Po eni izmed marketinških študij (vir 1) si obiskovalci spletnih strani, v največji meri, sploh ne ogledajo vstopne spletne strani, temveč ponudbo in storitve, ki jih spletne strani, ponujamo svojim obiskovalcem.
Kar je navsezadnje logično.
Obiskovalci spletnih strani ne obiskujejo le teh zato, da bi spoznali posamezna podjetja in posameznike, ampak zato, da na internetnih straneh, najdejo korist zase. Čas za prenovo spletne strani bi moral zato biti najkasneje takrat, ko vaša internetna stran ne konvertira (spreobrača) obiskovalcev vaših spletnih strani, v kupce.
Dodatni argumenti, ki povedo, da je morda tudi pri vas čas za prenovo spletne strani, so:
- 48% anketiranih (v raziskavi vir 1) je odgovorilo, da na to kako obiskovalci zaupajo spletni strani, v prvi vrsti vpliva dizajn spletne strani
- 38% obiskovalcev spletnih strani bo prenehalo z raziskovanjem po spletni strani, če je dizajn ali vsebina neatraktivna. Več: Kako ovrednotiti kakovost grafičnega dizajna.
- 51,3% obiskovalcev spletnih strani prihaja na internetne strani preko mobilnih naprav
V tej objavi so podrobneje predstavljeni argumenti kdaj se odločiti za prenovo spletne strani.
V nadaljevanju pa še kako se lotiti prenove svojih strani…
Kazalo
Kdaj se odločiti za prenovo spletne strani
Generalno se prenova spletne strani priporoča na vsake 3 do 4 leta, vendar je napačno sklepanje, da se spletne strani prenavlja zgolj zato, ker je nastopil čas za prenovo.
Za prenovo spletne strani (zraven “zastarelosti” v izgledu in morebitnih pomanjkljivih funkcionalnostih) se podjetniki in podjetja odločate zaradi naslednjih razlogov:
Vaša spletna stran še vedno ni prijazna prikazom na mobilnih napravah
Danes (vir 2) število obiskov spletnih strani iz mobilnih naprav, napram namiznim napravam, skokovito prevzema primat:
Ob mobilnem obisku, ki v največji meri, prispeva k obiskanosti spletnih strani, igra dodatno vlogo za prenovo spletne strani v mobilnim napravam prijazno spletno stran, tudi t.i. mobile first indexing (vir 3):
Obstoječa spletna stran prinaša slabe konverzije
Slabe konverzije ogledovalcev vaše spletne strani pomenijo, da vaša spletna stran sicer prejema veliko število obiskovalcev, a ti obiskovalci vaše spletne strani, ne naredijo na njej naslednjega koraka (npr. oddajo zanimanje za vaše storitve, naročijo se na e novice, opravijo nakup,…).
Marketinška študija, ki so jo opravili na MarketingSherpa (vir 4), na skoraj 3000 raziskovanih primerih, je pokazala, da se največ spletnih trgovin giblje v razponu od 1% do 5% konverzije na svojih spletnih straneh. Manj kot 5% je spletnih trgovin, ki poroča o konverzijah svoje spletne strani v odstotku večjem od 5%:
Prenova spletne strani je zato, v nekaterih panogah, GLAVNI razlog za izboljšanje konverzij na obstoječi spletni strani.
Spletna stran ne prejema zadostnega števila obiskovalcev
Po eni od zanimivih marketinških raziskav (vir 5) je dokazano, da dobrih 90% spletnih strani ne prejema nobenega organskega (t.j. neplačanega s pomočjo spletnih oglasov) obiska na svoje spletne strani:
Prenova spletne strani bi morala vključevati ambicijo za pridobivanje obiskovalcev na spletno stran za katere ni potrebno plačati spletne oglase. Še posebej zato, ker je spletno, plačljivo oglaševanje iz leta v leto, z vedno več uporabniki spletnih platform, dražje.
NAMIG: Za pritegovanje obiskovalcev na spletno stran, brez, da zato plačujete z oglasi, mora vaša prenova spletne strani, upoštevati pravila SEO optimizacije. Podrobnosti o tem Kaj je optimizacija spletnih strani, najdete na povezavi. Če pa vam je izraz spletna optimizacija že poznan, a vseeno ne dosegate novih obiskovalcev na svojo spletno stran, si oglejte zapis Kako optimizirati spletno stran.
Spletna stran ne dosega angažiranosti obiskovalcev
Eden izmed zelo pogostih (upravičenih) vzgibov za prenovo spletne strani je nizka stopnja angažiranosti (t.i. engagement) obiskovalcev spletne strani v vsebine na vaši spletni strani.
V primeru nizke stopnje angažiranosti obiskovalcev v vaše spletne vsebine, se je prenove spletne strani, smiselno lotiti iz vsebinskega vidika.
Spletne strani, ki ne dosegate želenih ciljev, kljub temu, da objavljate ogromno spletnih vsebin, tako na svoji spletni strani, kot tudi na družabnih omrežjih, kjer nastopate, a ne dosegate vpletenosti/angažiranosti svojih sledilcev in obiskovalcev, po vsej verjetnosti vsebinsko ne zadovoljujete vaše ciljne publike.
Razlogi za to so lahko različni:
- nejasno definirana ciljna skupina, ki jo s svojimi spletnimi vsebinami, nagovarjate
- nejasno definirani nameni vsebin, ki jih producirate za komuniciranje s svojimi potencialnimi strankami
- vsebinsko nerazdelana strategija vašega spletnega nastopa
Podrobnosti o tem kaj je vsebinski marketing in kako se izvaja vsebinski marketing (na različnih spletnih kanalih), vključno s prikazom primerov, najdete na povezavi.
Nedelujoče funkcionalnosti spletne strani za celovit digitalni marketing
Digitalni nastop podjetja ni zgolj nastop na spletu.
Nasprotno.
Digitalni nastop podjetja na spletu, se pojmuje kot spletni marketing, medtem, ko se digitalni marketing naslanja tudi na trženje na ostalih digitalnih kanalih.
Pogosto želite podjetja, zraven spleta, svojo poslovne cilje dosegati z več digitalnimi kanali, hkrati (radio, televizija, digitalni panoji, sms marketing,….), funkcionalnosti, ki pa jih zahteva posamezen kanal, pa niso na spletni strani, kompatibilne, glede na to, iz katerega kanala prihajajo obiskovalci na vašo spletno stran.
V tem primeru je prenova spletne strani potrebna iz funkcionalnega vidika. Kamor dostikrat sodi tudi razvoj novih e aplikacij in spletnih orodij, ki so namenjene podpori spletni prodaji.
Kako se lotiti prenove spletne strani
Prenove spletne strani se lotite premišljeno. Strateško:
- analizirajte obstoječo spletno stran
- identificirajte svoje prioritete
- definirajte svojo ciljno publiko
- odkrijte kaj na obstoječi spletni strani deluje
- sestavite seznam želenih sprememb
- izdelajte načrt prenove spletne strani
Spodaj poglejte posamezne korake in primere…
Analiza “obstoječe” spletne strani
Analiza obstoječe spletne strani bo pokazala prednosti in koristi, ki jih vaša, že postavljena spletna stran, prinaša. Teh koristi in obstoječih prednosti zagotovo s prenovo vaše spletne strani ne želite izgubiti.
Hkrati pa bo analiza vaše spletne strani pokazala tudi slabosti in pomanjklivosti, ki jih s prenovo svoje spletne strani, želite odpraviti oz. izboljšati.
Pri analizi obstoječe spletne strani se osredotočite na analiziranje tistega dela, ki ga s prenovo želite izboljšati:
Poglejte primer (kjer je SEO analiza pokazala možnosti za izboljšave pri prenovi spletne strani www.ebonitete.si):
Identifikacija prioritet spletne strani
V odvisnosti od produkta, storitve oz. panoge v kateri nastopate na internetu, so prioritete spletne strani, lahko zelo različne.
Prioritete so npr. lahko:
- izdelava spletnega rezervacijskega sistema za goste (npr. v panogi gostinstva in turizma)
- izdelava aplikacije za izris pohištva in opremo doma (npr. v pohištveni panogi)
- izdelava aplikacije za spremljanje napredka kolesarjev (npr. v panogi kolesarstva oz. športa)
- izdelava e trgovine (v panogi prodaje drobnih izdelkov)
- prenova pristajalnih strani (v panogi prodaje btb storitev)
- vsebinska prenova strani (copywriting)
- itd…
“Prenovitvene” prioritete spletne strani naj bodo povezane z identificiranimi (in zapisanimi, merljivimi) cilji spletne strani:
- npr. po prenovi spletne strani želite stopnjo prijav na vaše e novice povečati za 30%
- npr. po prenovi spletne strani želite izboljšati uvrstitev vaše spletne strani na Googlu za 5 mest
- npr. po prenovi spletne strani želite povečati spletno prodajo za 10%
Definicija ciljne publike
Ne obstaja ciljna publika, za vse produkte in storitve, ki obstajajo na trgu, na ENEM spletnem kanalu. Zato imamo različne spletne kanale (različna družabna omrežja, različne spletne iskalnike, email marketing, itd…).
Če želite s prenovo vaše spletne strani izboljšati (v zgornjem poglavju) identificirane prioritete, morate za svoje produkte in storitve, identificirati lastnosti vaše ciljne publike (starost, izobrazba, kupna moč, spol, …) in spletne kanale na katerih se vaša ciljna publika nahaja.
Za t.i. “stihijske/hipne” nakupe izdelkov široke potrošnje, a manjše cenovne vrednosti (npr. kozmetika, nakit, obutev, oblačila, prehrana za ljudi in živali, itd…) je pogosto smiselen spletni kanal, družabno omrežje Facebook.
Za ponujanje storitev na btb trgu uporabite LinkedIN omrežje.
Za ponujanje izdelkov in storitev z višjo ceno in visoko dodano vrednostjo, uporabite Google (bodisi Google Ads ali SEO optimizacijo).
Identifikacija elementov, ki na obstoječi spletni strani delujejo
Ob prenovi spletne strani zagotovo ne želite zbrisati tistih elementov, ki vam prinašajo želen rezultat.
Dobro poglejte spodnji primer:
Na spletni strani www.prvafina.si so identificirane dosežene odlične uvrstitve spletne strani na Googlu za (zamegljen) seznam pomembnih ključnih besed (na katere targetira spletna stran):
Kako sestaviti seznam želenih sprememb ob prenovi spletne strani
Na podlagi analize obstoječe spletne strani, identifikacije prioritet, definicije ciljne publike ter identifikacije delujočih elementov na spletni strani (vse točke so razložene in prikazane v zgornjih poglavjih), določite seznam želenih sprememb na spletni strani.
Zelo pogoste spremembe, ki se dotikajo prenove spletne strani, so:
- dodajanje močnih vizualnih elementov in funkcionalnosti
- tesnejše vzpostavljanje odnosa z obiskovalci spletne strani
- uporaba kontrastnejših barv
- izdelava in gradnja bloga na spletni strani
- prenova pristajalnih strani
- optimizacija celotne spletne strani za SEO
Načrt prenove spletne strani
V agenciji Magentia.si se zavedamo, da je prenova spletne strani, za vsakega podjetnika, specifičen projekt. Ne glede na to, ali gre za vizualno in grafično prenovo spletne strani, funkcionalno prenovo ali prenovo iz naslova boljše optimizacije spletne strani, se povabimo, da vam, po pogovoru z vami, pripravimo kakovosten načrt prenove vaše spletne strani. Kontaktirajte nas.
Dodatne informacije:
- če se lotevate prenove spletne strani iz vidika boljše SEO optimizacije vaše internetne strani in se želite optimizacije vaše spletne strani lotiti sistematično, obiščite Brezplačni SEO tečaj Optimizacija spletnih strani v 12 korakih
Video, v katerem je razložen proces prenove spletne strani v 5 minutah:
Viri:
1 –15+ Stats You Should Know When Redesigning Your Website
2 – Mobile vs. Desktop Usage in 2020
3 – Mobile-First Indexing Explained: What You Need To Know
4 – The Average Website Conversion Rate by Industry
5 – 90.63% of Content Gets No Traffic From Google. And How to Be in the Other 9.37%