Kaj je SEO optimizacija [& zakaj se odločiti za SEO]

SEO optimizacija spletnih strani je panoga, ki iz leta v leto beleži rast. Trenutno znašajo sredstva, ki se na letni ravni “obračajo” v panogi SEO optimizacije, okrog 80 milijard dolarjev (vir 1).

seo optimizacija trend
Na sliki je prikazan trend naraščanja vlaganja v panogo SEO optimizacije v obdobju 2008 – 2020 na ameriškem trgu. Vir: Statista 2021

V kolikor tudi vas zanima SEO optimizacija, je v nadaljevanju tega zapisa, podrobneje razloženo kaj je SEO optimizacija in kateri so glavni razlogi zakaj se podjetja in posamezniki odločajo za SEO.

V tej objavi boste spoznali…

Kaj je SEO optimizacija

kaj je seo optimizacija

SEO optimizacija spletnih strani je skupek metod in aktivnosti, ki jih izvajate na internetu z namenom, da vaši spletni strani izboljšate uvrstitev na Googlu.

Na prvi strani Googla je, zraven spletnih strani, ki so Googlu plačale, da so prikazane na vrhu spletnega iskalnika, prikazanih še 10 internetnih strani, za katere Google ocenjuje, da so najbolj primerne za prikaz njegovim uporabnikom. Te spletne strani Googlu ne plačajo za prikazovanje na prvi strani, za njihov prikaz na prvi strani je “kriva” SEO optimizacija teh strani.

Podrobnosti o tem kaj je SEO in (tudi) o tem kaj SEO ni, najdete na povezavi.

Kaj predstavlja SEO optimizacija napram drugim spletnim kanalom

SEO optimizacija sodi med enega izmed spletnih kanalov, ki se jih splača razvijati predvsem na srednji in dolgi rok, saj je za njene rezultate pogosto potrebno več časa kot za doseganje rezultatov na ostalih spletnih kanalih (npr. Google Ads oglaševanje, Facebook oglaševanje, itd…).

Če je glavna “pomankljivost” SEO optimizacije čas, ki je potreben, da SEO optimizacija prinese rezultate, je glavna prednost optimizacije spletnih strani v tem, da vam za prikaze vaših spletnih strani, Googlu ni potrebno plačati. V vsakem primeru, je SEO optimizacija primerna za vsa podjetja in podjetnike, ki se želite že na srednji ali dolgi rok, “znebiti” odvisnosti od plačljivega spletnega oglaševanja. Kar je postalo še posebej popularno v časih, ko cene spletnega oglaševanja, na različnih spletnih kanalih in platformah, rastejo v nebo.

Vlogo SEO optimizacije napram plačljivemu spletnemu oglaševanju prikazuje spodnja slika:

seo optimizacija vs plačljivo spletno oglaševanje
SEO optimizacija prinaša rezulate na dolgi rok, a so ti trajnejši. PPC (pay per click) prinaša rezultate na kratek rok, a ti niso trajni. Vir slike: Optimizacija spletnih strani Seo-Praktik.si

Kaj SEO optimizacija prinaša spletnim stranem

Redno izvajane aktivnosti iz področja SEO optimizacije spletnih strani, prinašajo podjetjem oz. lastnikom spletnih strani naslednje koristi:

  • več obiskovalcev spletnih strani kot posledica višjih uvrstitev internetnih strani na Googlu
  • konstantno in stabilno rast prepoznavnosti internetnih strani in blagovne znamke
  • več realiziranih prodaj oz. pridobljenih povpraševanj iz spletnih strani
  • hitreje nalagajočo se spletno stran
  • boljšo uporabniško izkušnjo obiskovalcev spletne strani

Za razliko od številnih drugih spletno marketinških aktivnosti, ki omogočajo, da podjetniki svoje aktivnosti na spletu načrtujejo, nastavijo in spremljajo rezultate, je SEO optimizacija proces nenehnega izboljševanja spletne strani. Ki nima svojega konca, ker na spletni strani vedno obstajajo rezerve, ki jih je mogoče izboljšati.

Katera področja zajema SEO optimizacija

SEO optimizacijo sestavljajo najmanj 3 področja:

  • on-site SEO optimizacija
  • off-site SEO optimizacija in
  • tehnična optimizacija spletnih strani

On-site SEO optimizacija je sestavljena iz aktivnosti, katerih naloga je skrbeti zato, da je čim več elementov na spletni strani, ustrezno SEO optimiziranih oz., da čimveč elementov na spletni strani sledi aktualnim SEO smernicam.

K on-site SEO optimizaciji sodi urejanje SEO naslovov, meta opisov, vsebine, notranjih in zunanjih povezav, H oznak, slik in video vsebin, po ustreznih SEO pravilih.

Primer on-site SEO optimizacije [spletna stran ebonitete.si]

Primer spremljanja SEO ustreznosti on-site SEO elementov na spletni strani, poglejte spodaj:

on-site seo optimizacija spremljanje upoštevanja SEO elementov
Na sliki je za spletno stran Bonitetne informacije ebonitete.si, za vsak url naslov in vsako ključno besedo, s katero spletna stran ebonitete.si želi targetirati na Googlu, evidentirano katera on-site SEO pravila so upoštevana in katera ne. SEO pravila se na spletni strani ebonitete.si preverja za SEO naslov, meta opis, H1 in H2 oznake, prvi odstavek besedila, zadnji odstavek besedila, količina vsebine, gostota ponavljanj ključnih besed, odebelitev ključnih besed, SEO optimizacija slik ter ustreznost notranjih in zunanjih povezav.

Off-site SEO optimizacija je sestavljena iz aktivnosti, katerih naloga je skrbeti zato, da spletne strani pridobijo čim več, čim bolj kakovostnih povratnih povezav (t.i. backlinks) s čimer povečujejo stopnjo zaupanja iskalnika Google v samo spletno stran. Ter s tem posledično izboljšujejo uvrstitve spletnih strani na Googlu tudi z najtežjimi in najbolj konkurenčnimi ključnimi besedami.

K off-site SEO optimizaciji sodi gradnja povratnih povezav iz najrazličnejših spletnih platform v v najrazličnejših oblikah (npr. komentarji na blogih, povezave na spletnih forumih, povezave v člankih, objavljenih na drugih spletnih straneh, gostujoči članki, PR članki, objave na socialnih omrežjih, itd….).

Primer evidentiranja off-site SEO aktivnosti na spletni strani Panheat.si

off-site seo optimizacija panheat.si
Na sliki je prikazano evidentiranje izvajanja off-site SEO optimizacije (t.j. gradnje povratnih povezav) za spletno stran Panheat.si, ki se želi na Googlu pozicionirati s svojo ponudbo ir panelov, toplotnih črpalk, sončnih elektrarn in klimatskih naprav.

Tehnična optimizacija spletnih strani je sestavljena iz aktivnosti, katerih naloga je poskrbeti za tehnično ustreznost prikazanih spletnih strani.

Sem spada skrb za hitrost nalaganja spletnih strani, skrb za varnost brskanja po spletnih straneh (https protokol), skrb za ustrezen prikaz spletnih strani na različnih naparavah (namizne, mobilne naprave,..) pri čemer mora biti v ospredje postavljena osredotočenost na ustrezen prikaz spletnih strani na mobilnih napravah (t.i. mobile first indexing).

Zakaj se odločiti za SEO optimizacijo

Glavna razloga zakaj se odločiti za SEO optimizacijo sta dva.

Prvi razlog je v tem, da se podjetja lahko z učinkovito SEO optimizacijo na srednji in dolgi rok “znebijo” odvisnosti od plačljivega spletnega oglaševanja (npr. zakup ključnih besed z Google Ads).

Drugi razlog je v tem, da izvajanje SEO optimizacije prinaša konstantno in stabilno rast internetnih strani na Googlu, tako iz vidika pridobivanja vedno večjega števila obiskovalcev na spletne strani kot tudi iz vidika realiziranih poslov (prodaj) preko svojih spletnih strani.

Prikaz konstantne in stabilne rasti s pomočjo rednega izvajanja SEO optimizacije kaže spodnja slika:

seo optimizacija rast
Na sliki je prikazana konstantna in stabilna rast spletne strani na kateri se je redno izvajala SEO optimizacija 1 leto. Obdobje izvajanja SEO optimizacije 2014 – 2015. Vir slike: Kako optimizirati spletno stran, MatijaZajšek.com

Plačljivo oglaševanje na Googlu postaja iz leta v leto dražje (vir 2). Posledično ste podjetja, ki svojo spletno prodajo gradite izključno s pomočjo plačljivih spletnih kampanj, vezana na to, da iz leta v leto za spletno oglaševanje odštevate vedno večje marketinške proračune samo zato, da dosegate enake prodajne in spletne rezultate, kot pretekla leta.

Podjetja, ki svojo celotno spletno prodajno strategijo zasnujejo izključno na prodaji, ki temelji na prikazovanju plačljivih spletnih oglasov, s tem gradite preveč odvisen odnos od plačljivih spletnih kampanj. SEO optimizacija je proces, ki vam to “odvisnost” od plačljivih spletnih kampanj pomaga zniževati.

Več obiskovalcev kot vam skozi čas uspe pridobivati na vaše spletne strani, brez, da zato izvajate plačljive spletne kampanje, večja je vaša neodvisnost od teh kampanj. Tista podjetja, ki SEO optimizacijo izvajajo konstantno in učinkovito, si lahko celo privoščijo, da svoje plačljive spletne kampanje, popolnoma ukinejo (ali preusmerijo v promocijo novih spletnih strani, produktov in storitev).

Na spodnji sliki so prikazani rezultati SEO optimizacije spletne strani Prvafina.si, ki z večino svojih targetiranih ključnih besed dosega uvrstitve med prvim in tretjim mestom na Googlu:

SEO rezultati prvafina.si
Na sliki so prikazane uvrstitve spletne strani Prvafina.si, ki v dobrega pol leta izvajanja SEO optimizacije dosega večino uvrstitev med prvim in tretjim mestom na (slovenskem) Googlu.

Dodaten razlog za izvajanje SEO optimizacije je ta, da SEO optimizacija prispeva k trajni in stabilni rasti spletne strani.

Medtem, ko vam plačljivo spletno oglaševanje “zagotavlja” obiskovalce vaše spletne strani vse dokler in samo dokler plačujete za oglase, vam SEO optimizacija zagotavlja obiskovalce tudi po tem, ko ste s spletno optimizacijo, aktivno že končali.

Načeloma prinaša SEO optimizacija obiskovalce na spletno stran tako dolgo dokler ostanete na prvih mestih iskalnika Google. Kar v primerih, ko vaši konkurenti ne izvajajo spletne optimizacije, proaktivno in agresivno kot vi sami, lahko traja tudi več let. Ves ta čas pa pritegujete večino uporabnikov Googla, vi (in ne vaši konkurenti).

Tretji razlog za vzpostavitev procesa rednega izvajanja optimizacije vaših spletnih strani je v tem, da, ko enkrat obvladate celoten proces aktivnosti, ki jih je potrebno redno izvajati za doseganje najvišjih uvrstitev na Googlu, lahko SEO proces uporabite tudi na svojih novih in ostalih spletnih straneh ter projektih.

SEO znanja, ki so potrebna za doseganje najvišjih uvrstitev na Googlu, so v osnovi, uporabna na vseh straneh enako. Na vseh spletnih straneh bo treba poskrbeti za ustrezno optimizirane SEO naslove, meta opise, kakovostno vsebino, H oznake, optimizacijo slik, preglednost vsebine in to, da spletna vsebina čimbolj natančno zadovoljuje iskalni namen Googlovih uporabnikov. Znanja za SEO in ostali digitalni marketing ter spletno prodajo lahko pridobite na povezavi.

Razlika med spletnimi stranmi in vsebinami na njih (ki targetirajo na iste ključne besede) je samo v njihovi predstavitvi. In vaši sposobnosti, da vašo spletno vsebino, iz bolj zanimivega in drugačnega zornega kota, kot to počne konkurenca, predstavite uporabnikom Googla.

Dodatne informacije:

Viri:

1 – Global Agencies SEO Services Market Report 2021 – ResearchAndMarkets.com
2 – 57+ Google Ads Statistics to Know

Comments are closed.