Google SEO je izraz, ki ga večinoma interesenti za SEO optimizacijo, najdete med prikazanimi spletnimi stranmi v angleškem jeziku, slovenskih vsebin na temo spletne optimizacije pa je, pod ključno besedno zvezo “Google SEO” malo. Google SEO predstavlja optimizacijo spletnih strani za Google.
V tej objavi je, v nadaljevanju, v slovenskem jeziku, podrobneje predstavljeno kaj je Google SEO, za slovenske interesente.
NAMIG: Optimizacija za Google (Google SEO) odloča o tem kako visoko se bodo vaše spletne strani prikazale v iskalniku Google med neplačanimi prikazi spletnih strani. Bolj kakovostno in redno kot je izvajana optimizacija za Google, več brezplačnega obiska si spletne strani lahko obetate.
Kazalo
Kaj pomeni Google SEO
Google SEO predstavlja izraz za izvajanje SEO optimizacije za Google.
Kaj je SEO optimizacija?
SEO optimizacija je pojem, ki opredeljuje optimiziranje spletnih strani tako, da so le te prikazane na Googlu, čim višje med organskimi, t.j. neplačanimi prikazi spletnih strani na Googlu.
Na prvi strani Googla se nahaja največ obiskovalcev, saj si prvo Googlovo stran ogleda največ uporabnikov Googla. To pomeni, da so spletne strani, ki so prikazane na Googlu, na prvi strani, deležne največ ogledov in posledično tudi obiskovalcev.
Na prvi strani Googla so spletne strani lahko prikazane na dva načina.
Prvi način je, da lastniki spletnih strani Googlu plačate zakup določenih ključnih besed in vaša spletna stran se znajde na prvi Googlovi strani vedno, ko uporabniki vanj vtipkajo zakupljene ključne besede.
Druga pot za prikaz vaših spletnih strani na Googlu, na prvi strani, je ta, da Googlu za te prikaze ne plačate nič, a morate namesto tega čim bolj kakovostno izvajati SEO optimizacijo.
Od vseh spletnih strani, ki Googlu ne plačujejo nič, jih Google, na prvi strani, prikazuje le 10. To pomeni, da mora biti vaša SEO optimizacija spletnih strani bolj kakovostna kot od večine ostalih oziroma po kakovosti soditi med 10 najbolj kakovostno optimiziranih spletnih strani na Googlu.
Google SEO pomeni, da izvajate SEO optimizacijo na tak način, da bo Googlu vaša spletna stran razumljena, všečna, uporabna, pregledna in zanimiva toliko, da si bo zaslužila biti prikazana na prvi strani Googla.
NAMIG: Aktualne SEO smernice, ki vplivajo na to kako visoko bo na Googlu prikazana vaša spletna stran, najdete na povezavi Kako optimizirati spletno stran – matijazajšek.com.
Kako prepoznate, da se na spletni strani izvaja Google SEO
Da posamezne spletne strani izvajajo Google SEO, vam pokažejo različna SEO orodja. Z njimi lahko preverite kako posamezna spletna stran upošteva optimizacijo naslovov, meta opisov, H oznak, itd..
Na spodnji sliki prikazuje orodje Detailed SEO extention kako je izvajana Google SEO optimizacija na splltni strani www.ebonitete.si. Če kliknete na e bonitete prijava boste videli kako se Google SEO upošteva po celotni vsebini (bodite pozorni na rabo ključne besede bonitete in njenih izpeljank (boniteta, bonitete podjetij, bonitetne informacije,…)).
Kako izvajati Google SEO
Google SEO optimizacija se izvaja tako, da se poskuša čim bolj upoštevati aktualne SEO smernice, ki jih priporoča Google za to, da bo boljše od vaše konkurence razumel vašo spletno stran.
Glede na to, da se iskalnik Google, ves čas nadgrajuje (t.i. Google updates), je priporočljivo, da ste upravitelji spletnih strani, ki izvajate ali skrbite za Google SEO, ves čas na tekočem z aktualnimi SEO smernicami.
Načeloma se aktualne SEO smernice za izvajanje Google SEO delijo na:
- Google SEO smernice za onsite SEO optimizacijo spletnih strani
- Google SEO smernice za offsite SEO optimizacijo spletnih strani
- Google SEO smernice za tehnično optimizacijo spletnih strani
Google SEO onsite SEO smernice
Onsite SEO smernice za Google SEO so tiste smernice, ki se dotikajo popravkov in izboljšav, ki jih je potrebno upoštevati na vaših spletnih straneh. To so npr. ustrezno SEO optimizirani naslovi spletnih vsebin, ustrezni meta opisi, ustrezno strukturiranje vsebin s H oznakami, upoštevanje gostote ponavljanj posameznih ključnih besed, upoštevanje ustrezne gradnje notranjih in zunanjih povezav, upoštevanje optimizacije slik, itd…
Kako si evidentirati upoštevanje aktualnih onsite SEO smernic
Na spodnji sliki je prikazano kako si v preprosti excelovi tabeli evidentirajte aktualne onsite SEO smernice, ki jih upoštevate pri Google SEO posamenzih url naslovov vaše spletne strani.
Spodaj je prikazana onsite SEO evidenca za spletno stran prvafina.si, ki na slovenskem Googlu ponuja zavarovanje terjatev:
Google SEO smernice za izvajanje offsite SEO optimizacije spletnih strani
Offsite SEO smernice za Google so tiste, ki jih je potrebno upoštevati pri izvajanju aktivnosti na spletu izven vaše spletne strani. Google offsite SEO optimizacija spletnih strani služi predvsem gradnji povratnih povezav (t.i. backlinks), ki pomagajo graditi prepoznavnost in stopnjo zaupanja vaše spletne strani.
Več kot je iz drugih spletnih strani zgrajenih kakovostnih povratnih povezav, bolj Google prepoznava vašo stran kot zaupanja vredno in prepoznavno. Google offsite SEO smernice je priporočljivo upoštevati ves čas izvajanja SEO kampanj, saj, če ne drugo, z gradnjo povratnih povezav, ne bo odnehala vaša konkurenca – tudi, ko bo le ta dosegla prvo stran Googla.
Kako evidentirate Google SEO rezultate izvajanja offsite SEO optimizacije
Evidenco Google offsite SEO rezultatov (t.j. uvrstitev vaših splltnih strani za najtežje in najbolj konkurenčne ključne besede) vodite v mesečni tabeli, v katero zapišite vašo uvrstitev za vsako ključno besedo posebej. Vsak mesec.
Na spodnji sliki je prikazana evidenca za offsite SEO optimizacijo za spletno stran paintball-ljubljana.si, na kateri so sicer, zaradi varovanja poslovnih skrivnosti, targetirane ključne besede, zamegljene:
Google SEO smernice za tehnično optimizacijo spletnih strani
Google SEO smernice za tehnično optimizacijo spletnih strani se dotikajo varnosti brskanja po vaših spletnih straneh, hitrosti nalaganja vaših spletnih strani, ustreznega prikazovanja vaših spletnih strani na vseh napravah, še posebej na mobilnih napravah ter drugim tehničnim priporočilom za čimboljšo uporabniško izkušnjo obiskovalcev vaših spletnih strani.
Izvedba tehnične Google SEO optimizacije je praviloma zaupana računalniškim strokovnjakom in programerjem.
Kako deluje Google SEO optimizacija
Google SEO optimizacija deluje tako, da bolj kot spletne strani upoštevate VSE aktualne SEO smernice, višjo uvrstitev oz. prikaz vaših spletnih strani na Googlu si lahko obetate.
Dober SEO optimizator upošteva vse kar njegova konkurenca ignorira!
Google SEO ne deluje tako, da upoštevate le eno izmed smernic (npr. ustrezno SEO optimiziran SEO naslov) in tudi ne tako, da iščete katere SEO smernice so bolj pomembne od drugih.
Nasprotno!
Pri Google SEO optimizaciji poskušajte upoštevati VSE kar Google priporoča za boljši SEO.
Kaj o Google SEO optimizaciji pravijo 3 strokovnjaki
Jes Scholz, tehnični optimizator pri DeepCrawl, pravi, da je Google SEO, ki ima dejanski vpliv, težko implementirati, če pri SEO optimizaciji nastopate sami.
Še posebej pri večjih spletnih straneh, zahteva Google SEO copywriting znanja, znanja računalništva in programiranja ter znanja o dizajnu in uporabniški izkušnji. Iz vidika učinkovitosti spletnih strani na kateri se izvaja Google SEO, je za zadovoljive konverzije potrebno zraven spletne optimizacije upoštevati še uporabniško izkušnjo, preglednost nad informacijami in uporabno vrednost vaših vsebin.
Kristopher Jones, ustanovitelj LSEO pravi, da je ne glede na to v kateri niši (panogi) se nahaja vaša spletna stran, za ključen uspeh pri SEO odločilna kakovostna vsebina. Katera vsebina je dejansko res kakovostna?
Tista, ki najboljše zadovolji iskalni namen uporabnika, ki je na posamezno vsebino, na Googlu naletel. Izziv pri pripravi kakovostnih vsebin je v prepoznavi glavnih namenov, ki jih izražajo uporabniki preko ključnih besed, ki jih vtipkajo ali izgovorijo v Google, posledično pa tudi v pripravi ustreznih vsebin za identificirane namene. Posamezna ključna beseda lahko ima več iskalnih namenov. Podrobnosti o tem najdete v vodniku Kompleten vodič za iskanj in analizo ključnih besed.
Carolyn Lynden, vodja Google SEO optimizacije na Search Hermit, zagovarja načelo enostavno razumljive vsebine. Njen SEO nasvet je namenjen SEO copywriterjem, ki naj poskrbijo, da so njihove vsebine napisane tako, kakor, da bi jih razlagali nekomu preko telefona.
Kje najti informacije za Google SEO
Dodatne informacije za Google SEO najdete na blogu Magentia, na povezavi Spletna optimizacija.
Uporabne informacije za Google SEO optimizacijo najdete v različnih medijih. Specifično Google SEO optimizaciji sta namenjena 2 portala: SearchEngineJournal (vir 1) in SearchEngineLand (vir 2). Aktualne SEO informacije pa ponuja tudi Google Search Central blog in Wikipedia.
Dodatno: Kaj je SEO optimizacija
Google SEO blog
Google SEO blog se imenuje Google search central. Na njem najdete aktualne informacije o SEO optimizaciji, informacije o Googlovih posodobitvah algoritma, informacije za tehnično optimizacijo splltnih strani (npr. core web vitals), informacije o posodobitvah strukturiranja podatkov, itd…
SEO informacije in nasveti v slovenščini
- Optimizacija spletnih strani v 12 korakih – brezplačni SEO tečaj
Google SEO na Wikipedia
Na Wikipedii boste našli o spletni optimizaciji vsebine povezane z zgodovino SEO optimizacije, opisane metode za Google SEO, informacije o optimizaciji kot marketinški strategiji, SEO za tuje trge in drugo.
Uporaben video o Google SEO:
Viri: