Optimizacija spletnih strani je v spletnem marketingu, zelo širok pojem. Od tega, da je pri SEO optimizaciji potrebno biti pozoren na aktualna onsite SEO pravila (npr. SEO naslovi, meta opisi, H oznake, itd…), do tega, da je tudi offsite SEO optimizacijo potrebno opravljati ustrezno ter, na koncu, tudi tega, da je za dobro optimizirano spletno stran, pomembna tudi tehnična optimizacija strani (hitrost nalaganja strani, mobilnim napravam prijazna spletna stran, itd…).
V poplavi vseh SEO “pravil in smernic”, ki se jih je potrebno držati, ko optimizirate svoje spletne strani, se lahko zelo hitro zgodi, da nekatera SEO pravila spustite ali pozabite. Posledično so rezultati SEO optimizacije slabši ali pa jih sploh ni.
Po eni od SEO raziskav (vir 1 – The 15 Most Common SEO Mistakes), sodijo med najpogostejše SEO napake, ki jih ne upoštevajo spletne strani, po svetu, naslednje:
- “nepopravljanje” neučinkovitega merjenja rezultatov SEO optimizacije
- neupoštevanje ustrezne izbire vsebinskega formata, primernega za pripravo SEO optimizirane vsebine
- nič slik v člankih, blogih in v novicah
- podcenjevanje moči videov v spletnih vsebinah
- napake pri izdelavi sitemap-a (zemljevida spletne strani)
- premalo ali sploh nič povezav na druge spletne strani
- povezave na neustrezne vsebine
- napačna raba ključnih besed v spletnih vsebinah
- nepomembni članki in blog posti
- slaba hitrost nalaganja spletne strani
- vsebine z manj kot 200 besedami
- podvojene vsebine
- nevključevanje socialnih medijev v spletni nastop
- preveč SEO backlinkov z enakimi anchor teksti
- neupoštevanje ustrezne gradnje internih linkov
Na slovenskem trgu najpogostejše SEO napake od mednarodno opravljenih SEO študij, nič kaj ne izstopajo.
V tej objavi je predstavljenih 5 najpogostejših napak, ki so prisotne na večini spletnih strani. Vključno s prikazi primerov kako te napake odpraviti.
Kazalo
Targetiranje na napačne ključne besede (izguba časa)
Targetiranje na napače ključne besede je najpogostejša SEO napaka, ki je prisotna na praktično vseh spletnih straneh, ki je niso izdelali tisti, ki se s spletno optimizacijo ne ukvarjajo redno.
Danes si je spletne strani mogoče izdelati sam ali s pomočjo soseda, ki se ljubiteljsko ukvarja z izdelavo spletnih strani. V poplavi ponudnikov je razumljivo, da naročniki, iščejo najcenejše možnosti in ponudnike, nemalokrat pa se kar sami lotijo izdelave svojih spletnih strani.
Po tem, ko izdelava takšne spletne strani vzame nekaj časa, pride “bridko” spoznanje, da se spletna stran, ne prikazuje v iskalniku Google. Nemalokrat sploh nikjer, še pogosteje pa ne na vrhnjih mestih pod ključnimi besedami, za katere bi naročniki spletnih strani želeli, da se prikažejo na Googlu.
To je posledica načrtovanja in izdelave spletne strani brez predhodno preiskanih ključnih besed in poimenovanih ter strukturiranih url naslovov na sami spletni strani. Takšne spletne strani ne dosegajo svojega cilja – to je, da bi bile prikazane tistim uporabnikom Googla, ki jih vaše storitve in produkti utegnejo zanimati.
Po eni izmed marketinških raziskav je takšnih spletnih strani čez 90% (vir 2 – 63 SEO Statistics):
Če želite, da se vaša internetna stran prikazuje tistim uporabnikom Googla, ki jih utegne zanimati vsebina na vaši spletni strani, je potrebno vsebino na spletni strani, ustrezno SEO optimizirati (za preiskane ključne besede, ki jih uporabniki Googla dejansko vtipkujejo (ali izgovarjajo) v iskalnik)).
Kako naredite to? Na povezavi Vodnik o tem kako optimizirati spletno stran najdete podrobna navodila kako naj poteka vaša optimizacija spletnih strani.
Neustrezna priprava vsebin za targetirane ključne besede
Neustrezno pripravljene spletne vsebine iz vidika izbire neustreznega formata (oblike vsebine), ki jo Google želi prikazati svojim uporabnikom, je drugi najpogostejši razlog zakaj se vaša spletna vsebina ne prikaže v iskalniku Google (na prvi strani).
Google želi svojim uporabnikom, na podlagi njihovih vtipkanih ključnih besed, ponuditi najboljše možne informacije. Če uporabniki iščejo video, jim želi Google ponuditi video….Če uporabnike zanima recept za neko jed, jim želi Google ponuditi najboljši recept za želeno jed….
Pri SEO optimizaciji pogosto zgrešimo s pripravo napačne vrste spletnih vsebin za ključne besede, preko katerih Google želi prikazati drugačne vrste spletnih vsebin od te, ki smo jo pripravili sami.
To napako odpravite tako, da PRED PRIPRAVO vsebin in pred njihovo SEO optimizacijo, VEDNO PREVERITE kakšna je najbolj ustrezna vrsta spletne vsebine, ki jo je smiselno pripraviti za posamezno ključno besedo.
Dobro poglejte primer:
Na zgornji sliki vidite, da sta za ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani” na prvo stran Googla uvrščeni dve obliki vsebin: ponudniki in “pojasnjevalci” pojma SEO.
Ponudniki predstavljajo svoje ponudbe za optimiziranje spletnih strani, “pojasnjevalci” pa na svojem blogu pojasnjujejo kaj je optimizacija spletnih strani.
Če se želite tudi sami uvrstiti na prvo stran Googla s ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani”, bo najbolj primerno, da se lotite bodisi priprave ponudbe, bodisi razlage kaj je optimizacija strani.
V nobenem primeru pa se ne lotite priprave spletne vsebine, brez, da bi preverili kakšno vrsto vsebine želi Google prikazati svojim uporabnikom.
IZ PRAKSE: Vrstni red prikaza spletnih strani na prvi strani Googla se spreminja. Zgornja slika (junij 2022) ni nujno enaka današnji. Načeloma bodo višje prikazane tiste spletne strani, ki bolj intenzivno in temeljito izvajajo optimizacijo svojih spletnih strani. Večna uvrstitev spletne strani na prvo mesto Googla, ne obstaja!!!
Neklikabilne slike v blogih
Tretja najpogostejša SEO napaka, po tem, ko spletne strani, začnejo ustvarjati SEO optimizirane vsebine na svojih blogih, so neklikabilne slike.
Dodajanje slik in ostalih medijskih formatov (video, pdf, podcasti, itd…) je iz vidika SEO optimizacije priporočljiva spletna praksa – a, če slike ne vodijo k produktom in storitvam, ki jih spletna stran ponuja, delujejo le kot dekor na spletni strani. Cilj optimiziranja spletnih strani pa je (ponavadi) povečati prodajo.
Poglejte sliko:
Cilj spodaj SEO optimizirane spletne strani www.ebonitete.si ni zgolj, da obiskovalci pristanejo na spletni strani in si ogledajo ponudbo, ampak, da dejansko kliknejo na bonitete prijava in preizkusijo aplikacijo za izračun bonitetnih ocen svojih poslovnih partnerjev. Cilj optimizacije spletnih strani naj ne bo samo visoka uvrstitev na Googlu (čeprav se spletna stran nahaja na Googlu na prvem mestu, julij 2022), ampak konverzija obiskovalcev v želen cilj. V tem primeru je to, testiranje aplikacije za izračun bonitet.
Pomanjkanje gradnje internih povezav iz starih objav v nove
Četrta najpogostejša napaka pri izvajanju optimizacije spletnih strani je pomanjkanje gradnje notranjih povezav iz obstoječih spletnih vsebin, ki so jih Googlovi pajki že indeksirali (in jih Google že prikazuje v svojem iskalniku) na nove spletne vsebine, ki ste jih objavili šele pred kratkim.
Če želite, da Google čimprej indeksira vaše na novo objavljene in SEO optimizirane vsebine, potem, po vsaki objavi nove spletne vsebine, poiščite priložnosti v vaših starih, že objavljenih spletnih vsebinah in v njih zgradite povezave na nove objave.
NAMIG: Interne povezave iz obstoječih vsebin v nove lahko gradite tudi v kazalu obstoječih vsebin!!! Poglejte primer iz spletne strani prvafina.si, kjer vsebina, v kateri je obrazložen pobot terjatev povezuje ostale vsebine, kot so npr. pogoji za pobot terjatev, vrste pobotov terjatev, itd…:
Neupoštevanje rabe ustreznih besed v okoliškem besedilu okrog anchor tekstov
Peta, najbolj pogosta SEO praksa, ki se ne upošteva pri optimizaciji spletnih strani je neupoštevanje rabe okoliškega teksta (t.i. surrounding text) okrog anchor teksta. Po nekaterih SEO študijah, bi čimprej, v bližini anchorja, naj bila ključna beseda, s katero povezujete 2 vsebini, enaka targetirani ključni besedi targetirane spletne vsebine, na katero “kaže” povezava.
Preberite še:
Dodatne informacije:
Ostale, pogoste SEO napake, so obrazložene še v spodnjem videu:
Viri: