Kako začeti spletno trgovino

Ambicijo, da bi imeli svojo e trgovino oz., da bi začeli preko svoje lastne spletne trgovine, prodajati na internetu, ima iz leta v leto, več podjetij in tudi posameznikov. Zanimanje za spletno prodajo, iz leta v leto raste (vir, spodnja povezava).

V objavi Vodnik za vzpostavitev rastoče prodaje na spletu v letu 2022 je podrobno prikazano kako spletna prodaja raste na globalnem trgu, hkrati pa so v članku zelo podrobno prikazani dodatni argumenti zakaj se odločiti za spletno trgovino.

V tej objavi so podrobneje predstavljeni koraki kako začeti s spletno trgovino. Od točke do točke boste videli na kaj vse pomisliti v posamezni fazi odpiranja lastne spletne trgovine. S tem pa bo vaš začetek prodaje preko vaše spletne trgovine lažji, cenejši in predvsem hitrejši.

S spletno trgovino začnete tako, da:

– najprej izberete produkt oz. storitve, ki jih nameravate ponujati v svoji trgovini,
– nato izberete trg, na katerem nameravate prodajati svoje izdelke in storitve ter nato
– premislite o kanalih in spletnih taktikah, ki jih nameravate uporabiti pri prodaji preko svoje e trgovine.

Kako se odločite kakšne produkte boste prodajali v svoji spletni trgovini

Na internetu, preko svoje spletne trgovine, načeloma prodajate lahko prav vse. A to ne pomeni, da je tudi vsak produkt primeren za vsak način prodaje.

Za odločitev o tem kakšne produkte in storitve nameravate prodajati preko svoje spletne trgovine, upoštevajte naslednje smernice:

  • v kolikor želene izdelke in storitve že ponujajo druge spletne trgovine, je to lahko dober signal, da trg na spletu, za vaše produkte in storitve, obstaja. To predstavlja manjše tveganje za to, da bi v svojo spletno trgovino umestili takšne izdelke, ki jih ne bi nihče kupoval, potreboval ali iskal.

  • če imate za vašo spletno trgovino na voljo manj izdelkov, ki jih lahko ponudite svojim obiskovalcem, začnite najprej z nišno oz. specifično spletno trgovino. Manjšo količino izdelkov, ki jih imate v ponudbi pozicionirajte kot specifične produkte, kasneje pa trgovini dodajajte produkte glede na želje in potrebe tistih kupcev, ki so že kupili v vaši trgovini. Na ta način se boste izognili “polnjenju” vaše spletne trgovine z izdelki, za katere ni nujno, da se bodo dobro prodajali, učinkovitost prodaje v vaši spletni trgovini pa bo večja.

  • odločitev o tem ali začeti v spletni trgovini prodajati lastne izdelke in storitve ali izdelke in storitve drugih (dobaviteljev) naj bo povezana s tem kam želite v svojo spletni prodaji, v prihodnosti, usmerjati največ energije.
    Če boste energijo vlagali v razvoj novih, lastnih produktov in rešitev, potem je najboljše, da takoj začnete v e trgovini ponujati vaše izdelke. Če želite prodajati izdelke drugih in boste sami bolj posrednik, potem bo zagotovo vaša energija v prihodnosti bolj usmerjena v spletni marketing in promocijo, kot v razvoj izdelkov. V tem primeru začnite s prodajo izdelkov drugih.

Spodnja raziskava (vir: Statista 1) prikazuje kateri izdelki in storitve se največkrat prodajajo na spletu:

kaj se na spletu prodaja največ
Med najbolj prodajane izdelke v spletnih trgovinah sodijo: oblačila, knjige, glasba, čevlji, pametni telefoni in ostala zabavna elektronika, hrana in pijače, itd,…

Na katerem trgu začeti s spletno trgovino

Uspešnost prodaje v vaši spletni trgovini ni odvisna samo od izbire ustreznih produktov in storitev, ki jih imate namen ponujati na trgu, temveč tudi od izbora pravega spletnega trga. V svoji internetni trgovini lahko ponujate odlične produkte z vrhunsko in zelo konkurečno ceno, a, če izdelkov ne predstavljate na spletnem trgu, na katerem se nahajajo vaši potencialni kupci, ne boste ravno blesteli v spletni prodaji.

Za odločitev o izboru ustreznega trga za vaše produkte in storitve v spletni trgovini, upoštevajte spodnje smernice:

  • če imate specifičen izdelek, ki na trgu, še ne obstaja, začnite s spletno trgovino preko tistih spletnih kanalov, kjer boste najhitreje prišli do odgovora kako zanimiv je vaš izdelek za trg (Google, Amazon, Facebook,…)

  • za izdelke nižje cenovne vrednosti in privlačne za široko publiko (npr. nakit, obutev, oblačila, kozmetika, hrana in pijače, darila, športni pripomočki, prehranska dopolnila, itd…) testirajte vašo spletno trgovino na družabnih omrežjih Facebook in Instagram.

  • za izdelke in storitve, ki sodijo na btb trg (t.j. prodaja drugim podjetjem) testirajte prodajo vaše trgovine na družabnem omrežju LinkedIN

  • za izdelke in storitve višjih cenovnih vrednosti se priporoča prodaja na Googlu

Na spodnji sliki je raziskovana učinkovitost posameznega spletnega kanala glede na panogo v kateri nameravate tržiti z vašo spletno trgovino (vir: Conductor – 2)

spletni kanali
Na zgornji sliki je prikazano kateri spletni kanali pritegujejo največ spletnih uporabnikov in obiskovalcev glede na različne panoge. V praktično vseh panogah (razen bančništvo in finance) je vodilni spletni kanal, ki priteguje največ obiskovalev, organski prikaz spletnih strani v spletnih iskalnikih. Za čim boljši organski (neplačan) prikaz spletnih strani v iskalnikih skrbi t.i. optimizacija spletnih strani (o kateri je več napisano v zadnjem poglavju).

Kakšno spletno taktiko izbrati za začetek prodaje v vaši spletni trgovini

Po izboru produktov in izboru trga, na katerem želite najprej začeti s spletno trgovino, sledi izbor ustrezne spletne taktike (pristopa) k prodaji.

V svoji spletni trgovini lahko ponujate odlične izdelke, za primerljivo ceno, na ustrezno izbranih trgih (o čemer je govora v zgornjih dveh poglavjih), kjer se dejansko tudi nahajajo vaši potencialni kupci, a v kolikor je pristop k prodaji napačen, vaša e trgovina ne bo “zaživela”. Nasprotno. Napačen pristop, s sicer ustrezno izbranimi izdelki za natančno identificiran trg kupcev, ima za posledico, negativno percepcijo blagovne znamke.

Poglejte primer:

Predstavljajte si, da z napačnim komuniciranjem v svoji spletni trgovini prodajate avtomobilsko znamko Ferrari. Če Ferrarije ponujate v svoji spletni trgovini na način, da ob prikaze izdelkov napišete “ugodno, 62% popusta, ipd” bodo kupci, ki iščejo prestiž in Ferrarija, vašo trgovino ne samo zapustili. Celo v spominu jim bo ostala kot spletna trgovina, ki njihovi želeni blagovni znamki dela škodo.

V nedavni raziskavi, v kateri so preučevali najpomembnejše prioritete pri izboljševanju prodaje preko spletnih trgovin, so na FinancesOnline (vir 3), prišli do zanimivih ugotovitev. Med top 3 prioritete pri izboljševanju spletne prodaje, sodijo:

spletna prodaja prioritete

Za izbor ustrezne trženjske, spletne taktike, za čimbolj učinkovit začetek vaše spletne prodaje, upoštevajte spodnje smernice:

  • v kolikor se vam s spletno prodajo “mudi” in pa tudi zaradi namenov testiranja “privlačnosti in zanimivosti” vaše ponudbe, predvidite, po postavitvi spletne trgovine, nekaj marketinškega proračuna za plačljivo spletno oglaševanje.
    Plačljivi oglasi vaše spletne trgovine na Googlu ali npr. na Facebooku-u ali Instagramu, vam bodo hitro pomagali pridobiti prve obiskovalce vaše spletne trgovine. Posledično boste zelo hitro ugotovili, da se obiskovalci vaše spletne trgovine, v njej tudi v zadovoljivi meri, odločajo za nakupe ali si ponudbo samo oglejujejo.

  • v kolikor prodajate storitve za katere potrebujejo potencialni kupci premislek in več časa za odločitev za nakup, naj bo vaša spletna taktika, t.i. vsebinski marketing. S pomočjo vsebinskega marketinga boste najprej svoje potencialne kupce opozorili na obstoj vaših storitev, jih tekom njihovega odločanja o izboru ponudnika, z informativnimi vsebinami osveščali in informirali o rešitvah, ki jih vaša storitev prinaša, na koncu pa še zaključili in realizirali prodajo. Podrobnosti o tem kaj je in kako se izvaja vsebinski marketing, so opisane na povezavi.

  • če imate z vašo spletno trgovino dolgoročne namene in, še posebej, če imate namen vašo spletno trgovino širiti, tako v smislu ponujanja vedno več novih izdelkov kot tudi v smislu širjenja spletne trgovine, v prihodnosti, na tuje trge, potem je priporočljiva taktika za spletno prodajo, t.i. SEO optimizacija spletnih strani. SEO optimizacija spletnih strani vam pomaga vašo spletno trgovino dolgoročno pozicionirati na iskalniku Google, na vrhu, med najvišje prikazanimi spletnimi stranmi, Googlu vam pa, za razliko od plačjivega spletnega oglaševanja, ni potrebno plačevati. Kar dolgoročno pomeni, da se z optimizacijo spletnih strani lahko širite tako geografsko kot produktno. Brez dodatnih finančnih vložkov v oglaševanje.

NAMIG: Pri odločitvi za optimizacijo spletnih strani, tehtno premislite ali se boste SEO optimizacije lotili tako, da boste agenciji, ki se ukvarja z optimizacijo, prepustili delo ali boste znanja o optimiziranju spletnih strani, pospravili pod svojo streho. Obe možnosti prinašata svoje slabosti in prednosti. V naši agenciji Magentia smo vam jih pripravljeni pojasniti.

Več informacij:

Dodatno:

7 stvari, ki jih je priporočljivo premisliti preden začnete s spletno trgovino:

Viri:

1 – 16 Online Shopping Statistics: How Many People Shop Online
2 – WEB-VISIT-CHANNEL-DISTRIBUTION
3 – 120 Essential Sales Statistics: 2021/2022 Data & Strategies Analysis

Comments are closed.