Kako se razlikujeta pojma ustvarjalnosti in poslovna inovacija?

Ustvarjalnost in inovativnost sta dva sorodna, a ločena pojma, dejstvo pa je, da sta oba potrebna za uspeh na delovnem mestu.

Ustvarjalnost ne vodi do izumov in rasti podjetja, temveč poslovna inovacija. Vendar se inovacije ne zgodijo brez kreativnih ljudi. Ustvarjalnost pomeni dovoliti ljudem, da razmišljajo izven okvirjev in včasih nasprotujejo normi.

Če dovolite, da birokracija ustavi ustvarjalnost, bo inovacija žrtev v vašem podjetju, kar bo vašim konkurentom omogočilo, da napredujejo z novo rastjo tržnega deleža.

60 % anketirancev meni, da so notranji zaposleni najpomembnejši vir za zagotavljanje inovacij (VIR 1)

Prispevek je namenjen nadobudnim podjetnikom in lastnikom podjetij, ki želijo bolje razumeti, kako združiti ustvarjalnost in inovativnost za ustvarjanje resnično izvirnih podjetij.

Inovacija in ustvarjalnost sta brez dvoma dve besedi, ki se nenehno pojavljata na sejah, sestankih podjetij in izjavah o poslanstvu podjetja. Ni dvoma, da so te vrednote zelo cenjene na sodobnem delovnem mestu, toda ali vodje, ki uporabljajo te izraze, resnično poznajo razliko med njimi?

Kaj je ustvarjalnost?

Ustvarjalnost ali kreativnost, ki je najbolj človeška lastnost, se dokazuje v naši sposobnosti reševanja izzivov ali težav z novimi idejami rešitev. Shawn Hunter, avtor knjige Out Think: How Innovative Leaders Drive Exceptional Outcomes (2), opredeljuje ustvarjalnost kot

Zmožnost ali dejanje zasnove nečesa izvirnega ali nenavadnega.

Ključni dejavnik je, da ustvarjalnost sama ostaja odlična ideja, ne pa še realnost. Zanimivo je, da je ustvarjalnost zelo specifična za ljudi; živali nimajo načina za komunikacijo zapletenih idej in veliko tega, kar prenašajo, je predpostavljeno z nagonom ali z zgledom.

kreativnost

Vrste ustvarjalnosti

Arne Dietrich, izredni profesor za psihologijo in predstojnik Oddelka za družbene in vedenjske vede na ameriški univerzi v Bejrutu v Libanonu, je izvedel raziskavo o ustvarjalnosti, ki jo deli na štiri vrste:

  • namerno in čustveno,
  • namerno in kognitivno,
  • spontano in čustveno ter
  • spontano in kognitivno.

Ljudje lahko izkusijo vsako od štirih vrst ustvarjalnosti. Zlasti za profile, kot so raziskovalci, odvetniki ali zdravniki, se lahko namerna in kognitivna ustvarjalnost manifestira med delom, spontana in čustvena ustvarjalnost pa se lahko pokaže med umetniškim prizadevanjem.

Namerne in kognitivne ustvarjalnosti uporabljajo osredotočeno pozornost in oblikovane povezave med informacijami, shranjenimi v možganih, in se nanašajo na sprednjo lobanjsko kotanjo, medtem ko čustvena in spontana ustvarjalnost izvira iz amigdale.

Ustvarjalnost je spontan razvoj novih idej in nekonvencionalnega razmišljanja. Ustvarjalnost je nujen pogoj za inovativnost, vendar nista ista stvar.

Kaj je inovacija?

Hunter poda svojo definicijo

Inovacija je implementacija ali ustvarjanje nečesa novega, kar je za druge pridobilo vrednost.

Inovacija se najbolj nazorno uresničuje v obliki orodja, fizične koristi ali pomoči, ki rešuje problem ali ustvarja prednost. Ta orodja niso omejena na ljudi – na primer, glede na Science Times (3), ptice in opice uporabljajo palice, da vlečejo hrano iz tesnih lokacij. Inovacije so torej veliko bolj možne za različne vrste v različnih pogojih in okoljih.

Vrste inovacij

Doblin (4), globalno inovacijsko podjetje, ki vodilnim organizacijam pomaga pri iskanju rešitev za poslovne težave, osredotočene na človeka, je ustvarilo deset vrst inovacijskega okvira kot način za prepoznavanje priložnosti za preobrazbo, zlasti v poslovanju. Na podlagi raziskave več kot 2000 uspešnih inovacij je Doblin orisal tri široke glavne kategorije:

  • poslovni model,
  • izdelek in
  • trženje.

Poslovni model

Ta konfiguracijska poslovna inovacija, osredotočena na notranjost, analizira, kako organizacija deluje in ustvarja prihodke. Ti so lahko bolj tvegani, saj včasih spremenijo temeljne odločitve, na katerih temeljijo podjetja. Inovacije poslovnega modela se najbolje izvajajo, ko lastniki in upravljavci prepoznajo prenasičene trge, nizko zadovoljstvo strank ali zastarelo tehnologijo.

Izdelek

Skoraj vedno oprijemljive, proizvodne inovacije na nek način izboljšajo obstoječe materialne dobrine ali pa so ustvarjanje popolnoma novega izdelka. To je najpogostejša oblika inovacije; znani primeri vključujejo pametne telefone, fidget spinnerje, brezžične slušalke ali vložke za masažo stopal.

Trženje

Tržne inovacije ustvarjajo nove trge ali povečujejo obstoječi tržni delež. Marketinške inovacije so novi, pozitivno moteči načini za blagovne znamke, da se pogovarjajo in sodelujejo s svojimi potrošniki. Ne samo, da lahko trženjske inovacije uvedejo nov način povezovanja z javnostmi, ampak so lahko tako preproste kot promocija obstoječega izdelka za drugačno uporabo, kot je bila prvotno načrtovana.

Proces inovacije (VIR 4)

Inovacija naredi dokazljivo, pogosto motečo razliko v izdelku, storitvi ali industriji. Gre za bistveno nov, oprijemljiv premik in odmik od konvencionalnega.

Kakšna je razlika med ustvarjalnostjo in inovativnostjo?

Ustvarjalnost in inovativnost, čeprav sta tesno povezani kot del procesa ustvarjanja, nista enaki. Ustvarjalnost ni merljiva, je subjektivna, medtem ko je inovativnost – na svoji najbolj osnovni ravni, kar pomeni »novo« – merljiva v smislu, da je inovacija ustvarjanje nečesa novega, pa naj bo to nov izdelek, ideja ali metoda.

Zakaj sta poslovna inovativnost in ustvarjalnost pomembni?

Ko je ideja možna, je poslovna inovacija ponavadi lažji izziv za več strani. Ustvarjalnost je nov korak, ko prva stran ugotovi, da je nekaj sploh mogoče. Toda inovacija je dejanje, s katerim se stvari, kljub izzivom in odporu udejanjijo v praktično realnost. Oboje je potrebno v poslovanju, vendar le ena od njih pomeni resnične prihodke in dobičke.

Vodje podjetij pogosto izmenjujejo ustvarjalnost in inovativnost, ne da bi razumeli, kaj ju ločuje.

“Ustvarjalnost ni nujno inovacija,” je Hunter povedal za Business News Daily. “Če imate sestanek in sanjate o desetinah novih idej, ste pokazali ustvarjalnost, vendar ni inovacij, dokler se nekaj ne uresniči.”

Hunter je opozoril, da mnogi voditelji poudarjajo ustvarjalnost na zahtevo, namesto da bi preprosto gradili inovativne izdelke, procese in interakcije.

“Inovacija ni skrivnostna črna skrinjica,” pravi. “Lahko gre za preproste majhne popravke obstoječih procesov, izdelkov ali interakcij. Z osredotočanjem na proces [inovacije] in ne na junaško ustvarjalnega posameznika lahko zgradimo inovacije v velikem obsegu.”

Pomen ustvarjalnosti in inovativnosti v poslovanju

Ustvarjalnost in poslovna inovacija prispevata k rasti in splošnemu uspehu podjetja z zadovoljevanjem edinstvenih potreb na trgih, ločevanjem podjetij od konkurentov in razvojem blagovne znamke, kot se želijo in potrebe potrošnikov razvijajo. Ustvarjalnost in inovativnost ohranjata organizacijo dinamično.

Na kratko, ta dva elementa skupaj vključujeta zibanje čolna: norma ni dovolj dobra, kaj je torej še mogoče in ali jo lahko uresničimo? Podjetništvo je vsak dan odvisno od ustvarjanja in inovacij za ustvarjanje edinstvenih priložnosti, motenj na trgu in novih tokov prihodkov. Internet se nikoli ne bi zgodil, če bi se znanstveniki samo zadovoljili s telefonskimi linijami in sateliti, ki zadostujejo za komunikacijo. Danes si komaj predstavljamo delovanje brez digitalnega dostopa v skoraj vsem, kar počnemo. Za uresničitev je bila potrebna ustvarjalnost in inovativnost.

inovativnost

Kako razvijati ustvarjalnost in inovativnost?

“Čeprav lahko vodje spodbujajo inovacije, mora organizacija kot celota podpirati inovacije tudi s sestavo svoje kulture in načinom oblikovanja svojih procesov,” je dejal Hunter. “Včasih je najboljši način za spodbujanje inovacij tako, da dovolite dejavnost znotraj organizacije, ki odstopa od norme, vendar lahko vodi do pozitivnih rezultatov.”

Del problema je pridobivanje ljudi, da si zamislijo in razvijejo nove vizije o tem, kaj bi lahko bilo. Ustvarjalnost je pogosto povezana z umetnostjo in kulturo, ni pa nujno – pomembno je, da si je človek pripravljen predstavljati nove možnosti izven norm.

Tu se začne ideja, na podlagi katere je mogoče delovati. Razmislite o idejah o množičnem izvajanju, da ustvarite še več možnosti, ki jih je treba upoštevati. Težji del je seveda vzeti to odlično idejo in jo prevesti v fizični ali tehnični prototip.

  • VIR (1) Alcor
  • VIR (2) Amazon
  • VIR (3) Science times
  • VIR (4) Doblin
  • VIR (5) SlideToDoc

Comments are closed.