Zakaj je prodaja preko spleta boljša od klasične – 12 prednosti, ki jih mogoče še ne poznate

Prodaja preko spleta podjetnikom omogoča, da odprejo vrata svojih lastnih virtualnih trgovin (preko številnih platform, kot je npr. Woocommerce, Shopify ali družbenih omrežij). Spletna prodaja olajša tako malim, kot specializiranim trgovinam in velikim prodajalnam blagovnih znamk, da dosežejo široko občinstvo. Danes praktično velja, da če te ni na spletu, pač ne obstajaš.

Zato si v današnjem prispevku pogledamo 12 glavnih prednosti, ki jih prinaša prodaja preko spleta.

prodaja-preko-spleta

1. prednost – režijski stroški prodaje preko spleta so nizki

Stroški najemnine, komunalnih storitev in zaposlenih podražijo maloprodajni prostor. Nižji operativni stroški številnim prodajalcem preko spleta omogočijo, da postavijo konkurenčne cene.

Spletni trgovci na drobno potrebujejo manj prostora – spletno mesto za e-trgovino lahko vodijo iz garaže in uporabljajo „dropshipping“, da se izognejo skladišču, polnemu zalog. Z rastjo spletne trgovine se bo povečala tudi potreba po zaposlenih, vendar so vložki nižji in prilagajanje je lažje, če niste vezani na komercialni najem.

2. prednost – spletne trgovine so vedno odprte

Spletna trgovina se nikoli ne zapre. Ne glede na to, ali gre za praznik, snežni metež ali kakšen drug dogodek, zaradi katerega ljudje ostanejo doma – naročilo lahko oddajo 24 ur na dan in od koder koli. Za tiste, ki delajo netradicionalne ure in bi raje ostali doma, je spletno nakupovanje priročna alternativa.

3. prednost – prodaja preko spleta ni geografsko omejena

Ne glede na to, ali gre za obiskovalca iz bližnjega mesta, sosednje države ali celo čez ocean, ima spletna trgovina potencial, da doseže stranke po vsem svetu. To je še posebej pomembno za specializirana podjetja, ki morda nimajo velikega lokalnega občinstva, imajo pa potencialne stranke, razpršene po vsem svetu.

spletna prodaja evropa
Spletna prodaja v Evropša je samo v 5 letih izjemno poskočila (VIR 1)

Vse bolj pogosta uporaba in nakup preko mobilnih naprav daje ljudem moč za nakupe kjerkoli – dobesedno na dlani. Nakup nikoli ni bil lažji, kot je v današnjih časih.

4. prednost – promoviranje izdelkov ali storitev na spletu je enostavno

Spreminjanje ali preoblikovanje spletnega mesta je veliko bolj preprosto kot preureditev fizičnega prostora.

Vzemite za primer spletno trgovino Panheat. Na spodnjem posnetku zaslona je trenutna promocija za IR panele, ker so v tem letnem času aktualni. Glede na sezono ali nove izdelke, ki jih želijo predstaviti, lahko Panheat brez večjega truda spremeni glavno promocijo na vrhu pristajalne strani.

panheat ir paneli

Pot stranke je težje nadzorovati v fizičnem prostoru kot na spletu. Promocije in posebne ponudbe so lahko v središču pozornosti, ko stranke obiščejo vašo pristajalno stran.

5. prednost – prodaja preko spleta omogoča prilagojeno uporabniško izkušnjo

Podatki o strankinih preteklih nakupih in spletni dejavnosti ponujajo vpogled v njihove interese, ki jih je mogoče uporabiti za zagotavljanje prilagojene izkušnje. Skupna raba izdelkov, ki so usmerjeni v kupčeve okuse, je način, kako pritegniti stranke z globljo stopnjo poznavanja.

Primer npr. spodaj, spletna trgovina SQS. Ob gledanju eneg izdelka so spodaj našteti še ostali, sorodni izdelki. Številne spletne trgovine gredo še dlje in vam predlagajo izdelke, ki so podobni tistim, ki ste jih iskali v preteklosti.

sqs varilni aparati

6. prednost – enostaven in udoben nakup

Vsako odlično spletno mesto je polno osupljivih posnetkov izdelkov, uporabnih opisov in enostavne navigacije, zaradi česar je pot do blagajne nemotena.

Za nakupovanje v klasični trgovini se morate sprehoditi, poiskati, kar iščete, se odpraviti do blagajne in stati v vrsti – večino tega lahko v spletu preskočite. Prodaja preko spleta je bila zasnovana za optimalno udobje.

7. prednost – Ponovno ciljanje trženje lahko povečata prodajo

Ponovno ciljanje za prikazovanje oglasov uporablja piškotke prejšnjih obiskov. Tudi če nekdo ne opravi nakupa, je ponovno ciljanje marketinška taktika, ki lahko pridobi posel tako, da svojo blagovno znamko obdrži pred potencialnimi strankami. Videli boste oglase s ponovnim ciljanjem na spletnih mestih, ki niso povezana s stranjo, ki ste jo obiskali.

Ponovno trženje uporablja podatke iz preteklih nakupov in interakcij na spletnem mestu nekoga za pošiljanje e-poštnih sporočil o prodaji in promocijah za sorodne izdelke. Ponovno trženje je bolj lasersko osredotočena marketinška taktika, ki zahteva e-poštni naslov stranke.

8. prednost – Prodaja preko spleta je odličen način za zbiranje informacij o strankah

Koliko od nas samodejno reče »ne«, ko blagajničarka na blagajni želi naš e-poštni naslov? In koliko od nas samodejno vnese te iste osebne podatke in več na spletu?

Prijave na novice in drugi obrazci, ki zbirajo informacije, so ključni za ustvarjanje seznama stikov – in so veliko učinkovitejši od kemičnega svinčnika na pultu ali od tega, da zaposleni sprašujejo.

9. prednost – spletna trgovina spremlja pot stranke

Podatki iz virov, kot sta Google Adwords in analitika spletnih mest, vam lahko povedo, kako vas je nekdo našel. Za razliko od tradicionalnega oglaševanja, kjer je donosnost naložbe včasih nejasna, vam podatki, zbrani iz analitike, omogočajo vpogled v to, od kod so ljudje prišli in kaj iščejo.

Poleg spletnega oglaševanja lahko SEO pomaga ljudem, da vas najdejo prek organskih iskanj.

prodaja preko spleta
Še nekaj pomembne statistike prodaje preko spleta (VIR 2)

10. prednost – preprosto jo je povečati ali zmanjšati

Razširitev ali zmanjšanje vašega poslovanja e-trgovine je enostavno, še posebej, če uporabljate „dropshipping“, da odpravite potrebo po veliko prostora. Dodajanje artiklov ali zožitev vaše trgovine na najbolj prodajane izdelke je preprost postopek. Širitev ali zmanjševanje je bolj zapleteno, če imate fizični maloprodajni prostor.

11. prednost – spletna prodaja lahko obravnava velika naročila

Če ima vaše podjetje zaradi uspešnih oglaševalskih akcij ali marketinških strategij kar naenkrat ogromno naročil, je gostovanje najbrž prilagojeno temu obisku. Maloprodajni prostori so lahko zaradi nenadne porasta poslovanja in s tem večjega števila kupcev preobremenjeni.

12. prednost – prodaja preko spleta pritegne stranke z vsebino

Jasna in uporabna vsebina vam bo pomagala doseči potencialne stranke. Navodila in predstavitve izdelkov, blogi in drugi digitalni mediji dajejo vrednost vašemu občinstvu in postavljajo vašo blagovno znamko kot avtoriteto v vaši panogi. Ko bodo ljudje videli, da veste, o čem govorite, bodo zaupali vašim opisom izdelkov in se počutili samozavestno, da kupujejo pri vas.

Prodaja preko spleta v primerjavi s klasično prodajo

Spletna prodaja in klasična nakupovalna izkušnja nista nujno v nasprotju. Številne fizične trgovine imajo digitalno prodajno mesto, ki dopolnjuje njihovo poslovanje, in številne digitalne blagovne znamke so stopile v fizično sfero maloprodaje.

Obe platformi imata tako svoje prednosti in slabosti, obe pa se zanašata na preprosto uporabniško izkušnjo. Vsako podjetje potrebuje marketinške strategije, da se loči od konkurence in jih postavi kot ugledne blagovne znamke. Obe vrsti prodaje lahko sobivata in dosežeta stranke, ki so pripravljene in navdušene, da denar zapravijo ravno pri vas.

  • VIR (1) Eurostat
  • VIR (2) Finances Online

Comments are closed.