Zakaj se odločiti za spletni marketing [10 argumentov iz prakse]

Spletni marketing je med podjetniki in tudi posamezniki, ki gradijo svoje samostojne kariere na internetu, vedno bolj popularen, razlogi za to pa so različni. Tisti, ki spletni marketing izvajajo pravilno, od dela na spletu živijo in ustvarjajo odlične kariere, obstajajo pa tudi drugi, ki so s spletnim trženjem poskušali, a s spletnim marketingom niso dosegli zadovoljivih ciljev.

V spodnji objavi je podrobneje predstavljenih kar 10 argumentov zakaj se odločiti za spletni marketing

POJASNILO: Ta objava je namenjena tistim tržnikom, ki že razumejo pojem spletnega marketinga in ga tudi že, bolj ali manj uspešno, izvajajo. V kolikor ste pri svoji spletni karieri šele na začetku poti in vam je pojem spletnega marketinga ter predvsem kako ga izvajati učinkovito še manj poznan, preverite objavo kaj je spletni marketing in kako ga izvajati učinkovito.

Vaše stranke se nahajajo na spletu

Ne glede na to ali je vaše podjetje do nedavnega svoje stranke iskalo preko tradicionalnih trženjskih kanalov (npr. preko radijskih, časopisnih ali televizijskih oglasov, reklamnih letakov ali na terenu), se stranke vaših produktov in storitev, nahajajo tudi na spletu.

V objemu varnega doma, domačega in sproščenega počutja in vzdušja, stranke na internetu uporabljajo bodisi socialna omrežja, bodisi pregledujejo svojo elektronsko pošto, pregledujejo slike, raziskujejo informacije in nemalokrat opravljajo celo popoldanska dela, po službi.

Za razliko od tradicionalnih oblik trženja, kjer se morajo tržniki vašega podjetja včasih kar pošteno prilagajati individualnim potrebam potencialnih kupcev (npr. pri dogovarjanju za obisk na domu) ter uporabljati vse bolj prefinjene metode za nagovarjanje potencialnih strank (ki tudi niso pripravljene vedno v nakup), omogoča splet preprosto predstavitev prednosti in koristi, ki jih prinašajo vaši produkti in storitve, v najrazličnejših oblikah (npr. v obliki spletnih katalogov, v obliki video vsebin, predstavljenih na YouTube kanalu, v obliki opisov postopkov rabe na blogu vaše spletne strani, itd…).

PREBERITE ŠE: Kako zastaviti marketinško strategijo podjetja na digitalnem trgu

Spletni marketing omogoča dvosmerno komunikacijo

Za razliko od številnih tradicionalnh oblik trženja (npr. oglaševanje preko letakov, časopisov in revij), kjer je podjetjem in posameznikom omogočeno, da v najrazličnejših vsebinskih oblikah (pr članki, zgodbe, predstavitve, uporabni nasveti, …) nagovarjajo svojo ciljno publiko enosmerno, omogoča spletni marketing dvostransko komunikacijo.

Spletni marketing omogoča podjetjem, da takoj pridobijo povratne informacije od že obstoječih kupcev in tudi od tistih, ki se šele ogrevajo za nakup.

Ta dvosmerna komunikacija pomaga podjetjem, da hitreje prilagodijo ponudbo, odgovorijo na morebitna dodatna vprašanja in celo gradijo spletne skupnosti, ki jih družijo podobni interesi (v povezavi s panogo v kateri podjetja delujejo).

Zaradi možnosti takojšnje dvosmerne komnikacije (npr. na družabnih omrežjih, kjer je odgovor podjetja potencialnemu interesentu za nakup) lahko viden tudi ostalim udeležencem skupnosti, spletni marketing močno pohitri pot kupcev do odločitve za nakup, kako tudi močno prispeva k znižanju stroškov prodaje.

Primer vrhunsko izvajanega spletnega marketinga na družabnem omrežju LinkedIN [Prva finančna agencija d.o.o.)

linkedin marketing prva fina.si
Na sliki je prikazan primer učinkovite objave podjetja Prva finančna agencija d.o.o. na družabnem omrežju LinkedIN. Če želite svoj spletni marketing zastaviti učinkovito, premislite na katerih spletnih kanalih se nahaja vaša ciljna publika in s kakšnimi vrstami spletnih vsebin se boste na izbranih kanalih, pojavljali. Prva finančna agencija d.o.o. je ocenila, da je za njihovo panogo (odkup terjatev), med družabnimi omrežji, najbolj primerno omrežje LinkedIN.

Spletni marketing omogoča personalizirano nagovarjanje strank in kupcev

Medtem, ko številne ostale oblike trženja, ne omogočajo osebnega nagovarjanja ciljne publike, saj je npr. televizijski ali radijski oglas, nemogoče prilagoditi za vsakega posameznega potencialnega kupca, spletni marketing omogoča personalizacijo vsakega sporočila posebej za vsakega prejemnika sporočila, posebej.

Pri personalizaciji sporočil se lahko tržniki oprejo na nagovarjanje potencialnih strank z osebnimi imeni, prilagodijo ponudbe glede na različne interese kupcev (starost, zanimanja, izobrazba, hobiji, itd…) ter se s tem bistveno bolj približajo ciljni publiki. S katero lahko, s pomočjo personaliziranih objav, zgradijo bistveno tesnejši in bolj pristen odnos, kot preko ostalih trženjskih oblik.

Marketing na spletu omogoča pritok kakovostnega prometa (obiskovalcev) na vašo spletno stran

Klasične oblike trženja nagovarjajo kar vse (npr. letaki, ki jih podjetja pošiljajo preko klasične pošte in nas pričakajo v nabiralnikih). Spletni marketing omogoča, da podjetja nagovarjajo le tiste segmente populacije pri kateri prepoznajo potencialne možnosti za prodajo oz. interes za nakup.

Spletni marketing omogoča segmentacijo prejemnikov spletnih sporočil, ne samo po značilnostih in lastnostih posameznega dela ciljne publike, temveč tudi po stopnji zagretosti za nakup. Drugačna ciljna sporočila lahko dosežejo tisti del javnosti, ki se šele informira o produktih in storitvah, tisti del javnosti, ki že primerja različne produkte in rešitve med seboj in tisti del javnosti, ki je dejansko že odločen za nakup.

Na ta način prispeva spletni marketing bistveno bolj kot tradicionalne oblike trženja h kakovosti prometa obiskovalcev na vaše spletne strani in v spletne trgovine.

Primer pridobivanja kakovostnega prometa na spletno stran (www.ebonitete.si)

www.ebonitete.si so spletna stran, ki ponuja aplikacijo za izračun in preverjanje bonitetnih ocen podjetij. Na spodnji sliki poglejte kako uspeva ebonitetam pridobivati na svojo spletno stran kakovostne obiskovalce.

pridobivanje kakovostnega prometa ebonitete.si
Na vstopni strani spletne strani www.ebonitete.si je izdelano povabilo, ki obiskovalce povabi, da preverijo bonitetno oceno svojih poslovnih partnerjev. Na ta način pridobiva spletna stran kontaktne podatke, ki jih dejansko zanima storitev, ki jo spletna stran tudi ponuja. Za preverbo kako deluje aplikacija ebonitete.si, kliknite na povezavo bonitete prijava in preverite.

Spletni marketing povečuje vidnost vaše blagovne znamke

Spletni marketing, ne samo, da omogoča povečanje vidnosti vaše blagovne znamke, temveč tudi to, da povečanje vidnosti vaše blagovne znamke, dosegate z bistveno manjšimi stroški.

Nekateri pristopi v spletnem marketingu sicer omogočajo večanje izpostavljenosti in vidnosti blagovne znamke izključno, če plačujete za oglaševanje (npr. Facebook oglaševanje), a obstajajo tudi pristopi, ki omogočajo večanje vidnosti blagovne znamke, brez, da plačujete za oglaševanje. Na primer, na iskalniku Google, lahko povečujete vidnost vaše spletne strani ali trgovine, z izvajanjem redne SEO optimizacije spletnih strani. SEO optimizacija spletnih strani prispeva k temu, da se vaša spletna stran, med neplačanimi prikazi spletnih strani, na Googlu, znajde med vrhnjimi, najprej prikazanimi rezultati, s čimer, posledično, vašo stran opazi največ uporabnikov Googla.

Podrobnosti o tem kaj je optimizacija spletnih strani in kako se izvaja SEO, najdete na povezavi.

Spletni marketing omogoča nastop na več kanalih hkrati

Medtem, ko vas trženje preko tradicionalnih medijev, stane, za vsak medij posebej, svojega denarja, spletni marketing, omogoča, da eno spletno vsebino promovirate na več spletnih kanalih, hkrati. S čimer bistveno pohitrite komuniciranje z vašimi spletnimi ciljnimi publikami, ki se nahajajo na več ali na različnih spletnih kanalih, hkrati pa zmanjšate tudi stroške pri pripravi raznovrstnih vsebin.

Spletni marketing omogoča integracijo različnih formatov spletnih vsebin med različne spletne kanale, tako, da ste redko prisiljeni za vsak spletni kanal, pripravljati posebno vrsto spletne vsebine.

NAMIG: Podrobnosti o tem kakšne koristi za spletni marketing prinaša priprava raznovrstnih vsebin za posamezne spletne kanale, najdete v objavi o tem Kaj je vsebinski marketing na matijazajšek.com.

Vaša konkurenca izvaja spletni marketing

Eden izmed najbolj utemeljenih argumentov zakaj izvajati spletni marketing, je, čeprav se sliši banalno, zato, ker vaša konkurenca izvaja spletni marketing. Nastopu vaše konkurence na spletu se ne morete izogniti in, četudi, ni v življenju vedno pametno početi tistega, kar počnejo drugi, na področju spletnega marketinga, temu preprosto ni tako.

Ne glede na to kako sovražite ali ljubite spletni marketing in ne glede na to ali vaše podjetje bo aktivno prisotno na spletu ali ne, vaša konkurenca na spletu že je. In še več je v prihodnosti tudi bo. Zakaj?

Celotno populacijo se na splet trudi “premikati” vse več podjetij. Največje spletne platforme (Facebook, YouTube, Amazon, Google, …) so enormno velike korporacije, ki živijo od spletnih kupcev in uporabnikov spleta. S čimer je začrtana pot uporabe spleta tudi v prihodnosti.

Poglejte spodnje podatke (vir 1):

Spletni marketing je stroškovno učinkovit

Glede na to, da je v spletnem marketingu mogoče na zelo enostaven, natančen in predvsem zelo hiter način, preveriti katere spletno marketinške kampanje so bolj učinkovite od drugih, to pomeni, da je spletni marketing med vsemi trženjskimi kanali, zdaleč najbolj stroškovno učinkovit.

Spletno kampanjo, ki ne prinaša želenih rezultatov lahko ugasnete v tistem trenutku, ko ugotovite, da od nje ni rezultatov. Pri časopisni, radijski ali tv kampanji tega ne morete.

Medtem, ko vam spletno marketinške kampanje takoj pokažejo rezultate, vam časopisni oglas ne more pokazati rezultata takoj. Nekateri bralci časopisa si časopis shranijo in vas kontaktirajo takrat, ko vas dejansko potrebujejo, pri spletnem marketingu vas nagovorjeni lahko kontaktirajo takoj. Seveda v odvisnosti od vaše marketinške kreativnosti in privlačnosti oglaševane ponudbe.

Internet je vedno “odprt”

Fizično trgovino, v kateri prodajate izdelke, morate ob 20.00 zapreti. Časopis, v katerem je predstavljen vaš oglas, prispe do potencialne stranke, točno ob določenem terminu. Televizijski oglas se splača predvajati v najbolj gledanih terminih (ki so sicer, na žalost, tudi najdražji).

Na spletu oglaševanje deluje nenehno. Če vaša potencialna stranka, ponoči ne more spati, se odpravi na splet. In tam jo pričaka vaš oglas.

Splet nikoli ne spi. Kar pomeni, da spletni marketing deluje tudi takrat, ko vi spite.

Spletni marketing omogoča hitro izvajanje oglaševalskih kampanj

Hitrost pri izvajanju spletno marketinških kampanj je ključna. S hitrostjo izvedbe je povezana odzivnost na aktualne razmere na trgu, ki se pogosto spremenijo iz dneva v noč. Marketinško kampanjo, ki jo zasnujete za časopis, morate speljati do konca, četudi med samim izvajanjem kampanje ugotovite, da bi morali v njej nekaj spremeniti.

Spletno marketinško kampanjo lahko v trenutku takoj spremenite in prilagodite. Spletne platforme so hitre, konzumatorji vsebin na spletu pa želijo do informacij priti točni tisti trenutek, ko je pri njih zaznana potreba po informaciji.

Ko se potencialni kupec na spletu odloči za nakup, morate biti zraven. Sicer bo kupil pri vaši konkurenci. Podrobnosti o zakonitostih učinkovite spletne prodaje so opisane na povezavi.

Dodatne informacije:

Uporaben video o tem zakaj se odločiti za spletni marketing:

Viri:

1 – DIGITAL 2022: GLOBAL OVERVIEW REPORT

Comments are closed.