Klasični in digitalni prodajni kanali, ki bodo leta 2022 pospešili vaše poslovanje

Doseganje dobrih prodajnih številk je odvisno od tega, kako podjetje doseže potrošnika. Dobri prodajni kanali, ki se dobro povezujejo z javnostjo, neposredno vplivajo na rezultate in nadalje razvijajo poslovanje.

Da bi izdelek ali storitev prodali javnosti, je treba najti idealne prodajne poti. To je del strategije podjetij in bolj ustrezne kot so izbire, uspešnejši bo posel. Izbira je odvisna predvsem od poglobljenega razumevanja osebnosti kupca. Več o njihovih značilnostih pomaga podjetju določiti, na kateri kontaktni točki naj usmeri svoje prodajne akcije.

Iz tega lahko podjetje celo združi več kanalov, kar izboljša njegovo tržno uspešnost.

Ni tako zapleteno kot se sliši, zato vas vabimo, da preverite, kateri prodajni kanali so v letu 2022 najbolj učinkoviti – tako klasični kot digitalni!

Klasični prodajni kanali

Klasične prodajne kanale prodajalci že desetletja uporabljajo za prodajo. Čeprav danes, ko živimo v dobi digitalne preobrazbe, niso najbolj sodobni, so mnoge še vedno izjemno pomembni in še vedno učinkoviti.

1. Distributerji

Distributerji so ključni prodajni kanali, nadvse aktualni tudi danes.

Govorimo o poslovnem modelu, katerega cilj je pripeljati izdelke različnih podjetij na globalni trg. Ta operacija lahko vključuje maloprodajo, veleprodajo ali neposredno distribucijo potrošnikom ali trgovinam. V tem tržnem segmentu lahko distributerja vidimo kot posrednika med izvornim podjetjem, torej proizvajalcem, in potrošnikom.

Njihova naloga je vedno prodajati izdelek tretjih oseb, pri čemer uporabljajo svojo logistiko in tržni doseg za povečanje učinkovitosti blagovnih znamk, s katerimi redno sodelujejo. Distributer lahko razporedi blago pri strateških, usposobljenih preprodajalcih, običajno pa ga poišče podjetje, ki želi doseči več strank.

panheat ir paneli
Panheat sicer ima tudi spletno trgovino, a je hkrati distributer za IR panele.

2. Franšize

Franšizing je eden najuspešnejših modelov prodajnih kanalov na svetu.

Postane alternativa, ko je podjetje že:

  • Uveljavljeno na trgu
  • Ima trdno bazo strank
  • Ima odlične možnosti za rast

V tem primeru lastnik dovoli razširitev blagovne znamke tretjim osebam.

Lastnik franšize je tisti, ki se odloči za odprtje lastne podružnice, kjer bo lastnik podjetja. To pomaga blagovni znamki, da se razvije, pridobi večjo prepoznavnost in, kar je najpomembneje, postane avtoriteta.

Za to mora lastnik franšize predhodno pridobiti pravico do lastništva enote tega posla. Za podjetnika je odprtje trgovine, ki je že utrjena na trgu, odličen način za začetek poslovanja. Ni vam treba začeti podjetja iz nič in postavite lahko novo enoto na določeni fizični lokaciji v skladu s smernicami in standardi blagovne znamke.

3. Lastna trgovina

Dolgo časa, ko splet še ni bil dejanska možnost za prodajo, so bile lastniške trgovine cilj bodočih podjetnikov.

Fizični prostor je namreč odličen način, da pridobite stranko in jo približate vašim izdelkom/storitvam. Kljub tehnološkemu napredku je namreč lastna fizična trgovina še vedno odlična strategija za podjetja, če le vedo, kako upravljati s prodajnim prostorom.

A danes morajo podjetja podvojiti svoja prizadevanja za razvoj zanimive fizične trgovine. Navsezadnje je odhod od doma zaradi nakupa vse manj priljubljena alternativa med potrošniki. Da bi bila lastna trgovina ustrezen prodajni kanal, je tako treba vključiti občinstvo.

Iskanje konkurenčnih razlik je pomembno za ustvarjanje edinstvene in vredne izkušnje za potrošnika.

4. Telefonska prodaja

Dolgo časa, še posebej, ko spletna prodaja še ni bila realnost, je bila telefonska prodaja zelo pomembna.

Klici, bodisi pasivni ali aktivni, so bili eden od alternativnih prodajnih kanalov fizičnim trgovinam. Spremembe v svetu pa so ta model nekoliko oslabile.

Danes aktivni klici podjetij niso več zaznani kot privlačni za potrošnika.

Zato morajo zdaj sprejeti manj invaziven in bolj prepričljiv pristop. Klici se postopoma opuščajo, saj vzamejo veliko časa. Je pa naloga podjetij, da spoznajo svojo ciljno publiko in vidijo, kako sprejemajo ta prodajni kanal.

sqs
Kljub spletni trgovini podjetje SQS še vedno vztraja tudi pri telefonski prodaji

Trenutno je pasivna teleprodaja morda najboljša alternativa za stik s strankami in potencialnimi strankami.

Digitalni prodajni kanali

Spletni medij je sedanjost in prihodnost marketing ter prodaje, kar se odraža v današnjem načinu izvajanja prodaje.

Za podjetja je ključnega pomena, da imajo digitalne kanale, ki omogočajo večjo izpostavljenost izdelkov in storitev ter dosežejo javnost, kjer koli se ta nahaja.

5. Spletna trgovina

Spletna trgovina ni nič drugega kot digitalna trgovina, ki svoje izdelke ali storitve prodaja strankam na spletu. Danes je za podjetja bistveno, da vzdržujejo prodajne kanale na spletu, zelo pomembno pa je imeti lastno trgovino.

Pričakuje se, da bo svetovna prodaja e-trgovine leta 2025 dosegla skoraj 4,2 bilijona dolarjev, pri čemer je Evropa eden najhitreje rastočih trgov. (VIR 2)

Preprosto povedano, določena blagovna znamka lahko svoje storitve in izdelke izpostavi na spletnem mestu, ki ga potrošniki obiščejo in na katerem neposredno kupujejo.

Vse to poteka v varnem okolju, kjer so načini plačila različni, celoten proces pa je vabilo k nakupu. Dandanes skoraj ni nekaj blagovnih znamk, ki nimajo svojega občinstva na internetu.

Neposredni prodajni kanal na spletu vaši blagovni znamki omogoča, da potrošniku ponudi:

  • Udobje
  • Dostopnost
  • Hitrost
  • Spodbuja tudi sodelovanje z blagovno znamko

6. Spletna tržnica

Spletna tržnica je še ena vrsta spletne prodaje, ki iz dneva v dan bolj raste.

Govorimo o velikih spletnih nakupovalnih središčih, ki združujejo izdelke različnih blagovnih znamk in delujejo kot posrednik med potrošnikom in podjetjem.

Glavni dejavnik trga je njegov doseg.

Za določeno blagovno znamko ni vedno smiselno, da ima svojo spletno stran in jo upravlja, še posebej, ko gre za prepoznavnost. Odločitev za spletno tržnico zagotavlja, da bo vaš izdelek videlo več ljudi, saj bo izpostavljen v številnih prodajnih kanalih.

Predvsem pa je to strateška odločitev.

Vloga trga je le razkriti te izdelke in postaviti most med tistimi, ki prodajajo, in tistimi, ki želijo kupiti. Nekatere platforme kasneje preusmerijo potrošnike na spletno trgovino blagovne znamke.

Nasprotno pa drugi dokončajo nakup in o naročilu obvestijo podjetje, ki je lastnik izdelka, ter jim prepusti postopek pošiljanja.

7. Družbeni mediji

Biti na družbenih omrežjih je zelo pomembno, še več, danes se skoraj obvezno za vse blagovne znamke.

Vsa večja podjetja so prisotna in si prizadevajo za:

  • Izpostavljenost njihovih izdelkov/storitev
  • Komunikacijo s stranko
  • Ustvarjanje “osebnosti” za blagovno znamko
  • Marketinške akcije
  • In predvsem prodaja izdelkov

Danes imajo družbena omrežja neposredno integracijo z drugimi kanali, kot so spletne trgovine. Gre tudi za več kot le oglaševanje izdelka – platforme, kot sta Facebook in Instagram, že imajo orodja za neposreden nakup. S klikom na te povezave je potrošnik preusmerjen na stran za nakup izdelka. V praksi je uporaba družbenih medijev kot prodajnega kanala hiter in neposreden način za spodbujanje potrošnika k konverziji.

8. Partnerski program

S toliko priložnostmi za spletno prodajo je prizadevanje za nadaljnje razširitev dosega izdelkov stalni cilj podjetij.

Partnerski program to omogoča prek agentov, ki te izdelke posredujejo več ljudem in delujejo kot pristni spletni prodajalci. V tem kanalu so podružnice osebe, ki bodo distribuirale prodajne povezave za različne izdelke podjetja in tako oglaševale blagovno znamko. To prispeva k objektivnemu izkoriščanju dobrih priložnosti širšemu občinstvu.

Gre za preprost dogovor: vsaka prodaja, opravljena prek partnerske povezave, ustvari provizijo.

Za podjetja postane ta plačani znesek zanimiv v okviru poslovnega odnosa, saj lahko glede na stopnjo vpliva podružnice ustvarijo številne druge prodaje. To je pameten način poslovanja v digitalni dobi.

Diugitalna preobrazba spreminja tudi klasične prodajne strategije (VIR 2)

9. Google Ads

Google Ads je oglaševalsko orodje, ki omogoča vključitev izdelkov v različne strategije spletnega oglaševanja.

Cilj je, prvič, povečati doseg teh izdelkov tako, da se jih predstavi več ljudem. Poleg tega način, na katerega je ta izpostavljenost narejena, povzroča veliko konverzij.

V programu Google Ads obstajata dve kategoriji oglasov: prikazno omrežje in iskalno omrežje.

➜ Prvi oglašuje izdelke v pasicah in vrtiljakih, ki so strateško postavljeni na priljubljenih spletnih straneh. Tako ima podjetje svoje predmete prikazane na glavnih spletnih mestih, ki se nanašajo na segmentacijo njegove javnosti.

➜ Po drugi strani iskalno omrežje omogoča, da se izdelki vašega spletnega mesta prikažejo na prvih Googlovih rezultatih iskanja. Če prodajate tekaške copate in nekdo izvede iskanje s sorodnimi izrazi, bo Google verjetno vaš izdelek izpostavil kot eno od glavnih možnosti.

10. E-poštni marketing

E-poštno trženje je bistvena digitalna strategija in deluje kot zelo učinkovit prodajni kanal.

Podjetja s potencialnimi potrošniki komunicirajo skozi različne pristopne cikle, jih izobražujejo in vodijo, dokler ne postanejo kupci. Tako e-poštni marketing ustvarja konverzije. Ko so uporabniki pripravljeni, razumejo izdelek in se odločijo za nakup, začnejo e-poštna sporočila sprejemati bolj neposreden pristop.

V praksi ljudje prejmejo sporočila, v katerih so napoteni k sklenitvi posla ali nakupu artikla – vse to ob pravem času in brez preskakanja korakov. S to postopno komunikacijo ob spoštovanju konteksta vsakega posameznika postane trženje po e-pošti pomembna strategija za ustvarjanje konverzij za podjetja.

Sklep

Če izkoristite več prodajnih kanalov, lahko vaše podjetje pridobi doseg in dobre rezultate iz več virov.

Zato dobro spoznajte svoje občinstvo in osebnost, da določite, kateri so prodajni kanali, preko katerih boste ponudili svoje rešitve.

  • VIR (1) We Forum
  • VIR (2) Ibexa

Comments are closed.