Nedavno je Google objavil, da julija 2023 Universal analitika ne bo več na voljo, saj jo bo nadomestila nova Google analitika GA4, rešitev naslednje generacije. To pomeni, da če se za obdelavo trženjskih podatkov še vedno zanašate na Universal analitiko (UA), morate čim prej preklopiti na analitiko GA4.
Zakaj se dejansko uvajajo te spremembe? Kako se analitika Google GA4 razlikuje? In kar je najpomembneje, kaj naj zdaj storijo podjetja, ki se ukvarjajo z e-trgovino? Na ta in druga vprašanja bomo poskušali odgovoriti v današnjem blogu.
Kazalo
Kaj je novega v analitiki GA4?
Analitika Google GA4 je napredno orodje za sledenje brez piškotkov. Zasnovano je tako, da podjetjem omogoča analizo poti uporabnikov na spletnih mestih in v aplikacijah ter izkorišča bolj prilagodljiv in napreden pristop k obdelavi podatkov. Izboljšano zbiranje podatkov bo podjetjem omogočilo, da naredijo bolj smiselno analizo ter razvijejo in izvajajo strategije, ki temeljijo na boljših informacijah.
Ena od glavnih sprememb je, da analitika Google GA4 ponuja popolnoma novo logiko zbiranja podatkov. V Universal se podatki zbirajo na podlagi ogledov strani, medtem ko v GA4 temeljijo na dogodkih. To omogoča boljše razumevanje, kako uporabniki komunicirajo s spletnim mestom ali aplikacijo.
Oglejmo si podrobneje najpomembnejše spremembe v Google analitiki, da jo boste lahko kar najbolje izkoristili, povečali SEO, izboljšali svojo strategijo in pospešili poslovanje.
1. Nov uporabniški vmesnik
Zaradi velikega števila poročil in orodij je analitika Universal precej zahtevna in zapletna, zlasti za nove uporabnike. Vmesnik nove GA4 analitike je veliko bolj preprost, prilagodljiv in intuitiven. Glavna posodobitev je, da poročila prikazujejo združene informacije s spletnega mesta in aplikacij za iOS/Android.
Prav tako morate biti pripravljeni na ogled drugačnega niza poročil in meritev, kot ste jih bili vajeni. Bili so zamenjani ali odstranjeni. In ko začnete delati z GA4, ne boste videli veliko poročil, ker morate začeti slediti dogodkom, da lahko ustvarite ta poročila.
Novi vmesnik GA4 ima 5 razdelkov:
Življenjski krog. Tukaj lahko najdete vse informacije o tem, od kod obiskovalci prihajajo, kako se obnašajo, kako se spletno mesto ali aplikacija monetizira in kako se podatki shranjujejo. Ta razdelek vključuje 4 vrste poročil za razumevanje dejavnosti vaše stranke od pridobitve do konverzije – pridobitev, sodelovanje, monetizacija in zadrževanje.
Uporabnik. Demografsko poročilo zagotavlja informacije o vedenju uporabnikov za vse države in vsako državo posebej. Tehnično poročilo vsebuje informacije o napravah, brskalnikih in operacijskih sistemih uporabnikov, ki so bili v interakciji z vašim spletnim mestom ali aplikacijo.
Dogodki. Ta razdelek zbira vse informacije o dogodkih in konverzijah.
Raziskava. Tukaj lahko ustvarite poročila po meri. Obstaja galerija predlog, kjer lahko sestavite svoje poročilo v obliki nadzorne plošče s potrebnimi informacijami.
Konfiguracija. Tukaj najdete vsa orodja, ki jih potrebujete za ustvarjanje novega občinstva, pripisovanje uporabnikov in ciljnih skupin, ki temeljijo na njih, ter dodeljevanje pravic dostopa. Ta razdelek vključuje tudi DebugView, ki vam omogoča preverjanje pravilnosti prenosa podatkov posebnih parametrov, metrik in uporabniških lastnosti ter odkrivanje napak v različnih nastavitvah sledenja v realnem času.
Nova struktura vmesnika je torej osredotočena na pot stranke in dogodke, ki jim sledite, ko stranke brskajo po vašem spletnem mestu.
2. Manjša odvisnost od piškotkov
Druga pomembna posodobitev, ki ji prinaša analitika Google GA4 je, da je zasnovana tako, da deluje na različnih platformah in se ne zanaša več na piškotke na napravi. Namesto tega uporablja podatkovni model, ki temelji na dogodkih, in ponuja bolj inteligentno sledenje podatkov zaradi izkoriščanja strojnega učenja in umetne inteligence. To pomeni, da ne boste izgubili dragocenih podatkov, ko ljudje zavrnejo datoteke piškotkov.
3. Izboljšan pregled tipične poti stranke
Ena od sprememb v novi analitiki je izjemna zmožnost združevanja podatkov o potovanju vaše stranke iz različnih naprav. Sledenje med napravami vam omogoča enoten pogled na to, kako vaša potencialna stranka komunicira z vašo blagovno znamko.
Prej je bilo sledenje mobilnim napravam izziv. Uporabniki storitve Google Universal so morali uporabiti določeno različico za sledenje mobilnim aplikacijam, in sicer Google Analytics za Firebase. Združevanje podatkov je bila nočna mora za številne lastnike podjetij. Z GA4 te težave ni več in lahko vsemu sledite znotraj ene same platforme.
Poleg tega lahko potencialna stranka odkrije vaše podjetje na svojem službenem računalniku, nato brska po vašem katalogu izdelkov na svojem pametnem telefonu med vožnjo v službo in nazadnje opravi nakup na domačem prenosnem računalniku. Z uporabo GA4 boste lahko videli vse te etape potovanja kot celoto.
Če boste bolje razumeli, kje vaše stranke spoznajo vašo blagovno znamko, kje brskajo po katalogu izdelkov in kje opravijo nakup, boste lahko pametno razporedili proračun za marketing.
Poleg tega boste s pomočjo demografskega poročila GA4 lahko videli, kako ljudje z različnih lokacij komunicirajo z vašim spletnim mestom e-trgovine. Ti podatki vam lahko pomagajo prepoznati potencialno dobičkonosne lokacije ter prilagoditi vsebino spletnega mesta in tržne akcije za obiskovalce iz vašega ciljnega območja.
4. Poenoten podatkovni model
Analitika Google Universal je temeljila na sejah in ogledih strani, pri čemer so večinoma analizirali število obiskov posamezne strani, stran za prijavo, kateri URL je bil uporabljen za konverzijo itd.
Za poenotenje podatkov, ki prihajajo iz različnih naprav, je analitika Google GA4 spremenila način analiziranja teh podatkov. Znebila se je tradicionalnih ogledov strani, socialnih interakcij, transakcij itd. in jih združila pod en sam koncept – »dogodek«. Zdaj se vsaka interakcija šteje za dogodek – ogled strani, ogled aplikacije, ogled zaslona itd.
5. Analitika, ki predvidi
Googlove zmogljivosti strojnega učenja so v zadnjih letih zelo napredovale. Danes vam spremembe v analitiki Google omogočajo napovedovanje prihodnjega vedenja vaših strank. Na podlagi algoritmov strojnega učenja in strukturiranih podatkov o dogodkih vam analitika Google GA4 omogoča merjenje napredka do konverzij. Podpira naslednje meritve, ki predvidijo:
- Verjetnost nakupa
- Verjetnost opustitve
- Predvideni prihodki
Zakaj je ta podatek pomemben? Če združite te vpoglede in svoje predvidene podatke, boste lahko v prihodnjih tednih dobili jasnejšo sliko o uspešnosti vaše e-trgovine. Tako imate priložnost, da ste bolj prilagodljivi s svojim proračunom za marketing in zaženete prave oglaševalske akcije.
6. Poenostavljeno ustvarjanje občinstva
Integracija Google Ads je bila ena od prvih posodobitev za GA4. Izboljšan algoritem za sledenje strankam pomeni izboljšano ustvarjanje občinstva za boljše rezultate plačane kampanje.
Predstavljajte si, da vaša stranka izve za vašo blagovno znamko prek Googlovega oglasa na svojem namizju in nato čez nekaj časa opravi nakup (tj. izvede konverzijo) prek nakupovalnega oglasa za določen izdelek na svojem tabličnem računalniku. Z Universal analitiko, ki temelji na piškotkih, bi bilo težko slediti tej vrsti potovanja, saj so bile etape opravljene na različnih napravah. analitika Google GA4 brez piškotkov vam omogoča, da potovanje “združite” in ga povezano analizirate.
Poleg tega vam omogoča ustvarjanje ciljnih skupin iz določenih skupin in nato ciljanje nanje s ponudbami po meri. Ustvarite lahko na primer ciljno skupino na podlagi skupine strank, ki so si ogledale določeno kategorijo izdelkov, vendar niso dokončale nakupa. Ta ciljna skupina ne bo vključevala ljudi, ki so dejansko opravili nakup v drugih napravah. To zagotavlja, da svojega proračuna ne boste porabili zaman.
7. Nov pristop k merjenju zavzetosti strank
Analitika Google Universal vam običajno zagotovi stopnjo obiskov ene strani, tj. odstotek sej na eni strani brez interakcije s stranjo. Stranka je na primer obiskala vaše spletno mesto, nekaj minut pregledovala vsebino domače strani, nato pa jo zapustila, ne da bi kliknila katero koli povezavo ali sprožila kakršen koli dogodek, zabeležen kot »dogodek interakcije«. Takšna seja s trajanjem 0 sekund se šteje kot odboj.
S spremembami je pristop drugačen. Namesto da bi vam dal le stopnjo obiskov ene strani, vam GA4 ponuja pozitivno stopnjo angažiranosti, ki je odstotek angažiranih sej. Angažirana seja je tista, ki traja več kot 10 sekund, vključuje vsaj en dogodek konverzije ali vsaj dva ogleda strani ali zaslona.
Z novo meritvijo »Vključene seje« lahko izveste več o tem, zaradi kakšnih interakcij je stranka ostala na vašem spletnem mestu. In kar je najpomembneje, v poročilo so vključeni uporabniki aplikacije. Zelo verjetno bodo ostali na strani in vzpostavili pomembne interakcije. Z več kot 6 milijardami mobilnih uporabnikov po vsem svetu so to dragoceni vpogledi za sprejemanje pametnih poslovnih odločitev.
8. Ustvarjanje kanalov po meri
Prej so bili kanali po meri na voljo samo za Google Analytics 360 Suite, vrhunsko analitično platformo. S spremembami je ta funkcija na voljo vsem uporabnikom platforme. Funkcionalnost kanalov po meri vam omogoča močan vpogled v to, kako deluje vaš prodajni kanal in katera stopnja je najšibkejša. Te vpoglede je nato mogoče uporabiti za izboljšanje uporabniške izkušnje na določeni stopnji in za ustvarjanje seznamov za plačane kampanje za ponovno trženje (remarketing).
9. Izvoz podatkov v Google BigQuery
Za globljo analizo podatkov vam analitika Google GA4 omogoča izvoz neobdelanih podatkov v BigQuery. Povezava med GA4 in Google BigQuery vam omogoča poglobljeno analizo interakcij strank in poslovne uspešnosti. S to funkcijo lahko:
- Združite svoje podatke iz GA4 s podatki, pridobljenimi iz drugih virov
- Preprosto vizualizirajte svoje podatke
- Uporabite podatke iz analitike kot vhodne podatke za izdelavo modelov strojnega učenja
10. Sledenje dogodkom mobilne aplikacije
Universal analitika zahteva uporabo ločenih lastnosti za sledenje vedenju strank na vašem spletnem mestu in v aplikaciji. GA4 vam omogoča sledenje mobilnim dogodkom tam, kjer je vaše spletno mesto. To vam omogoča celovit pregled nad tem, za kaj stranke uporabljajo posamezno mesto in temu primerno razporedite svoje vire.
Zakaj je smiselno vključiti GA4 analitiko že sedaj?
Čeprav je po vsem svetu ta trenutek skoraj 6 milijonov uporabnikov GA4, nekateri po navadi prestavijo svojo nadgradnjo na GA4. Vendar se čas do prenehanja delovanja Universal analitikehitro približuje. Najprej to storite zaradi tehničnega razloga. Analitika Google GA4 namreč ne bo uvozila vaših preteklih podatkov. Podatke bo zbirala in obdelovala šele, ko boste implementirali novo kodo. Preprosto nemogoče je preseliti prejšnje podatke iz Universal v GA4, saj temeljijo na različnih podatkovnih modelih. Prej ko podatke preselite, več jih boste imeli na voljo.
Začnite z nadgradnjo GA4 še danes in si vzemite dovolj časa, da se seznanite z novim vmesnikom, Prehod bo tako precej lažji in precej manj naporen. V primeru nejasnosti in vprašanj pa je z vami Magentia. Veseli bomo vašega klica.