Kako začeti pisati blog [tako, da se boste pri pisanju zabavali in služili, hkrati]

Pisanje bloga je za marsikaterega začetnika prava težava. Ne samo, da bloger začetnik ponavadi nima niti ideje kako se lotiti pisanja bloga, temveč ga “morijo” tudi drugi izzivi: kako začeti pisati blog tako, da ta prinaša zaslužek, kako pisati blog tako, da bodo dejansko njegovi zapisi brani, kje promovirati blog, kako pogosto pisati, itd…

V tej objavi je, v nadaljevanju, podrobneje obrazloženo kako začeti pisati blog, še posebej, ko želite iz svojega bloga (bodisi, da gre za vašo osebno spletno stran ali spletno stran nekega podjetja) v prihodnosti ustvarjati zaslužek oz. blog monetizirati skozi vedno večje število obiskovalcev, vedno večje število pridobljenih povpraševanj preko vaše spletne strani ali pa preko večjega števila prodaj v spletni trgovini.

Kako se pripraviti pred začetkom pisanja bloga

Nekatera osnovna pravila pred začetkom pisanja bloga boste najlažje osvojili tako, da svoje pisanje in ustvarjanje bloga, primerjate z redno službo.

Kako načrtovati čas za pisanje bloga

Tako kot je v redno službo potrebno priti in v njej “odsedeti” določeno število ur, tako je tudi pri pisanju bloga priporočljivo, da do pisanja bloga pristopite resno.

To pomeni, da si za svoje pisanje bloga rezervirajte čas. Če nameravate pisati blog enkrat tedensko, si npr. za začetek rezervirajte 3 do 3 ure vsak ponedeljek.

Po eni izmed marketinških raziskav (vir 1) se povprečen čas nastajanja kakovostno spisanega bloga vrti okrog 4 ur:

Vse od leta 2014, ko je bloganje postalo izjemno popularno, povprečen čas za pisanje bloga, počasi narašča. V letu 2020 se je prvič povprečen čas za pisanje enega kakovostnega blog zapisa zmanjšal.

Termin za pisanje vašega bloga si umestite v koledar. Tako si boste zagotovili, da se vam v vaš plan, ko nameravate pisati blog, ne “prikrade” kakšna druga obveznost.

V kolikor planirate začeti s pisanjem bloga z še bolj intenzivnim tempom (npr. 3 x na teden), si, po zgornji statistiki, načrtujte 3 x 4 ure za vse tri zapise.

Kako načrtovati cilja pisanja bloga

Če želite začeti pisati blog, ki vam bo na dolgi rok, prinašal ne samo veselje do pisanja, ampak tudi zaslužek, je dinamiko pisanja (t.j. količino blog zapisov) priporočljivo načrtovati glede na namen pisanja vašega bloga.

Na dolgi rok odneha večina, če ne kar vsi tisti, blogerji, ki nimajo jasno definiranega namena oz. cilja zakaj bi sploh pisali svoj blog.

Začeti pisati blog je ponavadi še najlažje.
Ker pisce blogov pogosto vodi motivacija po raziskovanju nečesa novega ali želja po ustvarjanju nekaj lastnega.

Nekoliko težje je ohraniti motivacijo za pisanje bloga v prihodnosti.

Marsikateremu blogerju se je zgodilo, da je po nekaj objavljenih zapisih, s svojim pisanjem enostavno odnehal. To najlažje opazite na spletnih straneh, ki sicer imajo postavljen blog, a so objave na njem stare po več mesecev ali celo let.

Primer redno objavljanih novih zapisov poglejte na blogu spletne strani Panheat.si.
Na spodnji sliki so objavljeni datumi posameznih objav novih zapisov:

blog panheat.si
Datumi objav nakazujejo, da gre za redno ustvarjan in skrben blog. Spletna stran Panheat.si.

V kolikor si želite zagotoviti konstantno ustvarjanje vašega bloga, čimprej, na začetku pisanja bloga, natančno definirajte namen in cilj vašega ustvarjanja bloga. Bolj kot boste pri definiranju cilja za pisanje bloga natančni, bolj natančno boste lahko spremljali ali se pri svojem pisanju pomikate proti želenemu cilju ali ne.

Ne postavite si za namen vašega pisanja bloga, preširok cilj, npr. “pisal bom zato, ker rad pišem”. Ker ljubezni do pisanja ne morete ovrednotiti. S tako postavljenim ciljem lahko napišete 100 blog zapisov ali 300, pa kljub temu ne boste natančno znali opredeliti ali pisati še naprej ali ne.

(Konkretni/merljivi) cilji pri pisanju bloga so lahko zelo različni.
Na primer:

  • s pisanjem bloga želim število obiskovalcev moje spletne strani povečati za 300% v enem letu
  • s pisanjem bloga želim število prodaj v naši spletni trgovini povečati za 50%
  • s pisanjem bloga se želim pozicionirati na Googlu kot strokovnjak za fizioterapijo
  • s pisanjem bloga želim na mesečni ravni povečati število naročenih bralcev na moje e novice za 100%

Kako načrtovati dinamiko pisanja bloga

Dinamika, t.j. hitrost pisanja novih blog objav, je povezana s postavljenim (in zapisanim) ciljem vašega bloganja.

Če želite npr. povečati število obiskovalcev vaše spletne strani s pomočjo pisanja blogov, v enem letu, je za dosego cilja potrebno vedeti kako velik je trg na katerega se z vašim blogom želite pozicionirati, kako intenzivno in kakovostno blog zapise objavlja vaša konkurenca in kako podkovani ste pri svojem pisanju, sami.

Spodaj je na sliki prikazan primer doseganja cilja povečevanja obiskanosti spletne strani s pomočjo pisanja blogov ob dinamiki pisanja enega blog zapisa ne vsak delovni dan (eno leto):

povečevanje obiskanosti spletne strani
(Realen) primer povečevanja obiskanosti spletne strani s pisanjem blog zapisov z dinamiko ene nove objave vsak delovni dan v enem letu. Podrobnosti o tem primeru smo predstavili v zapisu 2 metodi za povečevanje obiskanosti spletnih strani.

Spodaj so prikazani rezultati študije, ki prikazujejo o kakšnih rezultatih bloganja poročajo blogerji glede na njihovo dinamiko objavljanja novih zapisov:

kako začeti pisati blog dinamika
O najboljših rezultatih na podlagi bloganja poročajo tisti blogerji, ki svoje vsebine objavljajo dnevno. Na drugem mestu (37%) so blogerji, ki objavljajo svoje vsebine med 2 do 6 krat tedensko. Če vas slučajno intenzivna dinamika bloganja v povezavi z rezultati bloganja, “prestraši” in odvrača od bloganja, preberite naslednje poglavje.

Kdaj dajati prednost kakovosti posameznega bloga zapisa napram količini blog zapisov

Niso za vsak blog primerni enako dolgi zapisi in objave.

V nekaterih primerih je za bloganje bolj primerna kratka objava, a glavni izziv pri njih je vedeti kdaj in kako jih objaviti.

V drugih primerih je za blog bolj primerna daljša vsebina. Daljše objave so bolj primerne za ponovno uporabo (t.j. večkratno objavljanje) na različnih spletnih platformah. Daljše objave imenujemo tudi evergreen vsebine, ki jih je mogoče promovirati še dolgo po tem, ko ste jih objavili prvič (vir 3):

kako začeti pisati blog količina vs kakovost bloganja
Primerjava razlik med bolj intenzivnim objavljanjem novih objav in objavami v katerih ste osredotočeni na kakovost (in večjo globino tematike o kateri pišete)

Če se boste ob začetku pisanja svoje bloga osredotočali predvsem na količino blog zapisov, imejte v mislih, da je danes na internetu že nešteto spletnih vsebin. Tudi o tem o čemer bi želeli pisati vi sami.

Če si želite, da bo vaš blog zapis, v poplavi številnih spletnih vsebin (o isti tematiki) izstopal, potem to zagotovo ne bo tako, da napišete še 10 podobnih člankov o isti tematiki.

Nasprotno….

Da vaš blog zapis izstopa od množice podobnih člankov, morate namesto na količino zapisov o neki tematiki, pogledati proti globini posamezne tematike.

Bolj globoko, temeljito, marketinško privlačno, zanimivo in enostavno razumljivo kot boste spisali vaš blog, večja je verjetnost, da si bodo bralci vašega bloga, le tega, zapomnili (morda pa si tudi shranili vašo objavo).

Če želite začeti pisati blog tako, da vas bodo bralci z veseljem spremljali, morate pisati o temi v kateri “uživate”, jo raziskujete in obožujete hkrati. Samo na tej podlagi, lahko vaša vsebina, izstopa od konkurenčne.

Če menite, da je postopek za pisanje kakovostnih blog zapisov, težak, preberite spodnje korake (in jih izvedite po zaporedju)

  • najprej preverite kaj o vaši želeni tematiki pisanja pravi/piše vaša konkurenca
  • v kolikor tematiko poznate, bi že iz zapisov konkurence morali razbrati ali so njihovi zapisi površni, napačni, nesmiselni, zavajajoči in skratka predstavljajo priložnost za vaš boljši zapis
  • šele nato se lotite pisanja svoje vsebine
  • dodatne informacije o tem kako se lotiti postavljanja in pisanja bloga, najdete na povezavi 2. del Vodnika za učinkovito spletno prodajo

Kje dobiti ideje za pisanje bloga

Ideje za pisanje bloga iščite v odgovorih na naslednja vprašanja:

  • o čem rad pišem ali govorim, kaj je moj hobi, o čem bi rad pisal tudi v prihodnosti (in se pri tem ne bi utrudil)
  • v kateri panogi se nahaja moja dejavnost, o čem pišejo moji konkurenti
  • o čem lahko ustvarjam neusahljivo ogromno novic (in to utegne zanimati moje obiskovalce)

Lastniki in upravljalci nekaterih spletnih strani delujejo v panogah, v katerih je težko nenehno dobivati nove ideje za ustvarjanje bloga. Za te spletne strani je vredno pripravljati novice iz panoge v kateri delujejo. Novice so samo druga oblika spletne vsebine od bloga, objavljene pa so prav tako lahko na blogu spletne strani.

Poglejte kako to vrhunsko opravlja Prva finančna agencija d.o.o. s svojimi novicami, ki jih ima objavljene na prvi strani ebonitete.si:

kje dobiti ideje za blog novice ebonitete.si
Primer objavljanja novic na spletni strani ebonitete.si

Kako začeti pisati blog

Pri pisanju vaših prvih blogov se osredotočite na to, da:

  • blog pišete tako kakor, da pišete eni osebi (ne množici)
  • čim bolj se izogibajte tujkam, žargonu in slengu
  • trudite se pisati tako, da bo zapis enostavno razumljiv (kakor, da pišete/pojasnjujete otroku, ki hodi v 6. razred osnovne šole)
  • v pisanju se trudite uporabljati pogovorni jezik (ne glede na panogo o kateri pišete)
  • posamezna poglavja v blogu med seboj ločite z belimi prazninami. Uporabljajte čimveč belega prostora med odstavki (t.i. white space), saj s tem dajete bralcem občutek, da besedila niso predolga. Poglejte sliko (primer bloga o faktoringu na spletni strani prvafina.si):
kako začeti pisati blog primer blog prvafina.si
Primer rabe praznin (t.i. white space) med odstavki v blogu prvafina.si.

Video o tem kako začeti pisati blog:

NAMIG: Če želite res začeti pisati blog tako, da ne boste vi sami in edini bralec vašega bloga, poskušajte čimprej poskrbeti za to, da bodo že vaši prvi blog zapisi uvrščeni v iskalniku Google, na prvi strani.

Če se boste že od samega začetka trudili, da bodo vaši blogi uvrščeni na Googlu, na vrhu iskalnika, bo to prineslo več bralcev in več obiskovalcev vašega bloga. Redki uporabniki Googla berejo bloge, ki so prikazani na Googlu, na tretji strani.

Da bi že z vašimi prvimi blog zapisi konkurirali ostalim zapisom na prvi strani Googla, bo treba vsak vaš blog zapis, po objavi še SEO optimizirati. O tem kaj je SEO optimizacija smo pisali na povezavi.

Dodatne informacije:

  • še podrobneje je spletna optimizacija (SEO) predstavljena na povezavi, sicer pa navodila za to kako optimizirati spletno stran, najdete tudi na drugi povezavi
  • zelo praktičen namig številnih piscev blogov v zvezi s tem kako začeti pisati blog je tudi ta, da pred pisanjem blogov preverite blog zapise vaših konkurentov. Če vaša konkurenca svoj blog ustvarja redno že dlje časa, ste lahko prepričani, da se pisanje bloga smiselno tudi za vašo spletno stran. Za tiste, ki morda nastopate v panogi pnevmatik, obiščite novice spletne strani Gumitehna.si. Tam nastaja na temo gum in pnevmatik resnično vrhunski blog.

Viri:

1 – How Long Does It Take to Write a 1,000 Words Blog Post?
3 – Quality vs Quantity For Blogging: What Works Best?

Comments are closed.