Kako zastaviti marketinško strategijo podjetja na digitalnem trgu

Od tega kako je zastavljena marketinška strategija podjetja, je odvisno, ne samo kaj in kako bo trženje izvajal vaš marketinški oddelek, ampak predvsem to kako bo vaš marketing prispeval k izboljšanju vašega posla (povečanju prodaje, širjenju posla, itd…).

Glede na to, da je v zadnjih letih, izjemno v porastu v glavnem digitalni marketing, je v tej objavi podrobneje predstavljeno predvsem kako zastaviti marketinško strategijo podjetja na digitalnem trgu.

Nekatere raziskave dokazujejo, da ima danes, v povprečju, začrtano in zapisano (digitalno) marketinško strategijo, kvečjemu okrog 37% podjetij (vsi ostali izvajajo aktivnosti digitalnega trženja bolj na podlagi nasvetov, ki jih slišijo ali preberejo, da delujejo, pri drugih):

načrtovana marketinška strategija

NAMIG: Večina podjetnikov smatra, da je za učinkovito marketinško strategijo – to je takšno, ki dejansko prinaša prodajne rezultate – nujno potreben nek poglobljen načrt, ki mora biti nujno opredeljen na 90 in več listih (češ, da večji (in dražji) kot je marketinški načrt, bolj zanesljivo je mogoče napovedati, da bo ta prinesel rezultate), a, kot boste videli v nadaljevanju, to ne drži. Za učinkovito in predvsem delujočo marketinško strategijo na digitalnem trgu zadošča, da najdete odgovore na spodnja štiri vprašanja.

Za zastavitev učinkovite digitalno marketinške strategije potrebujete odgovore na naslednja 4 vprašanja

  • kdo so vaši kupci in kje (na katerem spletnem kanalu) se ti nahajajo
  • kakšen je vaš planiran marketinški proračun, da boste dosegli svoje kupce
  • katere aktivnosti boste izvajali, da boste dosegli kupce
  • kako boste spremljali rezultate izvajanja vaše marketinške strategije

Kako odkriti kdo so vaši kupci na digitalnem trgu

Brez produkta oz. storitve ni prodaje.
To je jasno vsakomur.
Če nimate kaj prodajati, je logično, da bo vaša prodaja enaka ničli.

A, četudi imate kaj prodajati, je prodaja lahko uspešna samo, če veste kdo je vaš kupec. Sicer lahko rečete, da so vaši kupci vsi ljudje, a, dobro premislite, ker to ne drži:

  • vaši kupci niso osebe, ki nimajo denarja
  • vaši kupci (morda) niso otroci. Ali upokojenci. Ali moški…

Bolj natančno kot veste kdo je vaš kupec, lažje boste prodajali. Ker boste lažje vaše kupce našli.

V svetu digitalije je mogoče zelo enostavno določati komu se naj prikazujejo vaši spletni oglasi. Samo moškim, samo osebam z določeno stopnjo izobrazbe, samo osebam, ki izkazujejo določen interes, itd…

Najlažje boste odkrili kdo so vaši kupci tako, da ugotovite s kakšnimi ovirami, težavami in problemi se srečujejo kupci vaših proizvodov in storitev. To so t.i. pain points. Ljudje kupujemo zaradi različnih vzgibov, denarnico pa odpremo, ker si nekaj želimo ali, ker želimo odpraviti težavo.

Poglejte primer kako enostavno odkrijete točke bolečine kupcev različnih težav, ki se nahajajo na Googlu (npr. oseb, ki imajo prhljaj, oseb, ki se počutijo napihnjene, oseb, ki imajo težave z glivicami na nohtih, itd…):

paint points uporabnikov Googla
Iskalnik Google pomaga poiskati težave vaših kupcev tako, da sam ponudi sorodne predloge ključnih besed, po tem, ko vi vtipkate en del ključnih besed v iskalnik. Podrobno o tem kaj so ključne besede in kako jih raziskujete na Googlu, najdete v članku na povezavi.

Koliko denarja planirati za marketing

Ustrezna količina denarja, ki ga nameravate planirati za marketing na digitalnem področju, je od primera do primera drugačna.

Ponavadi je najbolj logično, da začetniška podjetja in startup-i za trženje ne morete nameniti ravno velike količine sredstev (ker so ta ponavadi usmerjena v razvoj produktov in storitev), a nek marketinški budžet je vseeno smiselno načrtovati vnaprej.

Brez sploh kakršnegakoli denarja na spletu se lahko greste prodaje kvečjemu s pomočjo t.i. SEO kanala ((t.j. optimizacijo spletnih strani), pa še to, samo ob pogoju, če veste kako se optimizacija internetnih strani tudi izvaja). In, če si lahko privoščite, da rezultate svojih marketinških aktivnosti ne dosežete takoj.

V večini ostalih primerov digitalnega trženja, bo potreben denarni vložek (npr. v Google Ads oglaševanje, Facebook ali Instagram oglaševanje, YouTube oglaševanje, TikTok oglaševanje, itd…).

Količina denarja, ki ga je smiselno investirati v marketing se od panoge do panoge razlikuje.
Poglete spodnjo sliko:

marketinški proračun po panogah
Graf, ki prikazuje katere panoge vlagajo največ denarja v svoj marketing.

Kako odkriti katere marketinške aktivnosti bodo pripeljale kupce

Za vsako vrsto produktov in storitev ter v vsaki panogi zagotovo ne delujejo iste taktike za pritegovanje in nagovarjanje kupcev.

Zagotovo boste do npr. kupcev čevljev in obutve nasploh najlažje prišli tako, da potencialnim kupcem prikazujete lepe slike obutve, kakor, da o obutvi pišete dolge članke in bloge.

Po drugi strani boste lažje prišli do kupcev zapletenejših storitev (kot je npr. ponujanje storitev marketinške agencije) tako, da pojasnjujete vaš način dela in vaše razmišljanje (npr. v obliki objavljenih blog zapisov, kot je ta).

Ko zastavljate svojo marketinško strategijo zato zapišite s kakšnimi vrstami vsebin nameravate nagovarjati in ciljati na vaše potencialne stranke.
Več o tem najdete v članku Kaj je in kako deluje vsebinski marketing

Kako spremljati rezultate izvajanja aktivnosti iz vašega marketinškega načrta

Brez spremljanja in sprotnega merjenja rezultatov izvajanja vaših marketinških aktivnosti so vsi vaši marketinški napori obsojeni na ugibanje ali so učinkoviti ali ne.

Na srečo, je ravno na področju digitalnega marketinga, še posebej pa spletnega marketinga, za vsak spletni kanal posebej, mogoče zelo natančno meriti ali vaše trženjske aktivnosti dosegajo želene rezultate ali ne.

Poglejte spodnje primere:

  • na prvi sliki, spodaj, je prikazano spremljanje doseganja marketinških rezultatov na področju SEO optimizacije za spletno stran matijazajšek.com:
spremljanje seo rezultatov matijazajšek.com
Na sliki so evidentirane ključne besede in url naslovi spletne strani matijazajšek.com, hkrati z doseženimi uvrstitvami na Googlu. Za vsak mesec posebej. Spletni kanal SEO optimizacija je uspešen v kolikor se uvrstitve spletne strani na Googlu, bližajo proti številki ena (prva uvrstitev na Googlu).
  • na drugi sliki, spodaj, je še bolj razvidno kakšen je učinek vlaganja v spletni kanal SEO optimizacije spletnih strani na primeru spletne strani www.ebonitete.si (kjer imajo, na finančnem trgu, ključne besede na Googlu, bistveno večji iskalni volumen kot v prvem primeru zgoraj):
seo marketing kampanja ebonitete.si
Dosežene pozicije/uvrstitve na Googlu po mesecih. www.ebonitete.si

Dodatne informacije:

  • če se želite sami priučiti samostojnega izvajanja optimizacije spletnih strani, poglejte brezplačen SEO tečaj na povezavi
  • uporaben video o tem kako se zastavi marketinška strategija:

Viri:

1 – 85 Fascinating Content Marketing Statistics To Make You A Marketing Genius
2 – WHAT IS THE AVERAGE MARKETING BUDGET BY INDUSTRY

Comments are closed.