Dejstvo je, da je prvi vtis najbolj pomemben, in to zagotovo velja za način, kako vaše podjetje pride do potencialnih strank.
Če se s tem strinjate ali ne – vaša celostna grafična podoba in s tem vaša blagovna znamka igra pomembno vlogo pri razmišljanju potrošnikov in strank o vašem podjetju. Prava estetika vas lahko pozicionira na pravi način v mislih opazovalca. Pove mu vse, kar morajo vedeti, da opazijo vaše podjetje in kaj le-to ponuja.
A vendar, koliko je pomembno, kakšno celostno grafično podobo oblikujete? V današnji objavi si bomo ogledali, kaj so dobri in slabi vizualne elemente ter vse, kar morate upoštevati, ko gre za blagovno znamko vašega podjetja.
Kazalo
Kaj je celostna grafična podoba?
Preprosto povedano, vaša celostna grafična podoba obsega vse estetske elemente vaše poslovne predstavitve. To lahko vključuje vaš logotip, oznake, tiskane grafike, slike ter pisave in barve, s katerimi se predstavite.
Vaši vizualni elementi bi morali v idealnem primeru delovati v korist vaše splošne strategije blagovne znamke. Če tega še nimate, je dobro, da o tem natančno razlislite in opredelite, preden začnete oblikovati vaše vizualne elemente.
Na kratko, strategija vaše blagovne znamke v širšem smislu zajema, kaj želite doseči s svojo blagovno znamko. Kako želite, da ljudje mislijo o vas, in koga želite doseči.
Če vaše podjetje na primer upa, da bo luksuzni nakit prodalo premožnim odraslim, svetel in pisan logotip verjetno ne bi bil prava izbira.
Ko veste, kaj želi vaša blagovna znamka doseči, lahko ugotovite, kako jo izraziti z vizualnimi elementi. Če nadaljujemo s primerom prestižne zlatarne, ugotovimo, da lahko barve, kot sta črna in vijolična, pomagajo doseči “razkošen” občutek, ki ga želimo. Skupaj z elegantno tipografijo in morda nekaterimi podcenjenimi elementi grafičnega oblikovanja.
Kaj se zgodi, če je vaša celostna grafična podoba slaba?
Če vaši vizualni elementi niso primerni za vaše podjetje, lahko to negativno vpliva na to, kako vas stranke dojemajo. Lahko povzroči, da dobijo napačno predstavo o vas ali mislijo, da ponujate nekaj, česar v resnici ne ponujate.
Kako se to zgodi?
Za začetek bi lahko potrošniki ugotovili, da niste zelo dobro uveljavljena blagovna znamka, in da bi jih to lahko navedlo na misel, da niste dovolj kredibilni ali izkušeni, da bi se spopadli z njihovimi potrebami (kar je lahko velika skrb v nekaterih panogah, kjer je zaupanje bistven dejavnik – kot sta računovodstvo ali pravo).
Konec koncev, dolgoletne blagovne znamke imajo pogosto svojo vizualnost dodelalno do potankosti. Če podjetje obstaja že leta – ali desetletja – je precej redko videti amatersko ali neprimerno blagovno znamko. Ko pridejo do te točke, je večina podjetij natančno ugotovila, kdo so in kakšna je njihova vizualna identiteta.
Slaba grafična podoba lahko povzroči, da si stranke podzavestno predstavljajo, da je vaše podjetje novo in nepremišljeno (ne glede na to, ali je to res ali ne). To pomeni, da gredo podzavestno raje drugam, h konkurenci.
Kaj pomeni dobra celostna grafična podoba?
O čem morate torej razmišljati, preden se lotite oblikovanja celostne grafične podobe?
1. Razumevanje vaših potencialnih strank
Prva stvar, ki jo morate storiti, ko se lotite oblikovanja grafične podobe, je razumeti, kaj vaše stranke resnično želijo in potrebujejo.
- Kaj že vedo o vas in vaši blagovni znamki, če sploh kaj?
- Katera vprašanja imajo lahko pred odločanjem, ali bodo poslovali z vami ali ne?
- Ali vedo, kako deluje vaša blagovna znamka in kaj počne?
- Ali lahko prepoznajo in razlikujejo vašo blagovno znamko od vaših konkurentov?
To razumevanje je bistveno za vsako strategijo blagovne znamke in zelo težko je ustvariti učinkovito grafično znamko, če ne veste, kdo so vaše stranke in kaj potrebujejo.
2. Razmislite o vizualnih elementih vašega področja
Ko razmišljate o vrsti vizualnih elementov, ki jih želite uporabiti za predstavljanje vašega podjetja, je bistveno, da pomislite na vrste blagovne znamke, ki so že v vaši niši.
- Z drugimi besedami, kaj počnejo vaši konkurenti?
- Ali v vaši panogi obstajajo kakšni grafični trendi?
- In ali je mogoče, da na nek način izstopate?
Odgovori na ta vprašanja lahko naredijo ali pokvarijo vašo grafično podobo. Če se ne boste potrudili, da bi se razlikovali od množice, lahko to predstavlja velike težave. Če vas bodo stranke resnično opazile, bo to moralo biti zato, ker predstavljate nekaj drugačnega – zakaj ne bi sicer stranke odšle k vašim konkurentom? Če igrate podobno melodijo kot vsi ostali, boste morda ugotovili, da stranke v resnici ne vedo, zakaj je vaše podjetje drugačno ali zakaj bi morale izbrati vas.
3. Upoštevajte aplikacije
Seveda vaše odločitve glede grafične podobe ne bodo obstajale same po sebi – morale bodo delovati v določenih realnih kontekstih.
Na primer, vaša izbrana pisava je morda lepa, toda ali bo delovala na manjših tiskovinah? Poskrbeti boste morali, da bodo vaši elementi jasni in berljivi v vseh vrstah resničnih scenarijev, na vseh aplikacijah.
Enako velja za posamezne elemente, ki lahko vplivajo na vaš splošni vizualni učinek blagovne znamke. Če je vaš logotip namenjen za tiskanje na tablo, boste morda morali razmisliti o tem, kako bi se lahko pojavil, če ga vidite od zgoraj ali spodaj ali ko se vašim prostorom približate s strani.
Seveda, če niste prepričani o praktičnosti vaše vizualne blagovne znamke, je dobro, da dobite strokovni nasvet od podjetja, ki se s tem ukvarja.
Navsezadnje imajo vaši vizualni elementi pomembno vlogo pri vplivanju na to, kako potencialne stranke in stranke razmišljajo o vašem podjetju – in na to, ali se bodo odločili za vas ali ne.
VIR (1) Digital School of Marketing