Kako načrtovati digitalno strategijo na spletu

Od tega kako kakovostno je načrtovana digitalna strategija je odvisno kako hitro bo podjetje oz. posameznik dobil povrnjena sredstva v razvoj svojega digitalnega trženja. Obenem pa pri tem še zaslužil. Spodaj so, po korakih, predstavljene točke, ki pomagajo digitalno strategijo načrtovati učinkovito.

Koraki za načrtovanje učinkovite digitalne strategije (od najpomembnejšega navzdol):

– definicija svojega “zakaj”
– identifikacija blagovne znamke
– določitev ciljev
– identifikacija ciljne publike
– kreiranje prodajnih lijakov
– identifikacija marketinških kanalov
– vsebinska izdelava strategije
– priprava vsebinskega koledarja

Kako prepoznati svoj “zakaj”…

Odkriti in prepoznati vzrok zakaj bi se sploh naj lotili nečesa na področju digitalije je bolj enostavno kot si mislite. A kljub temu večina tistih, ki se odpravlja na področje digitalije, ocenjuje, da je glavni “zakaj” pri vseh izmed nas, motiv za zaslužkom.

Dolgoročno gledano je vzrok za delo v digitaliji, ki je vezan na zaslužek, obsojen na neuspeh. Zakaj? Ker je zaslužek v vsaki dejavnosti, ne samo v digitaliji, posledica, ki nastopi, ker nekaj počnemo radi, z veseljem in strastjo.

Zaslužek sam ne more biti glavni motiv za dolgoročno delo v digitaliji. Ker preprosto, ne more nikoli prinesti končnega zadovoljstva, saj končnega zaslužka, ki bi predstavljal maksimalno srečo ni. Zaslužek v prihodnosti, je namreč od vsakega trenutnega zaslužka, vedno lahko še višji. Človek, ki zasleduje vedno večji zaslužek, po tej definiciji, ne more nikoli biti dokončno srečen v tem kaj počne. Posledično pa to pomeni, da tudi njegov “digitalni izdelek”, ne more nikoli biti digitalni “vrhunec”, ker je vedno lahko še boljši.

Kako pozicionirati svojo blagovno znamko

Blagovno znamko pozicionirate na spletu tako, da v njej identificirate t.i. unique selling proposal. Edinstvena prodajna ponudba je razlog zaradi katerega bi se naj kupci odločali za vašo blagovno znamko in ne konkurenčno.

V redkih panogah boste na trgu edini. Praktično v večini panog obstaja bolj ali manj intenzivna in zahtevna konkurenca, na dolgi rok pa svojo prepoznavnost gradite le tako, da ponujate iste reči kot drugi, le na drugačen način.

Primer pozicioniranja blagovne znamke prva finančna agencija d.o.o. na področju prodaje in odkupa terjatev

Na spodnji sliki je prikaz komuniciranja/sporočanja spletne strani www.prvafina.si, ki v panogi prodaje in odkupa terjatev s ciljno publiko komunicira svojo konkurenčno prednost prodaje in nakupa terjatev tako na domačem kot tujem trgu:

pozicioniranje blagovne znamke www.prvafina.si

Kako določite cilje v svoji digitalni strategiji

Na srečo je trženje v digitaliji, dejavnost, ki jo je mogoče najbolj natančno meriti. To pomeni, da cilje v vaši strategiji zastavite tako, da bodo ti merljivi. Nekateri najbolj prepoznavni, merljivi cilji, ki jih vključujejo digitalne strategije, so:

  • povečanje števila obiskovalcev na spletno stran
  • izboljšanje stopnje konverzij v e trgovini
  • povečanje števila prijavljenih na vaše e novice
  • itd,…

Primer določitve ciljev v digitalni strategiji SEO optimizacije za spletno stran www.ebonitete.si

Na spodnji sliki so natančno identificirani SEO cilji spletne strani www.ebonitete.si, ki želi z natančno določenimi ključnimi besedami biti na Googlu, med neplačanimi prikazi spletnih strani, prikazana na vrhnjih Googlovih pozicijah:

seo cilji www.ebonitete.si

Podrobnosti o tem kako optimizirati spletno stran tako, da upošteva aktualne SEO smernice in se uvrsti na vrhnje pozicije na Googlu, najdete na povezavi.

Kako identificirati ciljno publiko v vaši digitalni strategiji

Ciljna publika se določi glede na lastnosti, ki jih posedujejo vaši ciljni kupci. Npr. izobrazba, spol, kupna moč, geografska lokacija, interesi in zanimanja, … Glede na lastnosti vaše ciljne publike določite nato ciljne trge na katerih se vaša publika nahaja (npr. na Googlu, Facebook-u, Instagramu, Pinterest-u, YouTube-u, Amazon-u, itd…). Za vsak identificiran spletni kanal pripravite vsebinski nabor formatov, ki jih nameravate plasirati vaši publiki.

Kako kreirate prodajni lijak

Po identifikaciji ciljne publike in spletnih kanalov, na katerih se vaši kupci nahajajo, sledi priprava ustreznih prodajnih lijakov. Podrobnosti o tem kaj je, kako deluje in kako načrtovati prodajni lijak, najdete na povezavi. Spodnja slika prikazuje pripravo prodajnih lijakov iz vsebinskega vidika (vir 2):

Zakaj se odločiti za digitalno strategijo

Digitalna strategija je ZAPISAN načrt v katerem podjetje oz. posameznik določi kako bo izvajal svoj digitalni nastop. Od tega kako je načrtovana digitalna strategija, je odvisna učinkovitost njene izvedbe. Po eni od nedavnih marketinških raziskav (vir 1) slaba polovica podjetij in posameznikov, ki tržijo digitalno, sploh nima definirane digitalne strategije:

načrtovana digitalna strategija

Zraven večje učinkovitosti izvajanja načrta digitalnega trženja, če je ta zapisan v digitalni strategiji, so dodatni argumenti zakaj se naj podjetje oz. posameznik odloči za premišljeno načrtovanje svoje digitalne strategije, še naslednji:

  • zapisana digitalna strategija pomaga identificirati glavne potenciale za rast podjetja oz. posameznika, ki se odloči tržiti (tudi) digitalno
  • jasen načrt digitalne strategije vpliva na t.i. performance management (osredotočenost managementa podjetja na učinkovitost in razvoj tistih digitalnih kanalov, ki prinašajo največ)
  • digitalna strategija pomaga osmisliti proces digitalizacije podjetja

Po eni izmed marketinških študij izhajajo glavni izzivi iz digitalne transformacije podjetij predvsem na področjih izboljševanja uporabniške izkušnje strank in kupcev, neustreznega zbiranja podatkov, pomanjkljivosti razumevanja vodstva podjetij, neustreznega poslovnega modela in vzdrževanja ustrezne mere varnosti rabe digitalnih orodij.

V tej objavi je podrobneje razloženo kako načrtovati svojo digitalno strategijo na spletu…

POJASNILO PRED VSEBINO: Digitalna transformacija podjetij in pristop k digitalnemu trženju podjetij ter posameznikov, se ne “dogaja” zgolj na spletu. Splet je le eden od kanalov digitalnega trženja, sicer pa k digitalnemu trženju sodijo tudi oblike trženja, ki se uporabljajo tudi pri drugih digitalnih kanalih. O tem je podrobno opisano v članku Kaj je digitalni marketing.

Kako načrtovati digitalno strategijo na spletu [po korakih]

Izbira produktov in storitev za digitalno trženje

Kljub temu, da je preko spleta pravzaprav mogoče prodajati praktično vse, je digitalno strategijo smiselno najprej načrtovati na podlagi premišljene izbire produktov in storitev, ki jih nameravate na spletu tržiti. Načeloma vam pri izbiri najbolj priemrnih produktov in storitev za trženje preko različnih digitalnih kanalov, stojita naproti dve potencialni oviri:

  • morebitna izbira produkta oz. storitev, ki v digitalnem prostoru, nimajo trga (povpraševalcev)
  • morebitna izbira produktov oz. storitev, ki jih tržijo številni drugi (s čimer je zaradi konkurence težko računati na dober izplen)

Obe potencialni oviri sta na področju digitalnega trženja, zelo realni. Tistim, ki še ne veste kaj bi prodajali na trgu se lahko zgodi, da se boste podali v prodaji nečesa, kar nihče na spletu, ne išče. Po drugi strani, pa tisti, ki že veste kaj bi prodajali, lahko na digitalnem področju, vstopate na trg, na katerem je silovita konkurenca.

Panogo v kateri nameravate na spletu nastopiti, izberite na podlagi naslednjih točk:

  • dolgoročno vas naj panoga, v kateri boste nastopali digitalno, veseli
  • srednje ročno načrtujte nastop v takšnih panogah, kjer je mogoče čimprej ustvariti zadovoljivo razliko v ceni
  • digitalno strategijo načrtujte tako, da je vanjo, v prihodnosti, mogoče na enostaven in razmeroma poceni način, vkomponirati nove produkte za prodajo in storitve. Bolj kot boste v prihodnosti iskali priložnosti za nadaljno rast, bolj vas bo zanimalo, da se vaši produktiin storitve, v celotni vaši ponudbi, dopolnjujejo.

Izbira spletnih kanalov za trženje

Spletni kanali za trženje na internetu se načeloma delijo na dvoje:

  • plačljivi spletni kanali (npr. Google Ads, Facebook oglaševanje, itd…)
  • neplačljivi (t.i. organski) spletni kanali za katere spletnim velikanom (npr. Google) ni potrebno plačevati za reklame, a od njih vseeno prejemate obiskovalce (npr. kakovostna optimizacija spletnih strani, učinkovit vsebinski marketing,….).

Kako se lotite načrtovanja ustreznih spletnih kanalov

Načrtovanja ustreznih spletnih kanalov se lotite glede na naslednje vaše lastnosti:

  • koliko denarja si lahko privoščite za delovanje na posameznem spletnem kanalu
  • kako hitro si želite rezultatov iz posameznega spletnega kanala
  • koliko izkušenj in znanja imate iz področja obvladovanja posameznih kanalov
  • na katerih kanalih se nahaja vaša ciljna publika in
  • kakšne so najbolj ustrezne vrste spletnih vsebin, ki jih je smiselno pripravljati za posamezen spletni kanal.

Izbira spletnih taktik za trženje

Pri načrtovanju ustreznih taktik, ki jih imate namen umestiti v vašo digitalno strategijo upoštevajte kader, marketinške budžete in čas, ki ga imate na voljo za izvajanje posamezne spletne taktike. Najpogosteje uporabljane spletne taktike, ki jih podjetja umeščajo v svoj digitalni nastop, so:

  • vsebinski marketing z različnimi formati spletnih vsebin za posamezne spletne kanale
  • email marketing
  • lead generation
  • e commerce
  • affiliate marketing
  • relationship marketing, itd…

Viri:

1 – Chart of the Day: Do you need a separate, defined digital marketing plan or should it be integrated with your marketing strategy?
2 – How to Build a Digital Sales Funnel

Comments are closed.