Zakaj analizirati spletno stran iz vidika SEO

SEO analiza spletnih strani prinaša tistim lastnikom internetnih strani, ki se odločite za izvajanje optimizacije spletnih strani, številne prednosti in koristi. Ki jih lastniki in upravljalci spletnih vsebin na internetnih straneh lahko izkoristite predvsem zato, da veste kje se najprej lotiti samostojne (ali z zunanjim partnerjem – marketinško agencijo) SEO optimizacije vaših strani oz. organske rasti vašega spletišča.

SEO analiza, ki služi kot osnova za razvijanje organske rasti spletnih strani, je v večini primerov sestavljena iz pregleda spletne strani iz vidika upoštevanja aktualnih SEO smernic (t.i. onsite SEO audit), vidika ustrezne gradnje povratnih povezav (t.j. iz vidika ustreznega izvajanja offsite SEO optimizacije) ter tudi iz vidika tehnične zadovoljivosti spletne strani – v smislu ustreznosti spletne strani glede na naprave na katerih se spletna stran prikazuje, v smislu varnosti brskanja po njej ter v smislu hitrosti nalaganja posamezne spletne strani. Podrobno je sicer o tem kaj vključuje celovita SEO analiza spletnih strani, opisano na povezavi Optimizacija za Google Seo-Praktik.si.

V tej objavi so, v nadaljevanju, podrobneje opisane prednosti, koristi in dodana vrednost tega, da analizirate svoje spletne strani iz vidika SEO.

SEO analiza pokaže trenutno stanje vaše spletne strani iz vidika upoštevanja aktualnih SEO smernic [prikaz na primeru spletne strani www.ebonitete.si]

Organske rasti obiskovalcev vaših spletnih strani ne morete doseči, če ne veste kakšno je vaše izhodišče. Če ne veste npr., da ta mesec vašo spletno stran obišče cca. 1000 obiskovalcev, ne boste vedeli ali ste napredovali ali nazadovali, če vašo spletno stran, naslednji mesec obišče 1500 obiskovalcev.

Za ocenjevanje in merjenje napredka en podatek ne zadošča. Potrebujete najmanj 2 podatka, da bi videli v čem se razlikujeta. In tukaj nastopi SEO analiza. Ki pokaže trenutno stanje vaše spletne strani.

Kakovostna SEO analiza seveda ne prikaže samo informacije o številu obiskovalcev vaše spletne strani, ampak še celo goro drugih informacij.

S kakovostno SEO analizo lahko izmerite/posnamete oz. zajamete začetno stanje:

  • na katerih mestih v iskalniku Google se nahaja vaša spletna stran (za vsako posamezno ključno besedo)
  • kakšen je iskalni potencial uporabnikov Googla v vaši panogi (t.i. raziskava ključnih besed, s katerimi vaša spletna stran že rangira na Googlu, kakor tudi ključnih besed, s katerimi vaša spletna stran še ne rangira na Googlu)
  • povprečno zadržanost obiskovalcev na vaših spletnih vsebinah, s čimer pridobite informacijo o kakovosti vaših vsebin
  • itd…

Spodaj poglejte primer SEO analizirane spletne strani www.ebonitete.si, ki pokaže kako so SEO optimizirani posamezni SEO elementi na vsakem posameznem url naslovu spletne strani Prve bonitetne agencije d.o.o.:

seo analiza ebonitete
SEO analiza spletne strani www.ebonitete.si (ključne besede in url naslovi so zamegljeni). SEO analiza prikaže kako so na vsakem posameznem url naslovu spletne strani www.ebonitete.si, SEO ustrezno optimizirani SEO naslov, meta opis, H oznake, odtsvaki, gostota ponavljanj ključnih besed, slike ter notranje in zunanje povezave v vsebinah.

SEO analiza (na zgornji sliki) omogoča hitro identificiranje t.i. SEO priložnosti in rezerv, hkrati pa so v desnem delu slike prikazani rezultati optimizacije posameznih url naslovov (mesečno spremljanje uvrstitev na Googlu).

Poglejte primer:
Iz zgornje slike lahko, v vrstici 7, takoj opazite, da vsebuje url naslov (ki je sicer optimiziran za prikaz na Googlu, po tem, ko uporabniki vanj vtipkajo ključno besedo “bonitete prijava”), t.i. SEO rezerve tako pri optimizaciji SEO naslova, meta opisa, H oznak oz. vsepovsod kjer so kvadratki označeni z rdečo.

SEO naslov in meta opis za optimizacijo url naslova, ki ga spletna stran www.ebonitete.si, želi prikazati na Googlu, pod ključno besedo “bonitete prijava“, bi lahko bil npr. SEO naslov = Bonitete prijava – Vstopite v sistem preverjanja bonitet. Meta opis = Bonitete prijava – Brezplačno se prijavite v sistem v katerem preverite bonitete vašega podjetja in poslovnih partnerjev.

SEO analiza pomaga določiti prioritete za izvajanje optimizacije vaše spletne strani v bodoče [primer na spletni strani www.prvafina.si]

Kdor se ukvarja s kakršnimkoli poslom, zelo dobro ve, da vseh poslov, naenkrat, uspešno, ne more izvajati nihče. Še posebej ne, če ima omejena finančna sredstva, kader ali pa čas. Enako velja za izvajanje optimizacije spletnih strani.

V kolikor je SEO kampanja zastavljena tako, da poskuša neko spletno stran prestaviti na višja mesta na Googlu za (pre)več ključnih besed hkrati, je ponavadi izplen takšne kampanje, slab. Kdor dela vse hkrati, v bistvu ne dosega nič.

Zato je SEO analiza ključna, da z njo določite t.i. SEO prioritete – to so tiste ključne besede, s katerimi je mogoče v želenem obdobju doseči SEO cilje. Ob vnaprej določljivem in znanem vložku (v kader, denar in čas).

Več kot imate (usposobljenega) kadra na voljo, da vam izvaja SEO kampanje, več prioritet si lahko pri svojih kampanjah postavite.

Če SEO optimizacijo za vaše spletne strani izvajate sami, je razumljivo, da ne morete v aktualno SEO kampanjo kar takoj umestiti pozicioniranje 100 ključnih besed.

Poglejte primer:

Na spodnji sliki je prikazana SEO analiza v kateri so ključne besede spletne strani www.prvafina.si, razdeljene po SEO prioritetah:

seo prioritete prvafina.si
Na sliki je seznam zamegljenih ključnih besed razdeljen na SEO prioritete. Nekatere ključne besede sodijo med fokus besede za katere se izvaja aktualna SEO kampanja), za nekatere ključne besede je določen status monitoring (spremljanje doseženih uvrstitev za Googlu), nekatere besede pa predstavljajo potenciale in rezerve za bodoče SEO kampanje.

NAMIG: SEO prioritete, ki jih razkrije dobra SEO analiza, niso zgolj tiste ključne besede, ki imajo največji iskalni volumen na Googlu.
Kakovostna SEO analiza “izbrska” SEO prioritete na podlagi iskalnega volumna, težavnosti posamezne ključne besede uvrstiti jo na prvo stran Googla ter profitabilnosti ključne besede. V primeru spletne strani www.prvafina.si je takšna ključna beseda npr. beseda faktoring, ki predstavlja hkrati SEO dosegljiv cilj, je pa obenem tudi profitabilna in ima soliden iskalni volumen.

SEO analiza pomaga identificirati vsebinske luknje (content gaps) – primer iz spletne strani www.panheat.si

Ena izmed koristi, ki jih prinaša kakovostna SEO analiza je tudi v tem, da pomaga razvozlati in identificirati priložnosti.

V vsakem poslu obstajajo takšni in drugačni izzivi.

Nekatere izzive je mogoče rešiti razmeroma hitro, za druge si je potrebno vzeti čas. To pomeni, da je cilj SEO analize ta, da pomaga prepoznati izzive preko katerih boste najhitreje prišli do želenih SEO rezultatov.

Na iskalniku Google, na prvi strani rangirajo različne uporabne vsebine, ki so povezane s ključno besedo, ki jo uporabniki Googla, vtipkajo v iskalnik. Vsebine se med seboj razlikujejo. Nekatere vsebine so predstavljene v obliki ponudb in pristajalnih strani, druge vsebine so predstavljene v obliki nasvetov (npr. na blogu), tretje vsebine so v obliki video posnetkov, pdf brošur in katalogov, cenikov, seznamov, itd…

Kakovostna SEO analiza pomaga identificirati ne samo ustrezne vsebinske formate za vsako posamezno targetirano ključno besedo ali sklop ključnih besed, temveč tudi t.i vsebinske luknje, ki predstavljajo priložnost za uvrstitev vaše vsebine na vrhu iskalnika Google.

Poglejte primer:

Eden večjih slovenskih ponudnikov energijsko učinkovitih rešitev (toplotne črpalke, ir paneli, sončne elektrarne), www.Panheat.si je s pomočjo SEO analize za svojo spletno stran odkril številne vsebinske priložnosti (s katerimi se spletna stran Panheat.si še ne uvršča na prvi strani Googla). Ob priložnostih je identificiran iskalni volumen, ki ga bo spletna stran www.paheat.si pritegovala na svojo spletno stran, po tem, ko bodo te vsebinske luknje, zapolnjene:

seo analiza vsebinske luknje panheat.si
Hiter prikaz vsebinskih priložnosti (lukenj), ki lahko spletni strani www.panheat.si prinesejo natančno določeno količino novih uporabnikov Googla (ob pogoju, da so vsebine za te ključne besede spisane in SEO optimizirane tako, da se uvrstijo na prvo stran Googla).

SEO analiza prispeva k natančnejši pripravi aktualnih SEO kampanj in SEO strategije

SEO optimizacija spletnih strani je natančnost.

Medtem, ko se na ostalih, nekaterih plačljivih spletnih kanalih, “igrate” z denarjem, se pri izvajanju optimizacije spletnih strani, “igrate” s časom. Glavna valuta vašega uspeha in delovanja pri spletni optimizaciji je čas.

Bolj kot je SEO analiza kakovostna, bolj natačno zna prikazati konkretne korake (po zaporedju, po prioritetah) česa se je potrebno lotiti najprej. Zato, da bi s SEO optimizacijo čimprej dosegli želene cilje.

SEO analiza je zato osnova za pripravo marketinške oz. SEO strategije, ki vključuje nabor aktivnosti, potrebnih za učinkovite SEO kampanje.

Primere celovito pripravljenih SEO strategij, transparentno prikazanih z vsemi podatki in informacijami, najdete na povezavi SEO strategije Seo-Praktik.si.

Kratek video o tem kako se izvede preprosta in hitra SEO analiza:

Dodatne informacije:

Viri:

1 – How to Conduct an SEO Analysis to Climb SERPs for 2021 (+ SEO Evaluation Tools and Checklists)

Comments are closed.