Kakšne so najboljše spletne strani, ki so všeč tako iskalnikom kot uporabnikom? Ali obstajajo kakšne posebne značilnosti, ki vam lahko pomagajo, da se vaše spletno mesto razlikuje od ostalih?
Preprost odgovor je, da, obstaja nekaj elementov, ki jih mora imeti vsako dobro spletno mesto in prav to se boste naučili v današnjem prispevku.
Kazalo
Kakšne so najboljše spletne strani?
Odlična spletna mesta so tisto, ki izpolnjujejo spodnje tri cilje:
- Zadovoljujejo uporabnike (namera uporabnika)
- Dajejo iskalnikom tisto, kar želijo
- Ustvarjajo promet oz. konverzije za podjetja
Da bi izpolnili vse navedene cilje, mora spletno mesto imeti nekaj posebnih lastnosti, ki jih razlikuje od drugih spletnih mest, ki „tekmujejo“ na istih področjih.
7 ključnih elementov najboljše spletne strani
Pa poglejmo, katerih je 7 značilnosti, zaradi katerih dobra spletna mesta izstopajo od ostalih.
1. Imajo odlično vsebino
Odlična vsebina je temelj vsakega dobrega spletnega mesta. Google in drugi iskalniki so postali več kot dobri pri iskanju spletnih strani s kakovostno vsebino, kar pomeni, da če vaša vsebina ni dobra, ne morete preživeti na spletu.
Ko govorimo o dobri vsebini, ne mislimo na katero koli vrsto vsebine, ampak na vsebino, ki jo uporabniki želijo prebrati.
To je ključni dejavnik uspeha. Ko uporabniki pridejo na vaše spletno mesto iz Googla ali drugih virov, lahko ugotovite, ali jim je vaša vsebina všeč, tako, da si ogledate Googlova analitična poročila (Google Analytics) in analizirate vsaj osnovne meritve, kot so:
- čas, ki so ga obiskovalci preživeli na določeni podstrani
- čas, v katerem so obiskovalci zapustili določeno podstrani
Če so te številke dobre in če obstaja interakcija z vašo vsebino v obliki komentarjev, deljenja v družbenih omrežjih in povratnih povezav, je to dober signal, da vaša vsebina izpolnjuje namen uporabnika.
Če nič od naštetega ne drži, svetujemo, da ponovno razmislite o svoji vsebinski strategiji.
2. So SEO optimizirana
Lahko ustvarite čudovito vsebino, do tu vse super, kaj pa potem? Kaj vam to pomaga, če je npr. nihče ne najde? Zato morate poskrbeti, da lahko Google prebere in razume, za kaj gre na vašem spletnem mestu in vsebini.
Preprosto povedano – ustvariti morate SEO prijazno spletno mesto, ki je brez tehničnih SEO napak in zagotavlja prave signale prek vsebine iskalnikom po vsebini.
Ideja je preprosta: več informacij kot lahko posredujete iskalnikom na način, da jih razumejo (to je tudi zelo poenostavljena definicija SEO), večje so vaše možnosti za dosego višje uvrstitve.
Spletna mesta, optimizirana za SEO, zagotavljajo odlično uporabniško izkušnjo, saj so enostavna za uporabo, dostopna in dobro strukturirana – zaradi te kombinacije so odlična spletna mesta oz. najboljše spletne strani.
3. Uporabniki jim zaupajo
Pridobivanje zaupanja uporabnikov je pomemben dejavnik uspeha. Ne glede na to, da vam uspe pridobiti zaupanje Googla, morate pridobiti tudi zaupanje uporabnikov.
Zaupanje uporabnikov je povezano s kakovostjo vsebine, vendar je povezano tudi s spoštljivim odnosom do uporabnikov.
Svoje uporabnike spoštujete tako, da jim zagotovite točne informacije, do katerih je enostavno dostopati, ne da bi jih poskušali pretentati, da zgolj kliknejo na oglase.
Zaupanje uporabnikov pomeni zagotoviti, da so vse informacije, ki jih delijo z vami, varne in zasebne ter da se ne delijo s trženjskimi podjetji brez njihove vednosti.
Ko uspete prepričati uporabnike, da jim boste zagotovili odlično izkušnjo, ste pravkar naredili velik korak pri ustvarjanju fantastične spletne strani z dodatnimi ugodnostmi. Uporabniki, ki zaupajo spletnemu mestu, bodo:
- delili vašo vsebino na družbenih omrežjih
- omenili vašo spletno stran v njihovih objavah
- najverjetneje postali zvesti bralci
in se bodo najverjetneje pretvorili v redne stranke (če prodajate izdelek ali storitev)
4. So optimizirana za mobilne naprave
Velika večina ljudi uporablja svoje mobilne naprave za začetek ali nadaljevanje iskanja in več kot nujno je imeti spletno mesto, ki je optimizirano za mobilne naprave.
Google je nedavno dodal faktor prijaznosti do mobilnih naprav kot dejavnik razvrščanja v iskalniku. V praksi to pomeni, da če uporabnikom ne zagotovite mobilnikom prijaznega spletnega mesta, bo to škodovalo vaši uvrstitvi v Googlu.
Upoštevajte, da spletno mesto, prijazno do mobilnih naprav, ni isto kot spletno mesto, optimizirano za mobilne naprave.
Prvi korak je imeti odzivno spletno mesto, ki se prikazuje v mobilnih napravah brez drsnih vrstic, vendar ni dovolj.
Posebno pozornost morate posvetiti načinu interakcije uporabnikov z vašim spletnim mestom v mobilnih napravah in zagotoviti, da lahko hitro in enostavno najdejo, kar želijo.
Boradband
5. Se hitro naložijo
Hitrost spletnega mesta je neposredno povezana s SEO, uporabnostjo in zaupanjem uporabnikov. Ne uporabniki, ne iskalniki ne želijo obiskati spletnega mesta, ki se nalaga predolgo. Počasna spletna mesta imajo nižjo uvrstitev na Googlu in uporabnikom ponujajo slabo izkušnjo.
Po Googlovih navedbah se spletno mesto šteje za počasno, če se na mobilnem telefonu naloži v manj kot 2,5 sekunde. To je cilj, ki ga je zelo težko doseči, a čim bližje ste tej številki, tem bolje je.
Kakšno spletno stran najraje obiščete, spletno stran s počasnim nalaganjem, polno grafike ali hitro spletno stran s previdnejšim pristopom k uporabi multimedijskih elementov?
Odgovor je očiten, zato poskusite to upoštevati pri izdelavi vaše spletne strani.
6. So strokovna, avtoritativna in zanesljiva
Strokovnost, avtoritativnost in zanesljivost (E-A-T – Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) so trije elementi, ki so se v zadnjem času začeli uveljavljati v SEO.
Google je jasno navedel, da so dobra spletna mesta tista, ki kažejo visoko raven vseh omenjenih faktorjev in to je vrsta spletnih mest, ki jih želijo prikazati v svojih rezultatih iskanja.
Preprosto povedano, E-A-T mora skrbeti za kakovost vsebine, verodostojnost avtorja vsebine in zanesljivost spletnega mesta kot celote.
Za Google je dobro spletno mesto tisto, ki ima vsebino, ki so jo napisali strokovnjaki na to temo.
Le-ti dokazujejo svoje strokovno znanje ne le s svojimi akademskimi znanji ali izkušnjami, temveč z ugledom, ki ga imajo na spletu, in tem, kako jih dojemajo drugi strokovnjaki in dobra spletna mesta.
Z drugimi besedami, ne moreš se več pretvarjati, da si strokovnjak za neko temo, ampak moraš to tudi dokazati.
Vsi elementi dobrega spletnega mesta, zapisani v tej objavi, imajo veliko vlogo pri pomoči spletnemu mestu, da prikaže visoko raven E-A-T.
7. Se povezujejo z družabnimi omrežji
V današnjem konkurenčnem spletnem svetu in z rastjo omrežij družbenih medijev je nujno, da zmagate tudi v igri družbenih medijev.
Dobra spletna stran, ki jo je lažje deliti na družbenih omrežjih in družbena sprejemljivost (všečki, deli, sledilci) dokazuje, da je odlična spletna stran.
Žal se tovrstni uspeh ne bo zgodil čez noč in se ne bo zgodil brez truda. Imeti morate načrt in strategijo družbenih medijev, ki bo vašo spletno stran promovirala na družbenih omrežjih in jo pripeljala pred prave uporabnike.
Ni dovolj reči, da imate dobro spletno mesto, ampak drugi ljudje se morajo strinjati z všečkom, skupno rabo in spremljanjem vaše spletne strani.
8. Na njih se sklicujejo druga dobra spletna mesta
Dobra spletna stran ima povezave z drugih dobrih spletnih mest – tako namreč delujejo iskalniki, ko v iskalno polje vnesete iskalni izraz. Naj razložimo.
Normalno je, da imate veliko spletnih mest, ki izpolnjujejo merila, ki smo jih zapisali v tej objavi. Toda kako se iskalniki odločijo, katera spletna mesta bodo prikazana na prvi strani rezultatov?
Odgovor je v številu in vrsti referenc (povezav), ki jih ima spletna stran v primerjavi z ostalimi.
Spletno mesto, ki ima povratne povezave z drugih spletnih mest, ima očitno prednost pred spletnimi mesti, ki nimajo referenc z drugih spletnih mest.
Z leti so ljudje poskušali manipulirati s tem z ustvarjanjem na tisoče nenaravnih povezav, da bi dosegli boljše uvrstitve, vendar so iskalniki, zlasti Google, postali dovolj ‘pametni’ pri razlikovanju med kakovostnimi povezavami in neželenimi povezavami.
Kakovostna povezava, ki vam lahko pomaga pri uvrstitvi, je tista, ki prihaja z drugih dobrih in zaupanja vrednih spletnih mest.
To je obsežna tema, ki jo je treba analizirati, a ugotovitev je, da morate imeti več vhodnih povezav (tako po kakovosti kot količini) kot druga spletna mesta, ki tekmujejo za iste ključne besede, da bi razlikovali svoje spletno mesto od drugih spletnih mest.
To je ista zgodba kot pri „družbeni“ igri: dobra spletna stran bo bolj verjetno pritegnila dohodne povezave, ki bodo okrepile njeno uvrstitev, visoko uvrščeno spletno mesto pa tako uporabniki kot iskalniki menijo kot dobro spletno mesto.
Najboljše spletne strani zahtevajo veliko časa in veliko dela
Ko vprašate Google, zakaj spletno mesto ni visoko uvrščeno, vam bo povedal, da upoštevate pravila, ki smo jih razložili v prispveku, in dodal, da svojim uporabnikom še naprej zagotavljajte dobro izkušnjo.
Čeprav je to kliše, je to nesporna resnica in razlog je preprost. Za mesto na prvi strani rezultatov iskanja za katero koli ključno besedo se poteguje na tisoče spletnih mest.
Tisti, ki na koncu preživijo, so tisti, ki se sčasoma izboljšujejo in postajajo boljši.
Vzemimo za primer katero koli uspešno spletno stran ali blogerja na internetu, kaj imata skupnega?
Več let bloganja in spletnih mest, ki imajo veliko odlične vsebine s tisoči dohodnih povezav. Je to nekaj, kar lahko ustvarite v nekaj mesecih? Vsekakor ne, AMPAK če boste v določenem časovnem obdobju dosledno delali, boste videli, da se postopoma stvari spreminjajo in vse postane lažje.
Ključni povzetki
Kar naredi dobro spletno stran ni samo oblikovanje, temveč drugi elementi, ki vključujejo vsebino, uporabnost, SEO, družabne medije, povezave in zaupanje.
Kot prvi korak morate zagotoviti, da imate dober rezultat za vse te dejavnike, in kot drugi korak, da nadaljujete z delom, dokler ne prepričate vseh (pajkov in uporabnikov), da imate dobro spletno mesto, ki si zasluži visoko uvrstitev.
Ustvarjanje odlične spletne strani ni enostavno, ni pa tudi nemogoče.