Najpomembnejša SEO pravila za leto 2022

Čeprav sodijo prvi začetki panoge optimizacije spletnih strani ob bok prvemu pojavu spletnih iskalnikov, je svoj pravi “zamah” spletna SEO optimizacija, dobila šele s prevzemanjem primata Googlovega iskalnika na trgu vseh spletnih iskalnikov. Tega je danes že dobrih 20 let in v obdobju dveh desetletij so se na področju optimiziranja spletnih strani, nekatera SEO pravila precej ustalila.

Ker se panoga SEO optimizacije, z razvojem iskalnikov, razvija naprej, so nekatera SEO pravila v današnjem času, bolj aktualna in pomembna, kot so bila v preteklosti.

Spodaj so objavljena tista SEO pravila, ki jih našim spremljevalcem bloga, priporočamo v letu 2022, upoštevati mi na agenciji Magentia.

Spodaj zapisana SEO pravila za leto 2022 so predstavljena od najpomembnejšega navzdol…

Najpomembnejše SEO pravilo za leto 2022 – zadovoljevanje iskalnega namena

Glede na to, da se Google, kljub že doseženemu večletnemu primatu med spletnimi iskalniki (vir 1), še naprej “trudi” ta položaj tudi ohraniti, nekako ostaja logično, da je najpomembnejše SEO pravilo (tako kot minula leta) to, da se bodo na vrhu iskalnika prikazovale tiste spletne vsebine, ki najhitreje, na najbolj zadovoljiv način (hitro, temeljito, natančno, kakovostno,…) zadovoljijo namen uporabnika Google. T.i. zadovoljevanje search intenta, ki je vzvod tega, da uporabniki sploh začnejo z brskanjem po spletu, ostaja največja garancija, da bo vaša spletna stran uvrščena na Googlu, visoko.

Našim naročnikom in poslovnim partnerjem, s katerimi izvajamo optimizacijo njihovih spletnih strani, pogosto razložimo, da lahko posamezna spletna vsebina, upošteva vsa ostala aktualna SEO pravila za leto 2022, pa to ne bo pomagalo popolnoma nič, v kolikor spletna vsebina ne bo zadovoljevala t.i. search intent-a.

Podrobnosti o tem kaj je Search intent in kakšen je njegov pomen pri optimizaciji spletnih strani, najdete na povezavi, sicer pa je zelo nazorna predstavitev različnih namenov uporabnikov Googla, na spletu, prikazana na spodnji sliki (vir 2):

seo pravilo search intent 2022
Uporabniki Googla uporabljajo iskalnik z različnimi nameni. Najpomembnejše SEO pravilo za leto 2022 je pripravljati spletne vsebine, ki zadovoljujejo namen uporabnikov.

SEO pravilo za SEO naslove v letu 2022 [ki vplivajo na višji CTR]

“Osnovno” in že desetletja poznano pravilo pri optimizaciji naslovov spletnih strani je, da SEO naslove opremite s približno 65 znaki, s presledki vred, hkrati pa vanje vključite tudi ključno besedo (ali več teh), za katero je optimizirana spletna vsebina, ki se nahaja za klikom na SEO naslov.

Čeprav to, zgoraj opisano, “osnovno” SEO pravilo drži še danes, je za leto 2022 vedno bolj priporočljivo, da so SEO naslovi optimizirani tako, da pritegujejo klike in “šele nato” tako, da sledijo osnovni SEO smernici za optimizacijo SEO naslova (t.j. vključenost targetirane ključne besede, čimprej iz leve proti desni).

Dobro poglejte spodnjo sliko:

Na sliki je, za targetirano ključno besedo “optimizacija spletnih strani” prikazanih prvih 5 spletnih strani, od katerih kar 3 SEO naslovi ne vključujejo targetirane ključne besede takoj na začetku naslova iz leve proti desni:

seo pravilo seo naslov  optimizacija spletnih strani seo praktik
SEO pravilo glede opremljanja SEO naslovov s ključnimi besedami. Nič več ni zagotovilo, da bodo na prvi strani Googla, uvrščene tiste spletne strani, ki natančno ponovijo (t.i. exact match] targetirano ključno besedo čimprej v naslovu iz leve proti desni. Na prvi poziciji (datum posnetka 4.1.2022) se nahaja spletna stran www.Seo-Praktik.si, ki pred targetirano ključno besedo “optimizacija spletnih strani” vključuje tudi brand name “Seo-Praktik.si”.

SEO pravilo za mega META OPIS v letu 2022

Meta opis je prostor, ki urednikom spletnih strani omogoča, da vanj vnesejo pribl. 165 znakov s presledki vred. “Osnovno” SEO pravilo glede meta opisa pravi, da bi le ta moral vključevati ključno besedo, prav tako kot SEO naslov, iz leve proti desni, čimprej.

A tudi pri meta opisu je treba biti unikaten in marketinško privlačen. Hkrati pa paziti, da že v meta opisu poskušate zadovoljiti search intent uporabnika Google.

Dobro poglejte spodnjo sliko:

V označenem rdečem pravokotniku se nahaja spremenjen meta opis spletne strani matijazajšek.com, na kateri se nahaja Vodnik o SEO optimizaciji spletnih strani. Originalen meta opis na omenjenem Vodniku za SEO je drugačen, iskalnik Google pa je v spremenjenem meta opisu “izdal” kaj želi prikazovati v meta opisu te prikazne spletne strani (t.j. pojasnilo zakaj je optimizacija spletnih strani tako zaželena).

seo pravilo meta opis matijazajsek.com
Prikaz meta opisa, ki ga “želi” Google prikazovati svojim uporabnikom, ki jih zanima optimizacija spletnih strani.

SEO pravilo glede H oznak v letu 2022 [primer www.ebonitete.si]

Na spodnji sliki so prikazane optimizirane H oznake na spletni strani www.ebonitete.si kot jih velevajo aktualna SEO pravila:

h oznake ebonitete.si

H oznake (headings) so, po nekaterih SEO pravilih, optimalno urejene, ko je v spletni vsebini vključena največ ena H1 oznaka in največ 10 H2 oznak, hkrati pa tako H1 oznaka kot H2 oznake vključujejo targetirano ključno besedo.

Na zgornji sliki je očitno, da so targetirane ključne besede za spletno stran www.ebonitete.si, ključne besede “bonitete, boniteta, bonitetno poročilo, ipd,..” Spletna stran www.ebonitete.si upošteva aktualna SEO pravila za leto 2022 na področju opremljanja H oznak.

SEO pravila za optimizacijo vsebin v letu 2022 [primer www.prvafina.si]

Poglejte spodnjo sliko:

seo optimizacija vsebine odkup terjatev prvafina.si

Na zgornji sliki je prikazana SEO optimizacija spletne vsebine na spletni strani www.prvafina.si, na kateri je predstavljena storitev odkup terjatev.

Iz slike vidite, da je targetirana ključna beseda “odkup terjatev” omenjena kar 5 krat v prvem vidnem polju spletne vsebine, prikazane na namiznih računalniških napravah.

Čeprav večina SEO strokovnjakov (in tudi SEO orodij) ocenjuje, da je gostota ponavljanj targetiranih ključnih besed v posameznih vsebinah, najbolj optimalna med 1 in 2% glede na celotno količino teksta v spletnih vsebinah, je pravzaprav “keyword density” SEO mit, ki je držal le nekaj let v zgodnjih fazah razvoja spletnih iskalnikov.

Z evolucijo spletnih iskalnikov se iskalni algoritmi iz spremljanja ali je posamezna vsebina oz. tekst ustrezen za SEO ali ne, razvijajo v semantično razumevanje vsebine na spletnih straneh. Namesto ponavljanj enakih ključnih besed je v letu 2022 bolj priporočljiva raba sinonimov in sopomenk. S čimer ustvarjalci spletnih vsebin povečate možnosti razumevanja konteksta spletne vsebine iz strani algoritmov, hkrati pa prispevate k bolj berljivemu in “naravnemu tonu” sporočanja v svojih vsebinah.

Dodatne informacije:

Kaj je SEO optimizacija
Blog spletna optimizacija Magentia.si

Video, ki povzema nekatera aktualna SEO pravila za leto 2022 in nekatere aktualne trende za spletno optimizacijo v letu 2022:

Viri:

1 – Search Engine Market Share Worldwide
2 – Search Intent – A Quick Guide

Comments are closed.