Off site optimizacija je tisti del SEO optimizacije spletnih strani, ki se izvaja takrat, ko je on site optimizacija na internetnih straneh, urejena. Kakovostneje kot je izvedena on site optimizacija, manj energije in časa bo potrebno za izvajanje off site SEO.
Spodaj so razloženi vsi pomembni detajli glede izvajanja off site optimizacije za vašo spletno stran. Z namenom, da boste lažje našli pristop k izvajanju off site SEO, ki bo učinkovit za vašo spletno stran.
Če predstavlja on site optimizacija aktivnosti, ki jih izvajate na svojih spletnih straneh, z namenom, da bi vaše vsebine, čim bolj sledile aktualnim on site SEO smernicam (npr. ustrezno opremljeni naslovi, meta opisi, struktura spletne strani, pozitivna uporabniška izkušnja, hitrost nalaganja spletne strani, prijaznost prikaza spletnih vsebin mobilnim napravam, itd…), potem predstavlja off site optimizacija tisti del aktivnosti, ki jih izvajate na internetu izven svoje spletne strani (npr. povratne povezave iz spletnih forumov, itd…).
Kazalo
Zakaj in koliko je pomembna off site optimizacija pri izvajanju celovite spletne optimizacije
Mnenja SEO strokovnjakov o tem koliko in kakšen vpliv ima off site optimizacija na SEO rezultate spletnih strani, so zelo različna.
Po eni strani obstajajo SEO strokovnjaki, ki zagovarjajo, da off site optimizacija nima prav nobene teže (več) pri izvajanju optimizacije strani, po drugi strani obstajajo zagovorniki off site optimizacije, ki trdijo, da brez njenega izvajanja, SEO rezultatov za najtežje in najbolj konkurenčne ključne besede, sploh ni mogoče doseči.
Večina SEO strokovnjakov ugotavlja, da je off site optimizacija pomembna približno enako kot on site optimizacija. Hkrati pa tudi, da se njen vpliv od panoge do panoge, razlikuje, pa tudi spreminja skozi čas.
Kaj je off site optimizacija [razlaga za začetnike]
Predstavljajte si naslednjo situacijo v realnem, ne spletnem, življenju.
Zanimate se za beljenje sten v svojem stanovanju. Ker ne poznate nobenega pleskarja, se o vaši nameri pogovarjate z ljudmi iz vašega kroga (sorodniki, znanci, prijatelji, sosedi,…).
Beseda da besedo in vaš prijatelj, ki mu sicer v življenju, zaupate tudi druge reči in njegovo mnenje dejansko tudi upoštevate, je pred dvema mesecema, belil stene v svojem stanovanju. Z izvajalcem, ceno izvajalca in kakovostjo opravljenega dela, je bil zelo zadovoljen.
Prijatelj vam posreduje telefonsko številko izvajalca. In tudi vi se boste, po vsej verjetnosti, odločili za istega izvajalca. Verjetnost za to bo še narasla posebej, če bo tega istega izvajalca, priporočilo še več vaših ostalih znancev in ljudi iz vašega kroga.
Temu pravimo moč ustnega priporočila. 49 zanimivih statistik o moči ustnega priporočila najdete tukaj.
Tako kot so ustna priporočila močna v realnem, fizičnem svetu, tako so spletna priporočila, močna na internetu.
Spletna priporočila (omembe vaših spletnih strani na drugih internetnih straneh) so off site optimizacija.
Več kot je na internetu mogoče zaslediti spletnih priporočil vaših internetnih strani in bolj kakovostna kot so ta priporočila, več je s tem, Googlu poslanih signalov, da si vaše spletne strani, “zaslužijo” višje uvrstitve na Googlu.
Primeri off site optimizacije
Off site optimizacija se izvaja na različne načine.
Pravzaprav se off site optimizacija mora izvajati na različne načine. Več o tem razlagam v poglavju nižje.
Za lažje razumevanje aktivnosti off site optimizacije, si poglejte spodnje primere…
Izvajanje off site optimizacije s povratnimi povezavami iz spletnih forumov
Off site optimizacija je npr. gradnja povratnih povezav (t.i. backlinkov) iz spletnih forumov. Odgovor, ki ga boste v zvezi z gradnjo povratnih povezav iz spletnih forumov našli na Googlu je sledeč (vir):
Za tiste, ki ne razumete angleško:
Povratne povezave iz spletnih forumov so odličen in pravzaprav lahek način izvajanja off site optimizacije, ob pogoju, če na forumih sodelujete kakovostno, konsistentno in v prvi vrsti, uporabno za ostale udeležence forumov.
V kolikor se priključite na spletne forume samo z namenom, da na njih zgradite povratne povezave na svoje spletne strani, to ne bo všeč, ne moderatorjem in administratorjem foruma, ne ostalim udeležencem.
V tem primeru ste “spammer” in obstoji velika verjetnost, da vaša objava na forumu sploh ne bo odobrena, kaj šele, da bi katerikoli udeleženec foruma kliknil na vašo povezavo znotraj vaše objave.
Izvajanje off site optimizacije s povratnimi povezavami iz blog komentarjev
Komentarji na blogih drugih spletnih strani sodijo med t.i. srednje močne aktivnosti izvajanja off site optimizacije (t.i. srednje močne povratne povezave).
Kakšen učinek imajo t.i. blog komentarji na SEO, razberete iz spodnjega odgovora na Googlu (vir):
Komentarji na blogih drugih spletnih strani imajo močan učinek na SEO rezultate. Ob pogoju, da so izvajani redno in na kakovosten način.
Podobno kot pri spletnih forumih (v zgornjem poglavju), velja tudi pri blog komentiranju, da morate biti pri gradnji povratnih povezav v obliki komentarjev, predvsem v prvi vrsti koristni in uporabni drugim, sicer vašega komentarja lastnik bloga, kjer komentirate, ne bo niti objavil.
Bolj kot se boste pri oddajanju komentarjev potrudili biti uporabni drugim bralcem bloga, več možnosti imate, da bo objavo vašega komentarja, lastnik bloga tudi odobril. Nasprotno velja, da bolj kot boste v svojih komentarjih zgolj iskali samo priložnost, da reklamirate sebe, manj imate možnosti, da bodo vaši komentarji odobreni.
Izvajanje off site optimizacije s kontekstualnimi povratnimi povezavami
Kontekstualne povratne povezave so tiste povezave, ki so zgrajene v okviru konteksta neke zgodbe na spletni strani, ki se povezuje z vašo internetno stranjo.
Kontekstualne povezave je mogoče graditi v različnih oblikah (več o njih v nadaljevanju), a najprej si poglejte kakšno moč in vrednost imajo kontekstualne povezave pri izvajanju off site optimizacije (vir):
V SEO skupnostih in med SEO strokovnjaki je okrog kontekstualnih povezav največ različnih mnenj. Medtem, ko jih nekateri “povzdigajo v nebo”, jih drugi kritizirajo “na smrt” in svarijo pred morebitnimi kaznimi, ki lahko doletijo spletne strani, v kolikor jih bodo uporabljali.
Kontekstualne povezave se med seboj tudi zelo razlikujejo po moči in tipih.
Obstajajo naslednje vrste kontekstualnih povezav (po vrsti, od manj močnih do najmočnejših):
- kontekstualne povezave iz spletnih strani, ki vsebujejo mešane spletne vsebine.
Nemalokrat imamo SEO-ti, v ta namen, postavljene različno velike mreže spletnih strani, na katerih je mogoče oddajati t.i. SEO članke v katerih zgradimo povratne povezave na spletne strani, ki jih želimo uvrstiti višje na Googlu.
Je pa o tem toliko različnih pogledov, da bi za to moral napisati povsem ločen blog zapis 😁.
Mreža, ki jo imamo, v ta namen, na Seo-Praktiku, je to: off site optimizacija Nubia.
- kontekstualne povezave iz spletnih strani, ki se monetizirajo, a NE delujejo v vaši panogi. To so t.i. povratne povezave iz guest posting člankov. Koliko so vredne in močne guest posting kontekstualne povratne povezave, pove spodnja slika (vir):
- kontekstualne povezave iz spletnih strani, ki delujejo v vaši panogi (npr. dobavitelji, poslovni partnerji, konkurenca,…). Po eni strani je tovrstne povratne povezave pridobiti težko (npr. od konkurence), po drugi strani pa lahko (npr. od poslovnih partnerjev in dobaviteljev).
- kontekstualne povezave iz PR člankov. Nekateri SEO strokovnjaki zagovarjajo, da so med vsemi povratnimi povezavami, ravno povratne povezave iz PR člankov, še edine učinkovite, vse ostale pa ne.
Povratne povezave iz PR člankov so kontekstualne povezave, ki jih zgradite v okviru člankov, ki jih objavite na najbolj obiskanih spletnih medijih (npr. poptv, delo, dnevnik, žurnal, računalniške novice, cosmo, itd….).
V ta namen imajo različne SEO agencije tudi storitev zakupa člankov pri več medijih, s čimer dosegajo boljše (nižje) cene kot, če se tovrstnih objav loteva naročnik sam.
Povratne povezave iz PR člankov imajo svoje prednosti in slabosti.
Prednosti:
– članki dosegajo večjo vidnost in obiskanost zaradi visoke obiskanosti teh portalov
– povratne povezave prihajajo iz spletnih strani, ki imajo praviloma višje stopnje zaupanja Googla v te strani (t.i. high authority)
Slabosti:
– povratne povezave iz PR člankov so bistveno dražje od ostalih oblik povratnih povezav
– PR povratne povezave, prihajajo, v svojem bistvu, iz spletnih portalov, ki gostijo mešane vsebine
– ena PR povezava ima razmeroma kratek učinek na SEO (ker objavljena novica, razen, če ni sponzorirana za dlje časa, hitro “potone” med arhivske)
O vplivu PR člankov na SEO govori spodnja slika (vir):
- kontekstualne povezave iz spletnih strani s končnicami, ki jim Google zaupa. Sem sodijo, v Sloveniji, spletne strani s končnicami org., edu. in gov. (npr. spletne strani ministrstev, javnih uradov in služb, organizacij, univerz, srednjih šol, društev, občin, itd…):
- kontekstualne povezave iz Wikipedie
Nekaj časa bi že naj bilo tako, da so kontekstualne povratne povezave iz Wikipedie sicer označevane kot “no follow”, a kljub vsemu jih marsikateri SEO strokovnjak še vedno označuje kot zelo pomembne pri izvajanju off site optimizacije.
Na kaj paziti pri izvajanju off site optimizacije s pomočjo kontekstualnih povezav
Pri izvajanju off site optimizacije s pomočjo kontekstualnih povezav je smiselno, seveda zraven marketinškega proračuna, ki ga imate za to na voljo, biti pozoren tudi na naslednje:
Link Velocity
Link Velocity je pojem, ki označuje hitrost izvajanja off site optimizacije s kontekstualnimi povratnimi povezavami (vir):
Mogoči scenariji pri hitrosti gradnje povratnih povezav so trije:
- kontekstualne povratne povezave gradite prepočasi (v primerjavi s konkurenco v vaši panogi). To je t.i. low link velocity. Posledica je, da vaša spletna vsebina na Googlu, med uvrstitvami upada, namesto raste.
- kontekstualne povezave gradite prehitro (v primerjavi s konkurenco v vaši panogi). Tudi tukaj je lahko posledica ta, da vaša spletna stran ne napreduje na Googlu.
- kontekstualne povezave gradite tako hitro kot konkurenca. Tudi v tem primeru je lahko posledica ta, da svojih vsebin ne boste uvrstili na Googlu, nad konkurenco.
Hitrost gradnje povratnih povezav naj bo organska in skladna z rastjo vsebin na vaših straneh (vir):
Link Diversity
Link Diversity je pojem, ki označuje razpršenost povratnih povezav (vir):
Kako pomembna je razpršenost povratnih povezav pri off site optimizaciji?
Razpršenost povratnih povezav je povezana z rastjo spletne strani. Bolj kot bo vaša spletna stran napredovala pri SEO optimizaciji, bolj pomembna bo razpršenost povratnih povezav.
Predstavljajte si spletno stran Amazon. Možnosti, da tako velika spletna stran kot je Amazon, nima dejansko vseh vrst povratnih povezav, ki na spletu sploh obstajajo, je skoraj enaka 0 (vir):
Priporočilo za učinkovito izvajanje off site optimizacije s kontekstualnimi backlinki
Z namenom, da bo vaše izvajanje off site optimizacije čim bolj učinkovito in seveda, da bo upoštevalo vse to kar je obrazloženo v zgornjih poglavjih (različne tipe povratnih povezav glede na moč, hitrost gradnje povratnih povezav, razpršenost povratnih povezav,…) priporočam, da si za izvajanje off site optimizacije, izdelate tabelo.
Tabelo zastavite tako, da boste:
- vodili evidenco kako hitro gradite povratne povezave (spremljali t.i. link velocity)
- vodili evidenco kakšne tipe povratnih povezav gradite glede na moč povratnih povezav (spremljali t.i. link diversity)
- vodili evidenco anchor tekstov, ki se iz kontekstualnih povezav povezujejo na vaše spletne vsebine. O tem kakšen anchor tekstih je pravilen za SEO, sem pisal na povezavi.
Primer takšne tabele:
- v točki 1 se, na zgornji sliki, spremlja hitrost gradnje backlinkov (po datumih)
- v točki 2 se spremljajo anchor teksti (to so besedne zveze, iz katerih so zgrajene povratne povezave na moji 2 spletni strani Seo-Praktik.si in matijazajšek.com)
- v točki 3 so beleženi rezultati uvrstitev spletnih strani na Googlu (za zadnja 2 meseca)
- v točkah 4 in 5 sicer zakrivam ključne besede in url naslove s katerimi rangiram, s tema dvema stranema, na Googlu (a jih večina SEO strokovnjakov, v Sloveniji, tako ali tako, dobro pozna 😃. Tako, da te niso neka pretirana skrivnost).
Zaključek – oporne točke za izvajanje off site optimizacije
Če želite, da bo vaša off site optimizacija učinkovita, upoštevajte:
- za dosežen učinek off site optimizacije je potreben čas.
Zakaj?
Najprej morate sploh najti priložnosti za gradnjo backlinkov, nato je potreben čas, da backlink zgradite in je ta objavljen, nato pa je potreben še čas, da Google obišče vsebino na kateri je zgrajen backlink in čas, ki je potreben za to, da bo backlink upoštevan v vašem portfelju backlinkov za uvrščanje na Googlu.
Zato se lotite off site optimizacije z dolgoročno vizijo. Ne pričakujte rezultatov off site optimizacije preko enega zgrajenega backlinka (čeprav se tudi o tem SEO-ti ne strinjamo v celoti 😆).
- upoštevajte razpršenost in hitrost gradnje backlinkov glede na vašo panogo v primerjavi s konkurenco. Poskušajte graditi backlinke najmanj nekaj odstotkov hitreje in bolj kakovostno kot vaša konkurenca.
- ko odkrijete ustrezno dinamiko izvajanja off site optimizacije za vsaj eno vašo ključno besedo, ne sklepajte kar avtomatsko, da bo ta dinamika ustrezna kar za vse vaše ključne besede v vaši panogi.
Poskušajte raje ugotoviti ustrezno dinamiko izvajanja off site optimizacije za vsako ključno besedo, ki jo želite na Googlu, uvrstiti na prvo stran, posebej.
Dodatne informacije:
– nasveti za izvajanje off site optimizacije za začetnike in napredne SEO strokovnjake