Kakšen anchor tekst je pravilen za SEO

Anchor tekst (t.j. besedilo na povezavah) je eden izmed bolj pomembnih faktorjev pri SEO optimizaciji spletnih strani, saj z (ustreznim) anchor tekstom obiskovalcem vaših spletnih strani, poveste kakšna vsebina se nahaja za klikom na vaš anchor tekst. Hkrati pa to isto sporočate tudi Googlovim pajkom, ki posledično (tudi) skozi ustrezno rabo anchor teksta, uvrščajo spletne strani na različne pozicije na Googlu.

Napačna raba anchorja ima najmanj 2 posledici:

  • napačno sporočanje obiskovalcem spletne strani in Googlu katera vsebina je za lastnika najbolj primerna, da se v iskalniku prikazuje najvišje (t.j. npr. v primeru, ko imate na spletni strani objavljenih več vsebin, ki pojasnjujejo isto tematiko)
  • oteženo uvrščanje točno določenega url naslova višje v iskalniku Googlu zaradi napačnih signalov, ki jih Googlu sporočate preko anchor teksta

V tem zapisu je podrobneje predstavljeno razmišljanje o ustrezni rabi anchor teksta. Predvsem v smislu kakšen anchor tekst bi naj bil najbolj pravilen za SEO optimizacijo. Sicer pa je o anchor tekstu v spletni optimizaciji toliko različnih mnenj in študij, da je tudi spodnji zapis vredno vzeti kot enega izmed mnenj, nikakor pa ne kot edino delujočo spletno optimizacijsko prakso.

Kaj je anchor tekst

Kot rečeno že v uvodu, je anchor tekst, tekst, ki ga opremite s povezavo na drugo spletno vsebino.

Primer anchor teksta (vir slike 2):

kaj je anchor tekst

Na zgornji sliki je prikazano, da je na besedni zvezi “build awarness” zgrajena povezava do vsebine, ki pojasnjuje kaj tematiko “building awarness”. V tem primeru je anchor tekst besedilo “build awarness” (podčrtane svetlo modre črke v levem okvirčku).

Kakšne so možnosti za opremljanje anchor tekstov v SEO optimizaciji + primer

Za potrebe optimizacije spletnih strani (podrobnosti v članku Kaj je optimizacija spletnih strani) je anchor tekst mogoče opremljati v različnih oblikah.

Najbolj uporabljane in znane možnosti opremljanja anchor tekstov za potrebe SEO optimizacije, so 3.
Vse 3 so prikazane spodaj na konkretnem primeru opremljanja besedil z možnimi anchor teksti.

Za primer je vzet url naslov spletne strani www.matijazajšek.com in vsebina na url naslovu, ki govori o digitalnem marketingu. Vsebina na tem url naslovu (Kaj je & kako se izvaja digitalni marketing) je optimizirana za ključno besedo “digitalni marketing“.

Možne kombinacije achor tekstov za zgornji url so:

KOMBINACIJE KLJUČNE BESEDE

  • digitalni marketing
  • kaj je digitalni marketing
  • kako deluje digitalni marketing
  • kako se izvaja digitalni marketing

KOMBINACIJE BLAGOVNE ZNAMKE

  • matijazajšek.com
  • www.matijazajšek.com
  • matija zajšek
  • Matija
  • Zajšek

KOMBINACIJE KLJUČNE BESEDE in BLAGOVNE ZNAMKE

  • digitalni marketing Matija Zajšek
  • digitalni marketing na www.matijazajšek.com
  • digitalni marketing Matija

K tem trem, osnovnim oblikam možnih anchor tekstov, nekateri prištevajo še t.i. generične anchor tekst (npr. klikni tukaj, preberi več, preveri zdaj, ipd,….).

NAMIG: Kakor hitro svojemu url naslovu dodate novo ključno besedo, se s tem spremenijo anchorji. Primer: namesto zgornje besedne zveze “digitalni marketing” uporabite besedno zvezo “digitalna agencija”. Nekateri anchor teksti bi za url, ki je optimiziran za ključno besedo “digitalna agencija” bili primerni: ugodna digitalna agencija, kakovostna digitalna agencija, marketing agencija, itd…

Kakšen anchor tekst uporabiti, ko je nek url naslov SEO optimiziran za več ključnih besed hkrati

Če se optimizacije spletnih strani lotevate bolj poglobljeno, zagotovo ne optimizirate en url naslov, za eno samo ključno besedo. V primeru, ko je nek url naslov optimiziran za več ključnih besed, uporabite (iz različnih spletnih vsebin in različnih url naslovov) za anchor tekst vse ključne besede za katero je optimiziran posamezen url naslov.

S tem poskrbite hkrati tudi za diverzifikacijo anchor tekstov, tako, da ti niso vedno enaki (kar je še posebej pomembno pri offsite SEO optimizaciji vaših spletnih strani).

Spodaj je prikazan primer možnih anchorjev za spletno stran www.ebonitete.si.

anchor teksti ebonitete.si

Na sliki vidite, da je isti url naslov https://www.ebonitete.si/ optimiziran za več ključnih besed (bonitete, boniteta, bonitet, boniteti, bonitete prijava, boniteta prijava). Za povezovanje drugih speltnih vsebin, ki bi se povezovale z url naslovom www.ebonitete.si, bi lahko bil uporabljena besedna zveza in stolpca A. Primer: če želite preveriti bonitetne informacije vaših poslovnih partnerjev, kliknite na povezavo bonitete prijava.

NAMIG: Ključne besede, za katere je optimiziran posamezen url naslov, si zložite po zaporedju iskalnega volumna ali po drugi prioriteti (npr. najbolj dobičkonosne ključne besede). Na ta način boste lažje prepoznali s kakšnim anchor tekstom opremiti vaše povezave, pogosteje.

Kakšen anchor tekst uporabiti kolikokrat

Iz prvega poglavja, zgoraj in iz dveh, zgoraj prikazanih primerov, vidite, da je možnosti za rabo anchorjev ogromno, vprašanje pa je kakšen anchor je najbolj SEO ustrezno, uporabiti kolikokrat…

O pogostosti uporabe posameznih anchorjev za vaše povezave, je na internetu ogromno študij.

Na spodnji sliki je prikazan vpliv rabe exact match anchor teksta na uvrstitve na Googlu (vir 1):

anchor tekst vpliv na seo

Na sliki je jasno prikazano, da ima exact match (natančno ujemanje anchorja s ključno besedo za katero je optimiziran posamezen url naslov) dejansko povezavo z uvrstitvami na Googlu.

Primer natančno ujemanega anchor teksta…. za url naslov na spletni strani prvafina.si, ki ponuja storitev odkupa terjatev:

Iz te slike je razvidno, da bi natančno ujemanje url naslova in anchor tekstov (iz več različnih spletnih vsebin), predstavljale besede: Terjatev, odkup, Prodaja terjatev, odkup terjatev fizične osebe, odkup nezapadlih terjatev, Odkupi terjatev. Primer exact match anchorja = Terjatev.

Kdaj z anchorjem naredite največ škode

Če je za anchor tekst uporabljeno besedilo oz. besedna zveza (ključna beseda) za katero je SEO optimiziran sicer nek drug url naslov, s tem pajkom sporočate mešane signale.

Ko je uporabnica Twiiterja spraševala Google ali je besedilo na anchor tekstu pomembno za SEO, je prejela spodnji odgovor:

pomen anchor teksta

Če torej v enem besedilu z anchorjem sporočate uporabnikom (in Googlu), da se na povezavi nahaja vsebina o “čevapčičih”, dejansko pa imate za ključno besedo “čevapčiči” optimiziran nek drug url naslov, s tem Google in uporabnike, zmedete.

To posledično pomeni, da je predpogoj za kakovostno IN NATANČNO gradnjo SEO ustreznih anchorjev, imeti natančno evidenco vseh vam pomembnih url naslovov. V nasprotnem z opremljanjem anchor tekstov niti ne morete vedeti, da delate napako.

Če vi z nekim anchor tekstom povezujete nek url naslov, morate nujno vedeti za katere ključne besede je SEO optimiziran tisti url naslov.

Dodatne informacije:

Video o izračunavanju ustreznih razmerij potrebnih anchor tekstov za SEO (za napredne SEO optimizatorje):

Viri:

1 – Anchor Text: A Data‐Driven Guide (384,614 Web Pages Studied)
2 – The Importance of Anchor Text in SEO

Comments are closed.