Na kaj biti pozoren pri pisanju besedil za spletne strani

Za raznovrstno pisanje besedil za spletne strani je tudi na slovenskem trgu zanimanje (znova) v porastu. Na spodnji sliki je prikazan trend zanimanja na slovenskem Googlu za pisanje besedil, po zadnjih 12 mesecih (od datuma objave tega zapisa):

pisanje besedil za spletne strani trend
Trend zanimanja za pisanje besedil za spletne strani (na slovenskem Googlu).

Bolj kakovostna kot so vaša spletna besedila, več koristi prinašajo vaši internetni strani ter podjetju in poslu, ki ga pridobivate čez splet, nasploh. Glavne koristi, ki jih prinaša kakovostno pisanje besedil za spletne strani, so naslednje:

  • kakovostna spletna besedila izboljšujejo konverzijo vaših obiskovalcev spletnih strani v naročnike, sledilce, kupce, interesente. Ena od marketinških copywriting raziskav (vir 1) je celo dokazala, da se verjetnost, da bodo obiskovalci kliknili na reklamo, ki vsebuje slovnično napako, zmanjša kar za 70%
  • kakovostna besedila za splet prispevajo k večji zadržanosti bralcev na spletnih vsebinah za 8%
  • stopnja odboja obiskovalcev iz namerno nekakovostno spisanih besedil (za potrebe raziskave) je narasla kar za 85%

V tej objavi so predstavljene točke na katere se splača biti najbolj pozoren, če želite imeti kakovostno spisana besedila za vaše spletne strani.

V vsakem besedilu upoštevajte kontekst celotne predstavitve spletne strani

Pri pisanju besedil za spletne strani je pomemben celoten kontekst spletne strani.

Če je vaše besedilo na enem url naslovu vaše spletne domene, napisano vrhunsko, na vseh ostalih url naslovih pa je zapisanih en kup slovničnih napak in besedila, ki nima repa in glave s celotnim sporočilom vaše spletne strani, takšno besedilo ne prispeva k visokim konverzijam na vaši spletni strani.

Predstavljajte si, da v nekem besedilu na svoji spletni strani (recimo v enem zapisu na blogu) podarjate svojim bralcem 1 kilogram čistega zlata. V zameno za nič. Vsakemu, ki vam bo odpisal, boste brez vprašanj, podarili kilogramski kos zlata.

Zdaj si predstavljajte situacijo v kateri vse ostale vsebine na vaši spletni strani, prav tako govorijo o zlatu. Recimo, da se vaša spletna stran resnično nahaja v panogi zlatarstva, opisujete aktualni tečaj zlata, razmere na trgu zlata, predstavljate svojo ponudbo zlata, itd…

V tem primeru bi vaši bralci ponudbe o podarjanem zlatu najbrž podrobno pregledali besedilo v katerem podarjate zlato, saj bi iskali kaveljc, ki se skriva za tem, da brezplačno ponujate zlato. Je tako?

Zdaj si predstavljajte to isto ponudbo, da boste podarili 1 kilogram zlata, predstaviti na spletni strani, kjer sicer, v neki drugi vsebini, govorijo o čevapčičih, v tretji vsebini pa o keramičnih ploščicah. Ker pogled na vse vsebine hkrati, ne vzbuja nekega zaupanja, vaši ponudbi o podarjenem zlatu ne bi verjel nihče.

Ponudbam in zgodbam verjamemo, če so postavljene v kontekst širše slike.
In sodijo v kontekst širše zgodbe.

Kontekst šteje:

pomen konteksta
Pomen konteksta: vsake oči imajo svojega “malarja” in vsak vidi samo tisto kar želi ali zmore videti.

Za pisanje besedil za splet uporabite model AIDA

Pisanje besedil za spletne strani ni enako pisanju knjig in seminarskih nalog.

Če bi uporabniki interneta želeli na internetu prebirati romane, je to seveda mogoče, a preko napisanih romanov ne morete vi prodati vaših izdelkov in storitev.

Pri pisanju besedil za spletne strani upoštevajte, da morate obiskovalcem vaših spletnih strani, najprej vzbuditi pozornost, nato interes, na koncu pa še željo po vašem produktu oz. storitvi.

Model, po katerem pišete besedila za spletne strani se imenuje AIDA:

A = attention/pozornost
I = interest/interes
D = desire/želja
A = action

Zelo podrobno je celoten postopek uporabe modela AIDA pri pisanju besedil za spletne strani, opisan in prikazan v članku Kako napisati uvod v blog zapis na strani matijazajšek.com.

Spletna besedila SEO optimizirajte

Samo po sebi pisanje besedil za spletne strani ne prinaša spletnega uspeha zato, ker ima vaša spletna stran več vsebine. Ampak zato, ker želite, da so vaše napisane vsebine spisane in (SEO) optimizirane tako, da se uvrstijo na prvo stran Googla. Kjer jih vidi največ oči uporabnikov tega spletnega iskalnika.

Brez SEO optimizacije vaših spisanih spletnih besedil, bo vaša spletna stran, nič drugega, kot ena izmed mnogih, v množici spletnih strani, ki imajo ogromno vsebin, a te vsebine na Googlu, ne najde nihče.

Po eni od marketinških raziskav kar debelih 90% spletnih strani ne priteguje na svoje strani prav nobenega obiska:

Vir: Ahrefs (2)

Če želite iz spisanih besedil na vaši spletni strani pritegovati nove obiskovalce, MORATE poskrbeti, da so vaše vsebine optimizirane tako, da se, po objavi, znajdejo čim višje, na prvi strani Googla. K temu prispeva SEO optimizacija spletnih strani. Podrobneje o tem Kaj je SEO optimizacija in kako izvajati SEO, najdete na drugi povezavi.

Besedila za splet naj bodo napisana v razumljivem jeziku

Besedila za spletne strani morajo biti napisana v razumljivem jeziku.
Ne glede na strokovno podkovanost avtorja besedila.

Z besedili na spletnih straneh nimate namena dokazovati bralcem in obiskovalcem tega kako ste poučeni in podkovani v vaši panogi, zato se tujih in strokovnih izrazov pri pisanju za splet, izogibajte.

Besedila za spletne strani spišite tako kakor, da pišete za osnovnošolca, ki obiskuje šesti razred osnovne šole. Nič vam ne koristi, če v vaša besedila vložite več ur avtorskega dela, plačate še lektorja za lektoriranje besedil, na koncu pa bralec sploh ne razume o čem je govora v vaših besedilih.

Osredotočite se na to, da na čim bolj enostaven, marketinško privlačen in razumljiv način, predstavite tematiko o kateri pišete.

Pokažite, namesto, da govorite

Kljub temu, da pisci spletnih besedil (še posebej tisti, ki že vrsto let pišemo besedila za spletne strani) prej ali slej vzljubimo pisanje, je realnost takšna, da slike pogosto povedo več kot 1000 besed. Hkrati lahko vizualnim tipom ljudi določeno problematiko predstavite lažje in hitreje s pomočjo slik. Zato namesto odvečnih besed uporabite slike (tam kjer je to smiselno in možno). Na primer pri predstavljanju postopkov delovanja npr. vaših produktov.

Dobro poglejte primer:

Z besedami lahko 4 dni opisujem kako sem npr. s spletno stranjo matijazajšek.com, z različnimi ključnimi besedami uvrščen, na prvi strani Googla, po posameznih mesecih. In navajam številke za vsak mesec posebej.

Ali pa to isto predstavim v obliki slike:

uvrstitve na googlu matijazajsek
Opomba: slika prikazuje posnetek uvrstitev na Googlu za ključne besede optimizacija spletnih strani, digitalni marketing, vsebinski marketing, spletni marketing in spletna prodaja, na dan 5.4.2022. Uvrstitve na Googlu so v tem trenutku po vsej verjetnosti, drugačne.

Katera izmed možnosti bo pustila večji vtis?

Osredotočite se na predstavitev težav vaših strank (in njihovo reševanje) ter manj na predstavitve vaših produktov in storitev

Načeloma so pisci, začetniki pri pisanju besedil za spletne strani, nagnjeni k temu, da na spletnih straneh predstavljajo vse mogoče prednosti, funkcionalnosti in zmogljivosti svojih produktov in storitev, bistveno manj pa se osredotočajo na to, da najprej pojasnijo, da sploh razumejo težave in probleme s katerimi se soočajo njihove potencialne stranke.

Z ustrezno spisanimi besedili za spletne strani boste prodali bistveno več, če se boste pri pisanju besedil osredotočili na pojasnjevanje tega, da razumete v čem je težava vaše stranke, kako ji boste pomagali odpraviti njeno težavo ter v čem se vaša ponudba razlikuje od drugih ponudnikov.

Osnovne razlike med kakovostnim besedilom za spletno stran in manj kakovostnim besedilom so prikazane na spodnji sliki:

slabo besedilo za spletno stran vs dobro besedilo
Razlike med neučinkovitim besedilom za spletno stran in prodajno učinkovitim besedilom.

Prikažite dobre prakse

Tudi, če so vsa vaša objavljena besedila na vaši spletni strani, eno samo, suho, čisto zlato, je njihova uporabna vrednost le prvi košček sestavljanke za dolgoročen spletni uspeh (t.j. prodajo preko vaše spletne strani). Drugi del tega mozaika predstavlja vaša sposobnost, v pisani besedi, “prepričati” druge, da ste pravi naslov za njihove tegobe.

Kako najlažje naredite to?

Tako, da preprosto pokažate primere dobrih praks delovanja vaših storitev “na terenu”. Če ponujate storitve izdelave lesenih nadstreškov, lahko svojim obiskovalcem podelite še na tisoče tako dobrih nasvetov o izdelavi nadstreška, a, če jim boste pokazali vaše primere že izdelanih in postavljenih nadstreškov, boste v njih preprosto vzbudili večje zaupanje.

Vaše minulo delo (in rezultati) naj bodo “material” za pripravo novih vsebin. In iskanje novih strank.

Dodatne informacije:

Uporaben video o tem na kaj biti pozoren pri pisanju besedil za spletne strani:

Viri:

1 – Website spelling and grammar errors are costlier than you may think
2 – 90.63% of Content Gets No Traffic From Google. And How to Be in the Other 9.37% [New Research for 2020]

Comments are closed.