Kaj je marketinški načrt in kako ga napisati v 8 točkah (s konkretnim primerom)

Recimo da ste pravkar dobili nalogo od vašega šefa, da napišete in predstavite marketinški načrt, vendar česa takega še niste storili. Pravzaprav niti ne veste, kje bi začeli.

Zato bomo danes zapisali nekaj prav o tem, pomagali vam bomo napisati konkreten načrt, ki temelji na podatkih in daje rezultate. Najprej pa bomo pogledali, kaj je marketinški načrt in kako nekateri najboljši marketinški načrti vključujejo strategije, ki pomagajo njihovim podjetjem.

Kaj je marketinški načrt?

Marketinški načrt je strateški načrt, ki ga podjetja uporabljajo za organizacijo, izvajanje in sledenje svoji marketinški strategiji v določenem obdobju. Marketinški načrti lahko vključujejo različne trženjske strategije za različne trženjske ekipe v podjetju, ki si vse prizadevajo za iste poslovne cilje.

Namen marketinškega načrta je organizirano zapisati strategije. To vam bo pomagalo ostati na pravi poti in meriti uspeh vaših kampanj.

Pisanje marketinškega načrta vam bo pomagalo razmisliti o poslanstvu vsake akcije, osebnostih kupcev, proračunu, taktikah in rezultatih. Z vsemi temi informacijami na enem mestu boste lažje ostali na pravi poti. Odkrili boste tudi, kaj deluje in kaj ne. Tako merite uspeh svoje strategije.

Glavne “sestavine” marketinškega načrta (VIR 1)

Vrste marketinških načrtov

Odvisno od podjetja, s katerim sodelujete, boste morda uporabili različne marketinške načrte. Nekateri najbolj pogosti so npr.:

  • Četrtletni ali letni marketinški načrti: Ti načrti poudarjajo strategije ali kampanje, ki jih boste prevzeli v določenem obdobju.
  • Načrt plačanega trženja: ta načrt bi lahko izpostavil plačane strategije, kot so izvorno oglaševanje, PPC ali plačane promocije v družabnih medijih.
Primer PPC oglaševanja pri podjetju SQS. Ko nekdo v Google vpiše “varilni aparati”, se oglas prikaže na prvi strani.
  • Načrt trženja družbenih medijev: To bi lahko poudarilo kanale, taktike in kampanje, ki jih nameravate izvesti posebej na družbenih medijih.
  • Načrt trženja vsebine: Ta načrt bi lahko izpostavil različne strategije, taktike in kampanje, v katerih boste uporabili vsebino za promocijo vašega podjetja ali izdelka.
  • Marketinški načrt za lansiranje novega izdelka: To bo načrt za strategije in taktike, ki jih boste uvedli za promocijo novega izdelka.

Ne pozabite, da obstaja razlika med marketinškim načrtom in marketinško strategijo.

Marketinška strategija v primerjavi s marketinškim načrtom

Marketinška strategija opisuje, kako bo podjetje doseglo določen cilj ali poslanstvo. To vključuje, katere akcije, vsebino, kanale in programsko opremo za trženje booste uporabili za izvedbo te „misije“ in spremljanje njene uspešnosti.

Na primer, medtem ko večji marketinški načrt ali oddelek lahko obravnava trženje na vseh družabnih omrežjih, lahko svoje delo na Facebooku obravnavate kot individualno marketinško strategijo

Marketinška strategija vsebuje eno ali več marketinških strategij. Je okvir, iz katerega so ustvarjene vse vaše trženjske strategije, in vam pomaga povezati vsako strategijo nazaj z večjo tržno operacijo in poslovnim ciljem.

Na primer, vaše podjetje lansira nov izdelek in želi, da ga stranke opazijo in kupijo. To zahteva, da oddelek za marketing razvije marketinški načrt, ki bo pomagal predstaviti ta izdelek industriji in spodbuditi želene nakupe.

Oddelek se odloči zagnati blog, posvečen tej panogi, novo serijo videoposnetkov na YouTubu za vzpostavitev strokovnega znanja in račun na Twitterju, da se pridruži pogovoru o tej temi. Vse to služi privabljanju občinstva in pretvorbi tega občinstva v kupce.

Razlike med marketinškim načrtom in strategijo (VIR 1)

Če povzamemo na konkretnem primeru, marketinški načrt podjetja je namenjen predstavitvi novega izdelka na trgu in spodbujanju nakupov. Podjetje bo v tem primeru ta načrt izvedlo s tremi marketinškimi strategijami: novim blogom v panogi, video serijo YouTube in računom Twitter.

Seveda bi lahko podjetje te tri stvari obravnavalo kot eno velikansko marketinško strategijo, od katere ima vsaka svojo specifično vsebinsko strategijo. Kako natančen želite, da bo vaš marketinški načrt, je odvisno od vas. Kljub temu gre vsak marketinški načrt skozi določen niz korakov pri ustvarjanju. Pa poglejmo.

Kako napisati marketinški načrt

1. Zapišite poslanstvo vašega podjetja

Vaš prvi korak pri pisanju marketinškega načrta je, da definirate in zapišete svoje poslanstvo. Čeprav je to poslanstvo specifično za vaš marketinški oddelek, bi moralo služiti glavni izjavi o poslanstvu vašega podjetja. Bodite natančni, vendar ne preveč natančni. V tem marketinškem načrtu imate še dovolj prostora, da pojasnite, kako boste pridobili nove stranke in izpolnili to poslanstvo.

Na primer, če je poslanstvo vašega podjetja “narediti rezervacijo potovanja čudovito izkušnjo,” je lahko vaša marketinška misija “privabiti skupino popotnikov, jih poučiti o turistični industriji in jih spremeniti v uporabnike vaše platforme za rezervacije.”

2. Določite KPI (ključne kazalnike uspešnosti) za to nalogo

Vsak dober marketinški načrt opisuje, kako bo oddelek spremljal napredek. Zato boste morali določiti ključne kazalnike uspešnosti (KPI – key performance indictators). KPI so posamezne metrike, ki merijo različne elemente marketinške kampanje. Te enote vam pomagajo določiti kratkoročne cilje znotraj vašega načrta in sporočajo vaš napredek vodjem podjetij.

Vzemimo naš primer primer iz točke 1. Če je del našega poslanstva “pritegniti skupino popotnikov”, lahko sledimo obiskom spletnega mesta z uporabo organskih ogledov strani. V tem primeru je “organski ogled strani” eden od KPI in vidimo, da naše število ogledov strani sčasoma raste.

3. Identificirajte osebnost vašega kupca

Osebnost kupca je opis, koga želite pritegniti. To lahko vključuje starost, spol, lokacijo, velikost družine in delovno mesto. Vsak kupec mora neposredno odražati trenutne in potencialne stranke vašega podjetja. Zato se morajo vsi vodje podjetij strinjati glede osebnosti vašega kupca.

4. Opišite vsebinsko strategijo

Tu boste vključili glavne točke svoje marketinške in vsebinske strategije. Ker vam je danes na voljo pester seznam vrst vsebine in kanalov, morate izbrati modro in pojasniti, kako boste uporabili svojo vsebino in kanale v tem razdelku svojega marketinšega načrta.

Vsebinska strategija mora določati:

  • Katere vrste vsebine boste ustvarili. To lahko vključuje objave na blogih, videoposnetke v YouTubu, infografike in e-knjige.
  • Koliko vsebine boste ustvarili. Obseg vsebine lahko opišete v dnevnih, tedenskih, mesečnih ali celo četrtletnih intervalih. Vse je odvisno od vašega poteka dela in kratkoročnih ciljev, ki ste si jih zastavili za svojo vsebino.
  • Cilji (in KPI), ki jih boste uporabili za sledenje vsaki vrsti. KPI lahko vključujejo organski promet, promet iz družabnih medijev, e-poštni promet in napotitveni promet. Vaši cilji morajo vključevati tudi, na katere strani želite usmeriti ta promet, kot so strani z izdelki, strani s spletnimi dnevniki ali ciljne strani.
  • Kanali, na katerih boste distribuirali vsebino. Priljubljeni kanali, ki so vam na voljo, vključujejo Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest in Instagram.
  • Vsako plačano oglaševanje, ki se bo odvijalo na teh kanalih.
Marketinško strategijo in načrt se lahko uspešno izvaja tudi na družbenih omrežij, kot jo izvaja npr. Panheat

5. Jasno opredelite, česa se ne boste lotili

Marketinški načrt pojasnjuje fokus marketinške ekipe. Pojasnjuje tudi, na kaj se marketinška ekipa ne bo osredotočila.

Če obstajajo drugi vidiki vašega podjetja, ki jih ne pokrivate v tem določenem načrtu, jih vključite v ta razdelek. Te opustitve pomagajo upravičiti vaše poslanstvo, osebnosti kupca, KPI-je in vsebino. Z eno samo tržno kampanjo ne morete ugoditi vsem, in če vaša ekipa nečesa ni na trnku, morate to sporočiti.

6. Določite marketinški proračun

Vaša strategija vsebine lahko izkoristi številne brezplačne kanale in platforme, vendar mora marketinška ekipa upoštevati več skritih stroškov.

Ne glede na to, ali gre za honorarje zunanjega delavca, sponzorstva ali novo zaposlitev na področju trženja za polni delovni čas, uporabite te stroške, da razvijete proračun za trženje in opišete vsak strošek v tem razdelku svojega trženjskega načrta.

7. Prepoznajte svojo konkurenco

Del trženja je vedeti, proti komu tržite. Raziščite ključne igralce v svoji industriji in razmislite o profiliranju vsakega posebej.

Upoštevajte, da ne bodo vsi konkurenti predstavljali enakih izzivov za vaše podjetje. Na primer, medtem ko je en konkurent morda visoko uvrščen v iskalnikih za ključne besede, za katere želite, da se vaše spletno mesto uvrsti, ima drugi konkurent lahko velik odtis na družbenem omrežju, kjer nameravate odpreti račun.

8. Opišite sodelujoče v načrtu in njihove odgovornosti

Ko je vaš marketinški načrt v celoti izdelan, je čas, da pojasnite, kdo kaj dela. Ni vam treba preveč poglabljati v vsakodnevne projekte vaših zaposlenih, vendar je treba vedeti, katere ekipe in vodje skupin so zadolženi za določene vrste vsebine, kanale, KPI-je in drugo.

Ste pripravljeni ustvariti svoj marketinški načrt? Naredimo ga skupaj, korak za korakom.

Predloga za marketinški načrt

1. Zapišimo poslanstvo podjetja

Naše poslovno poslanstvo je zagotoviti [storitev, izdelek, rešitev] za pomoč [občinstvu] pri doseganju njihovih [finančnih, izobraževalnih, poslovnih] ciljev, ne da bi pri tem ogrozili [dragoceno premoženje vašega občinstva: prosti čas, duševno zdravje, proračun itd.]. Želimo izboljšati svojo prisotnost v družbenih medijih, hkrati pa negovati naše odnose s sodelavci in strankami.

2. Določimo KPI

Če bi se na primer želeli osredotočiti na rast družbenih medijev, bi lahko vaši KPI-ji izgledali takole.

Želimo doseči minimalno število [sledilcev] s stopnjo angažiranosti [X] na [platformi družbenih medijev]. Cilj je doseči povečanje [Y] pri ponavljajočih se strankah in novih pomembnih povezavah zunaj platforme do konca leta.

3. Identificirajmo kupčevo osebnost

Uporabite naslednje kategorije, da ustvarite ciljno občinstvo za svojo oglaševalsko akcijo.

  • Starost:
  • Spol:
  • Poklic:
  • Ozadje:
  • Zanimanja:
  • Vrednote:
  • Cilji:
  • Težave, ki jih lahko rešite:
  • Platforme družbenih medijev, ki jih uporabljajo:
  • Pretočne platforme, ki jih imajo najraje:

4. Opišimo vsebinsko strategijo

Naši vsebinski stebri bodo: [X, Y, Z].

Vsebinski stebri morajo temeljiti na temah, ki jih mora vaše občinstvo poznati. Če so vaše idealne stranke podjetnice, potem so vaši vsebinski stebri lahko: trženje, biti ženska v poslu, delo na daljavo in produktivni triki za podjetnike.

Nato določite, česa ne boste obravnavali.

Ta marketinški načrt se ne bo osredotočal na naslednja področja izboljšav: [A, B, C].

5. Določimo marketinški proračun

Naša tržna strategija bo porabila skupno [Y] mesečno. To bo vključevalo vse od zunanjih sodelavcev do oglaševanja.

6. Identificirajmo konkurenco

Z naslednjimi vprašanji jasno prepoznajte, kdo so vaši konkurenti:

  • Katere platforme največ uporabljajo?
  • Kako se njihova blagovna znamka razlikuje?
  • Kako se pogovarjajo s svojim občinstvom?
  • O katerih dragocenih sredstvih govorijo stranke? In če prejmejo kakršne koli negativne povratne informacije, za kaj gre?
Pri pisanju načrta si lahko pomagatew tudi z osnovnimi programi, kot sta Excel in Powerpoint (VIR 3)

7. Opišimo sodelujoče v načrtu in njihove odgovornosti

Ustvarite odgovorne osebe za vsak del načrta.

  • Upravitelj družbenih medijev: [ure na teden, namenjene projektu, odgovornosti, zahteve glede komunikacije v skupini, pričakovanja]
  • Vsebinski strateg: [ure na teden, namenjene projektu, odgovornosti, zahteve glede komunikacije v skupini, pričakovanja]
  • Vodja skupnosti: [ure na teden, namenjene projektu, odgovornosti, zahteve glede komunikacije v skupini, pričakovanja]

Prodaja bo sledila liniji trženjskega dela ob oblikovanju in izvajanju strategije ozaveščanja.

  • Prodajni strategi: [ure na teden, namenjene projektu, odgovornosti, zahteve glede komunikacije v skupini, pričakovanja]
  • Vodje prodaje: [ure na teden, namenjene projektu, odgovornosti, zahteve glede komunikacije v skupini, pričakovanja]
  • Služba za stranke bo negovala odnose s strankami, da bi zagotovila, da imajo, kar želijo. [Ure na teden, namenjene projektu, odgovornosti, zahteve glede komunikacije v skupini, pričakovanja].
  • Vodje projektov bodo spremljali napredek in komunikacijo med projektom. [Ure na teden, namenjene projektu, odgovornosti, zahteve glede komunikacije v skupini, pričakovanja].

Ta marketinški načrt služi kot osnova za začetek vašega dela. Toda, če želite resnično zagotoviti, kar vaše občinstvo želi in potrebuje, boste verjetno morali preizkusiti nekaj različnih zamisli, izmeriti njihov uspeh in nato sproti izboljšati svoje cilje.

  • VIR (1) Metranomic
  • VIR (2) Marek Straka
  • VIR (3) Free Power Point Templates

Comments are closed.