Kreativni pristop je danes bistvenega pomena v trženju in postaja vse bolj opazen v številnih, če ne že kar v vseh panogah. Za vsako blagovno znamko mora biti izstopanje od konkurence nujno in tu lahko igra kreativni marketing pomembno vlogo.
Zakaj je torej kreativni marketing tako pomemben? Ali nista bistvo marketinga zgolj prava strategija in obdelava podatkov?
V tem raziskujemo raziskujemo koncept kreativnega trženja prek digitalnih kanalov, pregledamo njegov pomen in se naučimo, kako ga izmeriti. Prav tako skušamo razumeti, kako deluje skupaj z vašimi tradicionalnimi metodami za učinkovito ciljanje na občinstvo in zagotoviti, da je vaša ekipa opremljena z vsem, kar potrebujete za uspeh.
Kazalo
1. Kaj je kreativni marketing?
Kreativni marketing je zagotavljanje nečesa, kar bo vašemu občinstvu ponudilo navdihujočo izkušnjo in je sestavljen iz več elementov. Vključuje vzpostavitev in razumevanje vaše blagovne znamke, poznavanje, kaj vaše občinstvo želi in potrebuje, ter povezovanje s čustvi občinstva.
Če torej osvojiti bistvo kreativnega marketinga, se mora vaše podjetje uskladiti z vašo blagovno znamko in trženjskim prizadevanjem, da bo boste uspeli na točno tak način, kot si ga želite.
Kaj je kreativno? Ko razpravljamo o tem, pomislimo na področja, kot so oblikovanje, glasba in umetnost. To novo področje uporablja kreativne koncepte za prodajo izdelkov ali storitev podjetja s pomočjo trženja. Da bi to dosegel, združuje najučinkovitejše elemente tako ustvarjalnosti kot trženja.
Obstajajo tudi različni pristopi k številnim vrstam kreativnega marketinga, med drugim:
- Blagovna znamka
- Izkušnja potrošnika
- Oglaševanje in promocija
- Storitve in izdelki
Izgradnja močne identitete za vašo blagovno znamko, uporaba odlične vsebine (ne samo bloganje, ampak tudi video, podkasti in še več) ter trženje vaših storitev ali izdelkov lahko prispevajo k ustvarjalnosti. Vsekakor pa vplivajo tudi na izkušnje vaših strank.
Vedno imejte v mislih, da vaša kreativna ekipa ne more delovati sama. Ustvarjalna marketinška kampanja ne more, ne sme in ne bo delovala brez pomembnih podatkov in raziskav, ki bi jo informirale in ji pomagale do cilja. Ti marketinški elementi soobstajajo v harmoniji.
Kaj pa kreativni gverilski marketing?
Gverilski marketing je lahko rečemo, utelešenje tega, kar je ustvarjalno. Je metoda, ki jo je težko opredeliti, njena taktika se v veliki meri opira na element presenečenja, pritegne pozornost in nepričakovano (na pozitiven način) zmoti občinstvo.
Dobro izvedena gverilska marketinška kampanja je izvirna, privlačna, deljiva in lahko dvigne doseg blagovne znamke. To vrsto trženja običajno opazimo na ulici, na javnih mestih, kot so železniške postaje ali na dogodkih. Obstajajo tudi vrste kreativnih gverilskih marketinških konceptov, ki bodo delovali le, če se bo na njih odzvala potencialna ciljna skupina.
2. Zakaj je kreativni marketing pomemben?
V digitalni dobi bo povprečen človek uporabljal elektronsko napravo – običajno pametni telefon, prenosnik ali pametni televizor – včasih celo pred zajtrkom. Ta razširjena uporaba digitalnih naprav prinaša izpostavljenost na stotine, če ne na tisoče oglasov in drugih medijev, zato je lahko ustvarjalnost pri trženju ključnega pomena.
Kreativni marketing lahko preseže ves ta „hrup“. To tehniko bi bilo še posebej smiselno uporabiti za manjša podjetja ali blagovno znamko, ki nima proračuna za oglaševanje.
Učinkovito implementiranje kreativnosti v svoja tržna prizadevanja in kampanje pomeni, da si bodo sporočila, ki se vam zdijo pomembna, zapomnili. Na pravi in kreativni način bo to pomembno sporočilo povedalo zgodbo in si ga bo zapomnilo pravo občinstvo.
Enako je, če je vaše kreativno trženje osredotočeno na pisno vsebino ali osupljive oglasne pasice. Vaša marketinška ekipa lahko sodeluje tudi na ta način – podatke lahko oblikuje v čudovito napisano pripoved, ki se spremeni v očarljiv vizualni koncept.
Ko gre na primer za oglaševalski prostor, je lahko kreativno trženje ključnega pomena za izstopanje vaših digitalnih sredstev od konkurence.
Sklep? Ustvarjalnost je enaka izvirnosti. Brez izvirnosti verjetno ne boste izstopali, vzbujali čustev in resnično vzpostavili identiteto vaše blagovne znamke.
Ne samo, da lahko kreativni marketing pomaga blagovni znamki izstopati, ampak je lahko tudi zelo stroškovno učinkovit. Poleg tega lahko okolje, v katerem se vaša ekipa počuti sproščeno, spodbudi več ustvarjalnosti, kar pomeni boljše ideje in razburljive prihodnje kampanje.
3. Ideje za kreativni marketing
Procesi generiranja idej bodo videti drugače za posamezne kreativne marketinške ekipe, to je lahko celo odvisno od vrste vaše blagovne znamke. Vedno pa je dobro zbrati ideje vseh vpletenih.
Prav tako je dobrodošlo, da prejmete spodbudo v pravo smer, ko gre za razmišljanje o primerih in pridobivanje navdiha. Tukaj je nekaj različnih področij in vprašanj, ki bi jih blagovne znamke morda želele upoštevati pri iskanju kreativnih marketinških idej:
Blagovna znamka
Ali vaša blagovna znamka ustreza? Ali izstopate od tekmecev? Ali vaše spletno mesto uporablja ustvarjalne elemente, kot so video, privlačen dizajn ali mnenja strank?
Izkušnja potrošnika
Ali so vaša kreativna prizadevanja usmerjena na vaše občinstvo? Ali bodo vaše stranke uporabljale vaše storitve ali izdelke zaradi vaših kreativnih prizadevanj? Ali bo vaš kreativni marketing vzbudil čustva, ki jih želite?
Vsebinski marketing
Vaša vsebina mora pripovedovati prepričljive zgodbe, ki jih vaše občinstvo želi slišati. Ali pritegne pozornost? Ali je vizualen oz. ali ga je mogoče narediti vizualnega? Razmišljajte “out of the box“ – to pomeni, da se ukvarjate tudi z videoposnetki, podkasti, igrami, kvizi, lestvicami in še več.
Trženje na družbenih omrežjih
Spoznajte svoje občinstvo, ko gre za vaše družbene platforme, in sledite družbenim trendom. Ste razmišljali, kako kreativno uporabiti formate zgodb? Morda se bodo vaši sledilci pridružili tekmovanju? Uporabite ključnike, nacionalne ali mednarodne dneve v koledarju in nato razmišljajte izven okvirjev.
Oglaševanje
Uporabite podatke in orodja za prilagajanje ciljnih oglasov za vaše stranke. Orodja hkrati tudi razbremenijo vašo ekipo.. Ne pozabite, da je oglaševalski prostor konkurenčen. Bo primeren za vašo blagovno znamko? Bo izstopal iz množice?
4. Kako izmeriti rezultate kreativnega marketinga
Kot pri vseh vidikih vašega podjetja je lahko merjenje vaše donosnosti naložbe izjemno pomembno.
Da bi bilo to uspešno, je ključna tudi strategija. Razvijanje kreativne marketinške strategije lahko pomaga vaši ekipi pri opredelitvi ciljev zase in za vse stranke, s katerimi morda delate. Strategija ne postavlja le teh ciljev, ampak vam jih lahko tudi pomaga doseči.
Odlična kreativna strategija bo jasno pokazala, kdo je občinstvo, kaj želite, da počne in kako jim boste pomagali pri tem.
Torej, kako lahko natančno izmerimo kreativno trženje? Ključni kazalniki uspešnosti so lahko neprecenljivi, ko gre za pomoč blagovni znamki pri merjenju uspeha njenega kreativnega trženja.
Kazalniki pomagajo določiti obsežne cilje, so merljivi in vam omogočajo, da količinsko ocenite, kakšno vrednosti je dosegla strategija digitalnega kreativnega trženja. Ti pridejo v poštev v ustvarjalnem prostoru, saj so formule in drugi tradicionalni izračuni donosnosti naložbe pogosto lahko preveč preprosti.
Zavedati se morate, da blagovne znamke ne smejo določati kazalnikov, na katere ne morejo vplivati. To je lahko ključno za poudarjanje uspeha. Če ste vključili meritve, ki v finančnem smislu ne bodo koristile vaši blagovni znamki ali tistim, s katerimi sodelujete, se to lahko napačno prikaže kot neuspeh.
Merjenje uspeha kreativnega marketinga:
- Prihodek – koliko prihodka je prinesla vaša oglaševalska akcija s prikaznimi oglasi?
- Doseg družbenih medijev – ali je uporaba formatov zgodb za promocijo vaše objave postala viralna ali povečala splošno angažiranost?
- Skupna raba – kolikokrat je bil vaš zadnji kreativni videoposnetek deljen na spletu?
- Sodelovanje – je vaš gverilski kreativec spodbudil ljudi k pogovoru?
- Organsko iskanje – ali se vaša prizadevanja za vsebinsko trženje obrestujejo z iskanjem?
- Konverzije – ali se vaši oglasi pretvorijo neposredno v prodajo?
- Obiski na kraju samem – ali se je vse to delo na kraju samem izplačalo?
5. Kako lahko zasnujete blagovno znamko za uspešen kreativen marketing?
Zavedamo se, da ustvarjalnost ni tako preprosta za vsako podjetje, kot se sliši.
Obstaja več elementov, ki morajo biti vzpostavljeni, da bodo vaši marketinški skupini pomagali pri ustvarjanju. Toda kaj so in kje začeti? Odgovori na ta vprašanja bodo odvisni od vašega podjetja, načina delovanja in vaše panoge, vendar smo opisali nekaj stvari, ki lahko pomagajo.
Struktura in ekipa
Če želite resnično kar najbolje izkoristiti svojo ustvarjalno ekipo, jo morate opremiti s pravimi veščinami in strukturo, ki lahko iz njih prinese najboljše.
Notranje marketinške ekipe zagotovo čutijo prednosti, ko gre za ustvarjalnost v digitalnem prostoru. Najnovejši model je hibridni pristop. Hibridni model omogoča blagovnim znamkam, da imajo lastništvo na področjih, na katerih so močni, in nato učinkovito zapolnijo vrzeli v spretnostih z uporabo zunanjih virov. Notranja ekipa je lahko katalizator kreativnega trženja – je prilagodljiva in jo je mogoče prilagoditi za delo z vašo strukturo.
Ta pristop omogoča tudi veliko lažjo ustvarjalno avtonomijo – nadzor nad svojimi idejami in rezultati ter ustvarjanje natanko vlog, za katere menite, da jih potrebujete.
Pomembno je, da imate ekipo, sestavljeno iz ljudi v pravih vlogah zanje, in tako zagotovite, da imate idealne marketinške veščine na dosegu vaših ekip. Pozoren pogled na svojo ekipo pomeni, da se lahko ustrezno nadgradite, da okrepite svojo ekipo in ji pomagate, da uspe.
Orodja in tehnika
Implementacija tehnologije in razpoložljiva orodja, ki jih lahko uporablja vaša ekipa, je lahko preobrazba za vaše kreativno digitalno trženje.
Če vaše podjetje nekoliko zaostaja, ko gre za tehnologijo in orodja, bi lahko bil novejši pristop koristen. Poenostavitev vaše tehnologije lahko pospeši procese in zagotovi, da bo vaša ustvarjalna ekipa imela več časa za to, kar je najbolje.
K temu pristopite z digitalno preobrazbo z uporabo izvedljive strategije in okvira za vaše podjetje.
Zaključek
Biti ustvarjalen je pri trženju nujno potreben. Danes morajo vaša blagovna znamka, vsebina, oglaševanje, družbeni rezultat in izdelki soobstajati.
Če želite izstopati od svojih konkurentov, je ustvarjalnost ključna. Vendar preprosto ‘biti kreativen’ ni tako enostavno, kot se sliši, zato upamo, da vas je ta prispevek opremil z vsem, kar potrebujete za napredovanje v vaši panogi.
Ne glede na to, ali se odločite, da svoje trženjske napore vnesete v vaše podjetje, se podate na pot digitalne preobrazbe ali se osredotočite na en element naenkrat, je pot do ustvarjalnosti zagotovo vznemirljiva.
Učinkovita uporaba moči tehnologije in orodij je preizkušen način za povečanje tega, kar lahko vaša marketinška ekipa ponudi v ustvarjalnem prostoru. Če želite preizkusiti, kako lahko ostanete korak pred konkurenco, se nam oglasite oz. nas kontaktirajte še danes!